The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Laat ik het zo zeggen Stefan: Wie appelen vaart, die appelen eet.  ;)

Groet,
The Demon.

BBS

Dan weet de koopman nu ook wat hij aanbied ;D
Jammer dat we het gewoon niet konden redden Walter. :eusa_wall:
Volvoloos....

jrkalf

Dat ziet er goed uit Walter.
Ik heb van de week ook mooi mogen genieten van een Indonesische tafel in Zeist. Het blijft heerlijk eten.

Hoe gaat het met Olijfje?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Jack v

Lekker Walter

Zou de band morgen nog een keer meten. De compressor blaas er warme lucht in die weer afkoelt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon

Citaat van: jrkalf op 01-12-2013 21:48:51
Dat ziet er goed uit Walter.
Ik heb van de week ook mooi mogen genieten van een Indonesische tafel in Zeist. Het blijft heerlijk eten.

Hoe gaat het met Olijfje?
Alles is lekker met olijfje Jelle, op die ene winterband na dan, maar dat komt wel goed.
Aan die kant ook nog alles zo als het zou moeten zijn?

Citaat van: Jack v op 01-12-2013 21:52:25
Lekker Walter

Zou de band morgen nog een keer meten. De compressor blaas er warme lucht in die weer afkoelt.
Ik heb hem net weer gemeten en inderdaad nog steeds op 2,85 bar, maar wat ik niet snap is dat de rest van de banden gewoon nog op 2,3 zaten. Ik heb ze weggelegd met 2,5 erin, en 1 is er dus gewoon leeg.  :eusa_think:

Citaat van: BBS op 01-12-2013 21:39:33
Dan weet de koopman nu ook wat hij aanbied ;D
Jammer dat we het gewoon niet konden redden Walter. :eusa_wall:
Jullie weten waar ons huis woont en zijn altijd welkom, maar wie weet komt er een keer een (stamppot)buffet naar Hoogeveen  ;) :eusa_whistle:

Groet,
The Demon.

flipje77

Stamppotbuffet????  ::)
Indisch buffet? Toch???
Veeeeeeeeeeeeeel lekkerder.... :eusa_whistle:
Angst is de grootste vijand van het leven.

The Demon

Zo, daar ben ik weer eens even met een korte update  ;D

Vandaag de winterbanden toch maar onder Olijfje geschroefd voordat ik te laat ben.
Die ene band is netjes op spanning gebleven sinds zondag dus niet lek, hoe het wel komt dat alle wind eruit was weet ik niet maar ik hou hem de komende dagen wel even extra in het oog.

Vandaag kwam de meneer van de koelingsinstallaties die op onze vrachtwaggels zit (TRS Transportkoeling) om 15:30 uur voor rijden met een 1 jaar oude Scania met een Hybride koelinstallatie erop voor een kleine demo en een goed gesprek.
Zoals jullie weten is de oude Tubbie-Mobiel met 960.000 km op de klok aan de kant gezet  :'( omdat de koeling stuk is gegaan, en nog wel de 3 duurtste delen van de hele machine  >:(

We hadden eerst het idee om een nieuw chassis/cabine te kopen en de oude bak over te zetten met een nieuwe koelmachine maar helaas wil de bank niet echt meewerken.
Misschien in februari als de cijfers van dit jaar bekend zijn dat ze wat kunnen willen doen.
Als dat zo is, is de aanschaf van die Scania een optie als we er met TRS Transportkoeling uitkomen wat de prijs en opties betreft (er moet wat aangepast worden aan die auto).
Maar die auto is groter en zal dan dus "op de groei" gekocht worden en flink wat jaartjes mee moeten.

Er is echter nog een optie op tafel gekomen waar ik toch stiekem wel oren naar heb  :eusa_shifty:

Een tweedehands koelmachine op de oude Tubbie-Mobiel en een grondige opknapbeurt van het uiterlijk, technisch is die auto vorig jaar al helemaal gedaan en ik heb het vertrouwen dat hij nog zeker 2 á 3 ton erbij kan draaien zonder al te grote problemen.
Van het opknappen van de laadbak, reclame verwijderen, opnieuw spuiten, tussenwand verwijderen met herstel van vloer en plafond, hebben we al een offerte liggen en dat is te doen en moet toch gebeuren als hij overgezet wordt.
Het is nu even wachten of er een passende koelmachine is en wat die moet kosten en ik moet vrijdag even informeren wat het gaat kosten om de cabine weer fris en fruitig te maken aan de buitenkant (roestplekjes verwijderen en opnieuw spuiten).

Dus wil ik jullie allemaal oproepen om te duimen hiervoor zodat ik met mijn trouwe Benzje dat magische getal van 1.000.000 Km kan halen, en dat deze verschijning nog even op 'sherenwegen mag blijven rijden.

Genoeg gezemel van mij weer voor nu, ik ga nu eerst maar eens wat aan De Kelder Van De Hits doen want die moet morgen om 20:00 uur ook weer open op Radio 850.

Groet,
The Demon.

widebody

Hoop voor je dat t lukt, Walter.

Zal voor je duimen!

The Volvoboy

Hier ook de duimen in de lucht! Zou leuk zijn Walter :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

fust850

Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

The Demon

Uch uchhhh ucchhh!!!!!!

Zo wat een stof uch laag zat er op dit Blog zeg, ik (lees: Thea) mag weer stofzuigen hier en ik ga eerst even douchen, uche uche uche!  >:(

Groet,
The Demon.

The Demon

Zooo, daar ben ik weer, fris en fruitig  ;D

Wat is er zoal gebeurd in het leven van The Demon en Olijfje sinds de laatste update van dit Blog?

Eigenlijk niet veel bijzonders, we zijn voor de kerstdagen even naar de oosterburen gereden om daar inkopen te doen, dat scheelt toch iets teveel.
Nu hoor ik mensen denken: "Van uit Haarlem naar Duitsland voor je boodschappen?  :eusa_think:"
Maar als je op LPG rijdt is dat prima te doen en als je nog iemand meeneemt die in de brandstofkosten deelt ben je helemaal spekkoper.

Jet, geinig klein wijffie van 80, ging mee en stond erop, toen ik in Hoofddorp de LPG tank volgooide zodat we niet meer hoefde te stoppen om te tanken, dat zij betaalde.
De tank was nog niet leeg maar er ging toch even het astronomische bedrag van € 22,11 in  :o
Nu is Jet een dametje dat geen genoegen neemt met nee moeten jullie weten en dus voor ik het wist lag er € 25,-- in mijn armsteunbakje.

Goed, wij naar Emmerich en natuurlijk moest deze kleuter (ja, ik zeg het zelf wel  :P) op het moment dat we de grens over waren die klepel op de grond leggen (en stiekem even op benzine schakelen  :eusa_shhh:) om toch even wat systemen van Olijfje door te blazen zullen we maar zeggen.
De dames zaten achterin te keuvelen maar toen ik met 200 op de teller een witte V70n aan de kant dwong kreeg ik toch even een duw in mijn rug van mijn snelheidsbegrenzer  >:( maar als deze knul dat pedaal op de bodem heeft laat hij niet zo snel meer los  :evil:.
Tot de afslag dus, daar even de remmetjes heet gestookt  :eusa_dance: alleen jammer dat ze daarna in het stadsverkeer zo vreselijk gaan piepen  >:( het gaat 3 keer remmen goed en stil maar daarna............ :eusa_naughty:

Natuurlijk wilde de twee tuttebolletjes eerst in de diverse winkeltjes in het centrum(pje) van Emmerich snuffelen.
Dus zo gezegd, zo gedaan.
Deze jongen krijgt al de kriebels van dat soort geneuzel en bleef lekker buiten met een shaggie om de passerende mensen te observeren, en dat is echt leuk.
Mensen realiseren zich vaak niet hoe ze erbij lopen of hoe ze reageren, en ik kan daar echt om lachen. Op sommige momenten dacht ik zelfs: "Had ik mijn camera maar mee genomen, dan had ik een half jaar het topic leuke foto's kunnen vullen".
Er is eigenlijk niets zo leuk als mensen kijken.  ;D

Na het shoppen van de mädel zijn we even wat gaan eten in een tentje waarvan de eigenaar is getrouwd met een Nederlandse en dat was weer prettig voor Jet want dat mens spreekt geen letter Duits  :D en nu kon ze gewoon haar hamburger zonder rauwe uien en met satésaus bestellen.
Na deze, ietwat, verlate lunch zijn we eerst eens naar de Aldi gereden.
Ik overdrijf niet, maar als je met 2 karren met een flinke bult erop de winkel uitloopt na het astronomische bedrag van € 98,-- te hebben betaald, krab je je toch wel even achter de oren.
Voor de duidelijkheid 1 kar was van ons en 1 van Jet en de prijs is bij elkaar opgeteld.

Daarna zijn we nog even bij de plaatselijke Lidl langs gegaan en daar was het van hetzelfde laken een pak.
Weer twee karren vol en weer voor weinig  ;D
Nu was alleen de truc om al die zooi weer in Olijfje te plaatsen en dan wel op zo'n manier dat er geen verpakkingen stuk gingen en de huppeltrutjes wel weer achterin konden zitten ( ik hou er niet van als mensen achterstevoren op de voorstoel hangen) en lekker kleppen op de terugweg.
Dankzij het hondenrek is het gelukt maar die binnenspiegel kon ik er eigenlijk gewoon uit halen want daar zag ik niets meer in/mee.

Al met al hebben we genoten van de kerst en lekker gegeten met de feestdagen.
De 1e Kerstdag bij mijn schoonmoeder  :eusa_silenced:
En de 2e dag waren mijn schoonvader en een paar goede vrienden bij ons.
Natuurlijk zijn de 3e dag naar de Kerstboom meeting geweest, en dit jaar was Thea weer mee  :eusa_dance:
Aldaar weer een paar nieuwe gezichten en oude bekenden gezien en een paar stickers van Pimmers in ontvangst mogen nemen (na betaling uiteraard).
Die stickers zitten nog niet op Olijfje maar dat gaat (zeer binnenkort) goedkomen.

Oud en nieuw hebben we hier gevierd met weer onze goede vrienden, niets bijzonders dus.

Wij wensen iedereen een fantastisch 2014! Dat het een jaar van veel liefde en geluk mag worden!

Voor de rest ben ik erg druk geweest om Radio 850 weer een stukje aantrekkelijker te maken door wat meer gepresenteerde programma's aan te trekken.
En voorlopig lijkt dat wel wat te worden. Laat vooral weten wat jullie ervan vinden, want de luisteraar bepaalt bij Radio 850  ;D
De programmering is terug te vinden op de website en in het topic hier op het forum.

Okee, het laatste nieuws, en dan stop ik met jullie vervelen  :evil:

Vandaag ben ik "even" met de auto van de baas vanuit Ede naar Nunspeet gehobbeld om een net leren stuur op te halen voor Olijfje bij smitje77.
Ik was al op zoek naar iets anders maar was er niet helemaal uit, een houten stuur?
Of toch een R stuur?
En ineens stond er een advertentie hier op het forum van een net leren stuur  ;D :eusa_dance: en toen wist ik het, dat wordt het!  :eusa_dance:
Toen mijn collega (de chef) vroeg waarom ik zo laat (half 4  ::)) terug was liet ik hem het stuur zien en was het (zoals gewoonlijk) prima.
Ik ben zo blij dat dat bij ons gewoon kan, al is de belastingdienst een andere menig toegedaan, gewoon met een bedrijfsauto wat voor jezelf doen en niemand mekkert over de kosten van brandstof of zoiets.  :eusa_clap:

Tot zover voor nu, morgen eens kijken of ik het stuur erin krijg want ik moet ook nog wat voorbereiden voor De Kelder Van De Hits van aankomende woensdag  :eusa_think:

Straks lekker slapen en morgen gezond weer op! © Sonja Barend

Groet,
The Demon.

grijzev70tdi

Die 200 haalde je zeker door uit te stappen en zelf te duwen ;D

Hoe is het met de vrachtwaggel?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Demon

Citaat van: grijzev70tdi op 07-01-2014 00:15:07
Die 200 haalde je zeker door uit te stappen en zelf te duwen ;D

Hoe is het met de vrachtwaggel?
Was op de teller, die 200.

Die vrachtwaggel wacht op een tweedehands koelmachine die erop past, ik heb stiekum (hij is geschorst) vanmorgen nog even een rondje gereden met mijn ouwe trouwe Tubbie-Mobiel  ;D
Ik draaide de sleutel om en bij de eerste klap lopen dat ouwe ding  :eusa_dance: zeg maar dat hij op is met 960.000 Km.  :eusa_naughty:

Groet,
The Demon.

pwberg

Citaat van: The Demon op 07-01-2014 00:01:35
Ik ben zo blij dat dat bij ons gewoon kan, al is de belastingdienst een andere menig toegedaan, gewoon met een bedrijfsauto wat voor jezelf doen en niemand mekkert over de kosten van brandstof of zoiets.  :eusa_clap:

Heb je geluk mee, Walter. Ik moet vrijdag onderweg naar huis iets ophalen en rij volgens de routeplanner wel 600 hele meters om. Heb moeten lullen als Brugman om het voor elkaar te krijgen......  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.