The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Citaat van: hilko73 op 17-07-2017 20:33:47
De verdamper vervangen ;D
Dus de revisie is nutteloos geweest mag ik concluderen hieruit?
Citaat van: The Demon op 15-07-2017 19:18:52
Citaat van: hilko73 op 15-07-2017 19:03:18
Goed bezig daar!

Neem ik aan dat je nu wat minder haast hebt met het Vialle spul?
Haast heb ik niet ermee, nee.
Ik geloof dat ik hier op terug moet komen dus.

hilko73

Je revisie is niet nutteloos geweest. Maar die F-type verdampers bestaan uit iets meer handigheidjes dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Waarschijnlijk een veertje net te los of net te strak, zoiets simpels, en het geheel werkt niet meer zoals zou moeten.

Je kunt morgenavond naar Den Haag komen, dan zal ik zorgen dat ik de spullen hier heb.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

The Demon

Revisie lijkt geen rocket sience maar is dus niet iets wat je zo maar even doet.
Ik ben heel precies te werk gegaan, maar als kleine veertjes een bepaalde spanning moeten hebben krijg je het dus eigenlijk niet op orde als je niet de juiste spullen daarvoor hebt.  :-\
Het lijkt dus simpeler dan het is, helaas.

arjenT5R

Citaat van: The Demon op 17-07-2017 21:27:19
Revisie lijkt geen rocket sience maar is dus niet iets wat je zo maar even doet.
Ik ben heel precies te werk gegaan, maar als kleine veertjes een bepaalde spanning moeten hebben krijg je het dus eigenlijk niet op orde als je niet de juiste spullen daarvoor hebt.  :-\

Had t eerder gelezen ja, volgens mij ook van Hilko.
Heb alles wat beweegt in de verdamper 1 of meerdere drupjes olie gegeven en geprobeerd of alles soepeltjes bewoog zonder dode punten zwaar lopen etc.
Verdamper doet t nu goed, na wat hickups.. bleek dat de actuator vervangen moest worden.
Maar verder liep ie mooi ook bij de apk netjes lambda 1.0 and co 0,0% t kan dus wel.

Oh en verdamper was origineel volvo ingebouwd dus... 500kkm +
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

Citaat van: arjenT5R op 18-07-2017 09:30:31
Citaat van: The Demon op 17-07-2017 21:27:19
Ik ben heel precies te werk gegaan, maar als kleine veertjes een bepaalde spanning moeten hebben krijg je het dus eigenlijk niet op orde als je niet de juiste spullen daarvoor hebt.  :-\

Had t eerder gelezen ja, volgens mij ook van Hilko.
Heb alles wat beweegt in de verdamper 1 of meerdere drupjes olie gegeven en geprobeerd of alles soepeltjes bewoog zonder dode punten zwaar lopen etc.
Verdamper doet t nu goed, na wat hickups.. bleek dat de actuator vervangen moest worden.
Maar verder liep ie mooi ook bij de apk netjes lambda 1.0 and co 0,0% t kan dus wel.

Oh en verdamper was origineel volvo ingebouwd dus... 500kkm +

:eusa_clap: :eusa_dance:
Ik geniet er (bijna) elke dag van! Maar inderdaad werkt de verdamper nu goed met de 'nieuwe' actuator.
Kun je die niet even uitwisselen met Hilko als je daar toch bent? Dan kun je die gelijk uitsluiten.

The Demon

Zoals gezegd ben ik vandaag uit mijn werk even naar die mooie stad achter de duinen geroffeld (op benzine welliswaar) om de verdamper van Hilko in ontvangst te nemen.

Thuis aangekomen eerst maar even wat gegeten want na zo'n ritje een LPG-verdamper uitbouwen is geen goed idee, de zaak wordt toch wel redelijk warm zullen we maar zeggen.  :eusa_shifty:

Uit- en Inbouwen ging redelijk voorspoedig op 1 boutje na dat besloten had de wijde wereld in te trekken en nadat het zich een baan gevonden had naar de straat heb ik het niet meer gezien, maar gelukkig heb ik een doosje met diverse boutjes dus een vervanger was zo gevonden. ;D
En toen het moment van starten!
Eerst op benzine om KVS in de verdamper te krijgen en na een minuut of wat de schakelaar ingedrukt................................................................................

Jawel hoor!.........................................Aflsaan!!!!!!
Maar dat was eigenlijk wel logisch want de verdamper had nog helemaal geen gas gezien, dus een tweede startpoging op standje LPG en na het overschakelen bleef Olijfje netjes spinnen als een poes.
Stationair laten lopen tot de fan aansloeg en toen de kap dicht om een klein blokje te rijden.
Een heel klein blokje want de garagedeur stond open met allerlei voor het dievengilde interessante spulletjes, en Thea was op de fiets weg zonder sleutel om een brievenbus te zoeken.
Maar het ging goed, netjes oppakken en ook netjes terugvallen naar de 850/900 RPM.
Ondertussen staat de zaak weer af te koelen, morgenochtend de eerste echte koude start en dan kijken hoe de boel zich houd.  :eusa_pray: :eusa_pray:

arjenT5R

Man lekker bezig! Je maakt flinke stappen zo in korte tijd  :D

edit: positief blogje ook, geeft de burger moed  :D

Afgelopen distributieriemen enzo moeten we niet teveel hebben  ;D :eusa_wall:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

hilko73

Ben wel heul nieuwsgierig of het vanochtend soepel ging :)

The Demon

Citaat van: hilko73 op 19-07-2017 10:53:41
Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen Hilko.  ;D

Vanmorgen om 07:10 was het dan zover, ik zou de eerste echte koude start doen met de nieuwe LPG verdamper.

Bijgelovig als ik niet ben de standaard procedure aangehouden, sleutel in het contact en op stand 2 draaien, gordel omdoen, sleutel doordraaien om de motor te starten............................................................................

Olijfje sloeg netjes aan en toen kwam dat moment van omschakelen naar LPG, een klik was te horen van de gasafsluiter op de tank, en Olijfje bleef netjes lopen!  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Ook de rit van Haarlem naar Nieuw-Vennep verliep zonder problemen!  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Maar ik moest vanmiddag natuurlijk ook weer terug naar Haarlem en aangezien de temperatuur nou niet bepaald winterse waardes had was ik toch wel benieuwd of alles op dit ritje ook weer zo soepel zou gaan.  :eusa_pray:

Inderdaad dit ging ook naar wens, op een klein toerendipje na bij een verkeerslicht na ongeveer 5 KM, wat zichzelf binnen een aantal seconden corrigeerde.

Operatie geslaagd zullen we maar zeggen.

Hilko, nogmaals dank voor de verdamper.  :eusa_clap: :eusa_clap:
En alle anderen voor de mentale steun bij deze operatie.

razorx

Citaat van: The Demon op 19-07-2017 19:32:00
Citaat van: hilko73 op 19-07-2017 10:53:41
Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen Hilko.  ;D

Vanmorgen om 07:10 was het dan zover, ik zou de eerste echte koude start doen met de nieuwe LPG verdamper.

Bijgelovig als ik niet ben de standaard procedure aangehouden, sleutel in het contact en op stand 2 draaien, gordel omdoen, sleutel doordraaien om de motor te starten............................................................................

Olijfje sloeg netjes aan en toen kwam dat moment van omschakelen naar LPG, een klik was te horen van de gasafsluiter op de tank, en Olijfje bleef netjes lopen!  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Ook de rit van Haarlem naar Nieuw-Vennep verliep zonder problemen!  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Maar ik moest vanmiddag natuurlijk ook weer terug naar Haarlem en aangezien de temperatuur nou niet bepaald winterse waardes had was ik toch wel benieuwd of alles op dit ritje ook weer zo soepel zou gaan.  :eusa_pray:

Inderdaad dit ging ook naar wens, op een klein toerendipje na bij een verkeerslicht na ongeveer 5 KM, wat zichzelf binnen een aantal seconden corrigeerde.

Operatie geslaagd zullen we maar zeggen.

Hilko, nogmaals dank voor de verdamper.  :eusa_clap: :eusa_clap:
:eusa_think: ;D

JvW

Mooi dat het opgelost is! Roffelse maar weer.....

hilko73

The Demon

Citaat van: razorx op 19-07-2017 19:59:59
Citaat van: The Demon op 19-07-2017 19:32:00
Hilko, nogmaals dank voor de verdamper.  :eusa_clap: :eusa_clap:
:eusa_think: ;D
Ja, ook dank aan jouw Yits!  ;D
Met name voor de duidelijke How-To van de distributie en het gezellige Whats-app gesprekje wat we hadden, volgende keer doen we dat onder het genot van een lekker Jopen biertje.  ;)

The Demon

Ook dag twee is weer voorspoedig verlopen.  :eusa_dance:

Olijfje maar even getrakteerd op een vol tankje gas.  ;D

Bij de AC-tion een dashcam(metje) aangschaft, ik weet niet wat het voor kwaliteit is maar het ding ziet er grappig uit en kost geen drol (€ 14,95).
In geval van een aanrijding kan het duidelijkheid bieden en dat is wel handig, vooral in het buitenland.
Straks eens kijken wat de opname kwaliteit is en hoeveel er op een SD kaartje kan in welke resolutie.
Er zit nu een 8GB kaartje in maar er kan tot 32GB in.

Maandag gaan we voor de APK en als alles verder loopt zoals gepland zitten we een week later in het fijne Italië.  :eusa_dance: