The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Gisteren (vrijdag) het eerste rondje met de Tubbie-Mobiel 3 gemaakt en het valt me niet tegen.
De cabine is wat korter dan die van de Atego maar voor mij als niet al te groot ventje is er een prima zit in te vinden, de positie om een tukkie te doen moet ik nog ff vinden maar dat zal ook wel goed komen.
Wat ik minder vindt is dat Renault bijna alle bedienings elementen rond het stuur heeft gemonteerd, en dan juist de cruisecontrol weer niet.  :eusa_think:
Ook zou van mij die spiegel op de kop er wel af mogen, de zit is niet zo hoog dat je een voetganger makkelijk over het hoofd ziet, in plaats daarvan mag er wel een mooie zonneklep op. Dat is ook wat er mist aan de linkerkant kan je geen klep of gordijntje omlaag doen als de zon van links op je cabine staat en dan zie je dus weinig in je spiegel.

De laadruimte moet nog wel even aangepast worden om hem efficiënter te kunnen gebruiken, want er zit nu een compartiment in waar net geen euro pallet in past en aangezien we alles op pallets doen is dat nu loze ruimte.

Maandagmiddag ga ik nog even naar de Mercedes om de laatste spulletjes uit de Tubbie-Mobiel 2 te halen en er definitief afscheid van te nemen. :'(
Ja, een klein traantje laat ik dan toch wel weer ondanks dat ik hem regelmatig vervloekt heb, het was nou eenmaal niet de Tubbie-Mobiel 1.

Tubbie-Mobiel 1

Maar hij heeft mij wel 264.000 km over Neerlands wegen laten rijden en dan krijg je toch een band.

Olijfje en de Tubbie-Mobiel 3 kunnen elkaar al verdragen.  ;D

hilko73

Ik heb je auto vandaag kunnen bewonderen, ben er een paar keer langs gelopen. Nette verschijning!  :eusa_clap: (ik bedoel hier Olijfje mee ;D )
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

The Demon

Citaat van: hilko73 op 24-03-2016 17:12:02
Ik heb je auto vandaag kunnen bewonderen, ben er een paar keer langs gelopen. Nette verschijning!  :eusa_clap: (ik bedoel hier Olijfje mee ;D )
Ik hoorde al dat er iemand van hier op de zaak was, jammer dat ik pas om 16:15 uur terug was.
Dat nette is wat minder door de vogelpoep die ik erop zag zitten daarstraks.

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Boeijke

Citaat van: The Demon op 24-03-2016 17:17:56
Ik hoorde al dat er iemand van hier op de zaak was, jammer dat ik pas om 16:15 uur terug was.

Je had ook wat vertraging opgelopen.  ;D
En ik heb zijn andere voiture mogen bewonderen. Tubbie  :D

The Demon

Citaat van: Boeijke op 24-03-2016 17:42:53
Citaat van: The Demon op 24-03-2016 17:17:56

Je had ook wat vertraging opgelopen.  ;D
En ik heb zijn andere voiture mogen bewonderen. Tubbie  :D

Zo zie je maar, ik ben een man met 2 gezichten (in de goede zin des woords).
Overigens is die Tubbie-Mobiel gewoon een Volvo met een Renooit-logo.  ;)

Sbv

een Renault dus. Nu niet meer af gaan geven op Renault's hoor  ;D

The Demon

Citaat van: Sbv op 24-03-2016 21:43:20
een Renault dus. Nu niet meer af gaan geven op Renault's hoor  ;D
Dat doe ik dus wel, want de afwerking en logica van de bedieningselementen zijn echt met de Franse slag gekozen.

Voorbeeld: De automatische versnellingsbak gaat niet naar neutraal na een X aantal minuten stationair draaien maar de koppeling komt dan dus gewoon (langzaam) op zodat de motor afslaat, Willem stond erbij dat het gebeurde en zei al:"En toen was de diesel op!"
Die oude Mercedes gaf een waarschuwingssignaal en 30 seconden later schakelde hij de bak in neutraal.

Maar verder rijd het prima hoor!  ;D

cornelis-b

Hoe is het met de ruimte in de cabine, het lijkt dat de vorige meer ruimte had dan de Renoit ?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Ja, jullie lezen het goed, ik stop ermee!

Waarmee? Met het auto wassen op zondag!
Ben ik verdulleme net klaar om er een laagje wax op te zetten gaat het weer regenen/hagelen.  >:(

Waar doe ik het dan voor?
In ieder geval niet om de weergoden gunstig te stemmen blijkt wel.  :-\

dielie850

Citaat van: The Demon op 24-04-2016 16:15:24

Ben ik verdulleme net klaar om er een laagje wax op te zetten gaat het weer regenen/hagelen.  >:(

Haha je had natuurlijk ook even het weerbericht in de gaten kunnen houden ;D

The Demon

Citaat van: dielie850 op 24-04-2016 16:19:57

Haha je had natuurlijk ook even het weerbericht in de gaten kunnen houden ;D
En daar klopt veel van wil je zeggen? Ze weten niet eens wat voor weer het gisteren was.  :eusa_naughty:

hertogjan6

hee!  Dat had ik voor laatst ook...  :eusa_snooty:

Plus dat ze hem van onder tot boven onder schijten... Nou ze doen maar ik kom er ook niet meer aan  :eusa_shifty:

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

UserID25761

is dit uit de categorie komkommernieuws?    

Waar woon je?  
Kennen we in Nederland ook gewoon weer?

als mijn moeder vroegah wou dat het ging regenen ging ze ramen lappen, geheid succes iedere keer weer  ;D

The Demon

Citaat van: NickGR op 24-04-2016 16:31:08
is dit uit de categorie komkommernieuws?
Eigenlijk wel ja.  ::)  

Citaat van: NickGR op 24-04-2016 16:31:08Waar woon je?  
Kennen we in Nederland ook gewoon weer?

als mijn moeder vroegah wou dat het ging regenen ging ze ramen lappen, geheid succes iedere keer weer  ;D
Waarom zou je moeder willen dat het ging regenen? Hield ze niet van plantjes watergeven?  :eusa_think: