850 TDi

Gestart door Arjanestate, 26-02-2011 01:50:40

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Vanochtend uit de nachtdienst gekomen (5 achter elkaar), en ik had geen zin om te slapen, dus ging ik maar wat nuttigs doen.

Eerst moest er een dimlicht vervangen worden, ik heb de koplamp er uit moeten halen om dat ik het veertje er niet op kreeg :eusa_wall:

Daarna naar de sloop geweest voor een themostaat v/d stoelverwarming en bij behorende schakelaar, ik mocht ze voor niks meenemen, altijd fijn. Geplaatst, nog steeds geen warme kont. Ben nog even aan het twijfelen geweest om een stoel mee te nemen, ze hadden een hele nette staan, maar dat is mijn stoel ook, dus het zegt niks over de werking v/d verwarming. eerst maar een keertje de multimeter erover.

Op de terugweg even ATF meegenomen voor de stuurbekr.. Afgevuld en de herrie was over, komende tijd even het oliepeil monitoren.

Toen kreeg ik het op mijn heupen en heb het derde zitbankje gedemonteerd, leuk klusje en dankzij dit forum niets hoeven slopen 8). En vandaag bevestiging gekregen van een koper voor het bankje, money in the pocket!
Even later bevestiging van een forummer, hij komt maandag de T5 ophalen. Geen slechte dag.

En zonet even een vers luchtfilter gehaald bij Broekhuis Volvo en vervangen. Da`s alvast een klein gedeelte van de grote beurt.

Begin nu wel een beetje slaperig te worden ;)
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

TDi heeft drie weken stilgestaan ivm met vakantie, `t was of ie gisteren was uitgezet, zo mooi startte ie weer na drie weken.
Hij is wel smerig van al die pollenbende, t heeft hier in Nederland lang niet meer geregend, merk ik
854 T-5 ROOD 1994

Ewout Schalkwijk

Hier het zelfde. Heeft al een maand niet meer geregend en de zwarte auto is compleet met een geel laagje bedekt. Waarschijnlijk van de berken en de sparren.
Ach, het is beter dan zout....

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Maar slechter dan goudstof ^^ ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

euh, ja, na lang denken, denk ik het ook. Als jij nog eventueel een emmertje over hebt, wil ik je wel helpen met het wegbrengen ervan. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Arjanestate

Twee weken geleden een apk`tje gehad, geen enkel probleem (geen roetmeting, dat dan weer wel), wel een adviespunt over de achterremmen.

Vandaag heb ik hem een beurtje gegeven met alle filters en ik heb hem uit laten lijnen, maar verder mankeerde deze auto totaal NIETS, op een nieuwe slangklem voor de bovenste koelslang en een setje ruitenwissers na dan, best netjes voor een auto met 415800 km op de teller, qua uiterlijk is ie niet de mooiste meer maar technisch is ie goed behandeld en dat is goed te merken, geen typische 850 dingen die er aan mankeren. :eusa_clap:

De remmen zijn over een paar maanden aan de beurt, dan gaan ze rondom vernieuwd worden voor de winter, de achterremmen zijn een beetje veroest, vandaar dat adviespunt bij de APK.
854 T-5 ROOD 1994

Gijsbert-5

Beetje late reactie, maar naar welke sloperij ben je geweest voor de thermostaat? Ik woon zelf in Harderwijk, dus dan is een adresje in de buurt altijd handig.

Arjanestate

Citaat van: Gijsbert-5 op 07-07-2011 22:57:04
Beetje late reactie, maar naar welke sloperij ben je geweest voor de thermostaat? Ik woon zelf in Harderwijk, dus dan is een adresje in de buurt altijd handig.

Ik ga meestal naar sloperij Pieper in Putten, richting Nijkerk, da`s wel een goeie slopert die meestal wel wat heeft staan en ze hebben een goed magazijn, ik slaag er meestal wel en je kan er pinnen ;) en er staat niet van dat aso volk achter de balie :azn:
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Die thermostaat was het probleem niet, moet nog een keer de stoel doormeten, heb alleen nooit geen tijd en zin de juiste combinatie
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Vandaag is het toch écht afgelopen met de blower, hij is vastgelopen, toen ik hem kocht lag de kachelweerstand er al uit, nwe dr en en elke week met mezelf afgesproken om een andere blower te gaan halen op de sloop tot nu, dus MORGEN naar de sloop, ARJAN!  :police:

Edit: en neem gelijk ff twee sierstrips en een groene KVS dop mee

854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Afgelopen week ging de deurvanger RV stuk, op de sloop nog eentje kunnen bemachtigen, en gelijk de deurspeakers uit die auto gesloopt, stuk betere sound nu. En dat alles voor 15 eurootjes bij sloperij Pieper in Putten :eusa_clap:

PS de blower heb ik uit diezelfde auto gehaald enkele weken terug

Ik heb ook nog de stoel doorgemeten, het electrisch circuit van de auto zelf is goed, de stoelverwarming is overleden, het zitgedeelte als ik het goed heb... mocht iemand nog een nette halfleren stoel hebben staan..met werkende verwarming natuurlijk ;).
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Citaat van: Arjanestate op 05-09-2011 02:54:38
Ik heb ook nog de stoel doorgemeten, het electrisch circuit van de auto zelf is goed, de stoelverwarming is overleden, het zitgedeelte als ik het goed heb... mocht iemand nog een nette halfleren stoel hebben staan..met werkende verwarming natuurlijk ;).

Ik heb zelf maar een multi-meter gekocht bij de gamma, 15 euro voor een Fluke meter is niet veel! Maar achteraf bleek het een pinkieboinkie merk te zijn ;D ::) hij lijkt er wel op. Maar afijn, hij heeft alle functie die er zijn.

De stoel nog eens een keer doorgemeten, kwam ik bij de zitting uit en die heb ik gelijk besteld bij de dealer, kost 52 euries, vind ik nog wel meevallen.

Volgende week verwarmingselementje vervangen :eusa_dance:

Ik heb van een forumlid nog een SC-801 met 6-cd wisselaar overgenomen, die komt deze week ergens binnen, werkt deze ook icm met een 12-cd wisselaar? Weet iemand dat?
854 T-5 ROOD 1994

thuur

Citaat van: Arjanestate op 10-09-2011 20:04:15

Ik heb zelf maar een multi-meter gekocht bij de gamma, 15 euro voor een Fluke meter is niet veel! Maar achteraf bleek het een pinkieboinkie merk te zijn ;D ::) hij lijkt er wel op. Maar afijn, hij heeft alle functie die er zijn.

De stoel nog eens een keer doorgemeten, kwam ik bij de zitting uit en die heb ik gelijk besteld bij de dealer, kost 52 euries, vind ik nog wel meevallen.

Ik heb van een forumlid nog een SC-801 met 6-cd wisselaar overgenomen, die komt deze week ergens binnen, werkt deze ook icm met een 12-cd wisselaar? Weet iemand dat?

Nee. Ja  ik.

Gr 8)

Ewout Schalkwijk

Oeff, elementje vervangen in de stoel is best nog wel een klus, vooral als je de boel weer netjes wilt hebben. Suc6!

Ewøut

Arjanestate

Citaat van: thuur op 10-09-2011 23:05:52
Citaat van: Arjanestate op 10-09-2011 20:04:15

Nee. Ja  ik.

Gr 8)

Dan maar de 6CD-wisselaar gebruiken...

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-09-2011 14:18:12
Oeff, elementje vervangen in de stoel is best nog wel een klus, vooral als je de boel weer netjes wilt hebben. Suc6!

Ewøut

Je moet wat over hebben voor een beetje comfort ;D `t gaat me wel lukken
854 T-5 ROOD 1994