The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

Fred korn

Walter , Thea en familie gecondoleerd en veel sterkte .

UserID6342

Gadverdamme, dat zijn sowieso al k*tberichten maar helemaal als je op reis bent.....

Walter, Thea, en andere nabestaanden, heel veel sterkte aankomende tijd.

The Demon

Dank allemaal voor de condoleances.

Ik heb een leukere foto bij het bericht geplaatst en tegelijker tijd realiseer ik mij dat ik dat lachende smoeltje nooit meer naast mij zal zien als we samen een KISS DVD keken.  :'(

Walter

pfff wat een droevige wending in dit verhaal... Walter en Thea, ook vanuit de Randstad condoleances en sterkte wensen!

Citaat van: The Demon op 01-01-2018 19:59:46
Citaat van: Walter op 19-12-2017 09:46:53
Yep, de belangrijkste afslag is er niet...
Die afslag is er wel naamgenoot!
Het is dat kleine paadje waar een heel klein bordje bij staat met: "Neem tijd voor elkaar, en laat de rest van de wereld maar even wachten!"
Je moet goed kijken maar hij is er echt!

Afgelopen twee weken vrij geweest en dat kon ook geen kwaad. Omdat we op moesten ruimen (afgelopen week zijn er foto's van ons huis gemaakt, staat nu officieel te koop) moesten we wel afstand houden en dat is me best bevallen. Naast ruimen en soppen ook regelmatig iets met zijn drieën gedaan, wardevol.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

The Demon

Zo, laat ik maar weer eens wat plaatsen hier omtrent Olijfje.

De afgelopen week kreeg ik haar wat moeilijk tot niet in de 1ste, 3de en 5de versnelling op het moment dat de auto naar rechts overhelde.
Dit gebeurde zowel bij stilstand als in een bocht naar links of als de weg iets meer naar rechts af afliep.
Mijn eerste verdachte waren de schakelbussen, maar dan zou je het ook op rechte wegen, rechter bochten en naar 2, 4 en achteruit moeten merken.
Voor de zekerheid bij E.T. wel een setje besteld maar die staan in "backorder" en komen eind volgende week pas is de verwachting.
Volgende verdachten waren de motorsteunen aan de distributiekant en de versnellingsbak, oftewel, links en rechts.

Gisteren dus maar een distributiesteun en versnellingsbak steun besteld bij Nordicar en vanmiddag, toen de postbode hijgend op zijn fietsje aankwam, gelijk de distri-steun maar gemonteerd.

Klusje van niks eigenlijk, als niet al je buren ook gelijk een praatje komen maken.  :eusa_naughty:
Hoewel ik moet zeggen dat de nieuwe buurvrouw een aanwinst is voor de buurt, ze gaf mij gewoon een hand ondanks dat deze enigzins zwart was van het sleutelen en ze ziet er nog leuk uit ook.  :D

Zojuist even een rondje gereden want om de andere steun te monteren moest Olijfje toch even weer de andere kant op kijken, iets met een stoeprand enzo.
Het lijkt erop dat het allemaal weer gaat zoals het hoort.
De steun die ik eronderuit viste was ook echt wel aan zijn eind, helemaal los van de plaat en flink ingescheurd.
Foto's heb ik niet en dat ding ligt inmiddels al in de ondergrondse container op de hoek.  :eusa_whistle:

Morgen die ander steun maar even doen en een uitgebreide testrit maken, met name op de stukjes waar het voorkwam.
En hopelijk is het probleem dan opgelost, wat niet zegt dat ik ook de schakelbussen niet ga vervangen.

Voor de rest gaat het hier op het persoonlijke vlak weer helemaal lekker, Thea heeft een positief bericht gekregen van de cardioloog al moet ze wel onder controle blijven elk jaar.
En, nog belangrijker, onze liefde is weer helemaal opgebloeid!  :eusa_dance:

Tot zover weer even, graag tot de volgende aflevering van deze soap!

razorx

Wat fijn om dit te horen Walter!
Toch wel vreselijk belangrijk.

The Demon

Citaat van: razorx op 24-03-2018 19:56:47
Dat Olijfje lekker schakelt bedoel je?  ;)

razorx

Citaat van: The Demon op 24-03-2018 20:18:43
Noem je Thea nu ook al Olijfje. ;)

The Demon

Citaat van: razorx op 24-03-2018 20:29:58
;D Soms lijken ze wel op elkaar.

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 24-03-2018 20:47:17

Nou Walter toen je een paar weken geleden hier was samen met Thea zag ik toch duidelijk verschil  ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 24-03-2018 21:24:19
Citaat van: The Demon op 24-03-2018 20:47:17

Nou Walter toen je een paar weken geleden hier was samen met Thea zag ik toch duidelijk verschil  ;D ;D
Olijfje heeft inmiddels nieuwe koplampen, die van Thea zijn nog steeds mooier.  ;)
Ik geef het gelijk toe.

razorx

The Demon

Zo daar zijn we weer eens met een update!

Dit weekend maar eens goed besteed door Olijfje wat aandacht te geven in de vorm van een opruim/schoonmaakbeurt.
Om eerlijk te zijn, het was al even geleden dat ik het interieur heb gereinigd. (Iets van ongeveer, bij benadering, 9 maanden  ::))
Nu weet eenieder die mij kent dat ik de volgorde aanhou van; eerst technisch in orde, dan de buitenkant netjes en als laatste de binnenkant.
Alleen was het na ons laatste tripje naar Dld tijdens de paasdagen met dat laatste deel een beetje te gortig geworden, het is namelijk niet handig om aan beide zijden het raam open te doen als de asbak (zo goed als) vol is  :eusa_doh:
Gevolg: Asbak leeg, auto omgetoverd naar asbak  >:(
Het weer werkte goed mee, er was technisch niets aan de hand en de buitenkant had alleen wat last van woestijnzand dat overgewaaid is.
Reden genoeg om toch eens de emmer sop, stofzuiger en ruitenreiniger ter hand te nemen.
Wat frist het daar allemaal van op zeg, ik zou bijna zeggen dat moet ik elke week doen maar dat is een illusie mijzelf kennende.

Ik had wat problemen met de sigarettenaansteker in de vorm van slecht contact maken.
Afgelopen zomer had ik een 3-weg verdeler met USB geïnstalleerd in Italië maar al na 10 minuten kwam er rook van de stekker af en deze bleek dus ook gesmolten (iets met te dunne draadjes).
Die heb ik dus toen al ter plekke uit het raam gedonderd en de aansteker/12 volt aansluiting heb ik er gisteren ook maar uitgesloopt want met resten plastic erin werkt dat ding ook niet naar behoren.
Een andere 3-weg verdeler geplaatst met de juiste draden en deze rechtstreeks op de draden gesoldeerd met krimpkous.
Een dopje over het gat van de aansteker en het is net of het zo hoort.  :eusa_dance:

Wat ik nu nog graag zou willen is een 12 Volt aansluiting bij de asbak achter.
Weet iemand of er al bekabeling ligt hiervoor in een 850 van '96?
Het scheelt een hoop geklooi als we op vakantie gaan of een weekendje weg, ik hoef dan niet een draad van voor naar achter te leggen voor het koelkastje.

Naast dit gepoets heb ik ook nog even mijn derde remlicht "ge-upgrade", het was een 7 LED's maar 1 LED was stuk aan de linkerkant, met een stukje ductape deze afgeplakt net als de LED aan de rechterkant, nu is het dus een 5 LED's geworden en je ziet er weinig van.
Als er weer een LED sterft komt er een nieuwe in.

Olijfje is ook nog even in bad geweest vandaag en daar zag ik dat de achteruitrijlichten een hapering vertonen, waarschijnlijk is de schakelaar dus een beetje ral.
Straks maar even shoppen op het WWW voor een nieuwe.

Al met al een productief weekend met de juiste verdeling van aandacht voor Olijfje en mijn lieffie.

Tot zover weer even,

Groetjes van deze kant.

elianmars

Volle asbak..... blèh, viezerik!  :eusa_snooty: ;D

Wat betreft 12v punt naar achteren, geen idee of dat er ligt, maar dat is toch wel in de middenconsole te friemelen? En dan aftakken vanaf de oude sigarettenaanstekeraansluiting (mooi woord ;D )?

razorx

;D Asbakterrorisme en asbakexplosies. Wist er alles van. Misha beschreef mijn interieur oot als Ash Grey. Niet meer gelukkig. ;)