Grijs vierkant hok... en de blauwe zeecontainer!

Gestart door ramonmartin, 17-04-2011 01:26:43

Vorige topic - Volgende topic

ramonmartin

Zo, de 10 klepper is vandaag eindelijk verkocht, en gaat maandag opgehaald worden. :eusa_dance:

Aan de ene kant heb ik er wel een beetje moeite mee, is gewoon een verrekte goede auto, alleen wordt ie van stil staan ook niet beter, aan de andere kant ben ik wel blij dat hij gewoon rond blijft rijden, dat ding verdiende het niet om gesloopt te worden.

Over de T-5 is nog steeds niet veel bijzonders te melden, doet gewoon wat hij moet doen, en dat is niet kapot gaan en gti'tjes voor paal laten staan. :evil:

Wel ben ik er over aan het denken om hem te laten chippen, hoe en wat moet ik me nog eens uit gaan zoeken...

)()()sT

Citaat van: ramonmartin op 06-10-2012 23:48:03
Zo, de 10 klepper is vandaag eindelijk verkocht, en gaat maandag opgehaald worden. :eusa_dance:

Aan de ene kant heb ik er wel een beetje moeite mee, is gewoon een verrekte goede auto, alleen wordt ie van stil staan ook niet beter, aan de andere kant ben ik wel blij dat hij gewoon rond blijft rijden, dat ding verdiende het niet om gesloopt te worden.

Over de T-5 is nog steeds niet veel bijzonders te melden, doet gewoon wat hij moet doen, en dat is niet kapot gaan en gti'tjes voor paal laten staan. :evil:

Wel ben ik er over aan het denken om hem te laten chippen, hoe en wat moet ik me nog eens uit gaan zoeken...

Mooi!!

En chippen: meerdere opties. Het is een aanrader. Bij normaal rijden iets zuiniger, en met caravan is het een waar genot.

ramonmartin

Citaat van: )()()sT op 07-10-2012 00:08:46
Citaat van: ramonmartin op 06-10-2012 23:48:03

Mooi!!

En chippen: meerdere opties. Het is een aanrader. Bij normaal rijden iets zuiniger, en met caravan is het een waar genot.

Dat hij gechipt gaat worden is ook al zeker, alleen is het nog de vraag waar, zijn meerdere adressen waar het gedaan kan worden, alleen weet ik nog niet welke het gaat worden.
Kijk ik naar Rica dan zie ik cijfers die ik niet geloof met alleen chippen, Fasttech lijkt mij al betere resultaten te beloven, maar is ook weer wat duurder, dus wat nu het beste is weet ik ook niet.

)()()sT

Mijn 850 heeft een Rica chip, de V70 Fasttech. De 850 heeft een 16T met schuine flens die sowieso al sneller opspoelt als de 16T met rechte flens van de V70. Rica schijnt er sneller in te hakken en dat merk ik ook wel; bij de V gaat het smoother ;)

ramonmartin

En hij is de deur uit. :eusa_dance: :'(

Beetje gemengde gevoelens, was een hele goede auto waar ik ook veel plezier aan heb gehad, ik hoop dat de nieuwe eigenaar dat ook heeft.
Uiteindelijk toch nog een fatsoenlijk bedrag ervoor weten te krijgen, het geld wat ik er in heb gestoken zie ik toch niet meer terug, maar het komt gelukkig in de buurt.

Nu verder met de T-5. kan ik me tenminste volledig daarop gaan richten. 8)

Julian

854 2.5 10v & 855 T-5

ff je tekst onder je avatar aanpassen ;)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

ramonmartin

Zo, de eerste reparatie zit er alweer op, vorige week de remmen maar eens aangepakt, had een tijd geleden al gezien dat de achterkant niet echt lekker meedeed.
Dus nu maar rondom alles vervangen, schijven blokken en remklauwen alle 4, ff een investering, maar remmen moeten goed zijn. :eusa_whistle:

Verder zal er de komende tijd niet veel aan gebeuren, afgelopen dinsdag te horen gekregen dat de hypotheek voor ons eerste huis goedgekeurd is, dus voorlopig zal alle tijd daarheen gaan, wel krijgt de T-5 nu lekker een verwarmde slaapplek.

Hier mag hij voortaan gaan slapen. 8)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

ramonmartin

Nog steeds niet veel te melden, gisteravond wel een schroef in een voorband gereden :evil:, banden zijn nog goed qua profiel, alleen lagen ze er al op toen ik de auto kocht en wordt ik gek van het schaatsen als de weg al vochtig is. :eusa_whistle:

Dus maar 2 nieuwe banden besteld, en wel deze, heb vroeger onder een andere auto al hankooks gehad, en was er positief verrast door hoe deze banden reden.

Nu maar hopen dat ze er snel zijn, heb nu 2 verschillende banden eronder liggen, en daar word ik helemaal niet blij van.

dielie850

Haal je die boom wel nog eruit? Vind em namelijk een beetje gevaarlijk staan ;D

ramonmartin

die boom laat ik lekker staan, de oprit ernaast is van de buren, en die trek ik gegarandeerd aan gort als ik hem eruit zou halen.
ik denk dat ik hem een keer heel kort af zaag, en dan met een frees aan de slag...

ramonmartin

Zo, hier heb ik ook al heel lang niets meer geplaatst. :o

Tijdje geleden erachter gekomen, bij monteren van de verstevigingsbrug achter, dat de T-5 schade moet hebben gehad.
Dit in combinatie met het achterlijk hoge verbruik (ligt ook aan mijn rechtervoet :angel:), heeft mij tot het besluit laten komen dat hij de deur uitgaat.

Wat gaat er dan terug komen? Een 850/V70? Nee!

Het gaat naar alle waarschijnlijkheid een V50 2.0D of D5 worden, ik kan op het werk tanken voor 1,20 euro per liter momenteel, dit in combinatie met het lagere verbruik etc. betekend dat ik zelfs met 15000 km per jaar nog goedkoper uit ben dan nu.

Jammer van de T-5, wat een geweldige auto is het, maar 3 keer per maand tanken voor 100 euro, en dan nog maar net 1200 km halen, is mij te gortig aan het worden.

grijzev70tdi

Jammer, maar begrijpelijk ;)

V50 met D5 is echt een beul van een auto, zeker icm handbak ;D 2,0D is trouwens ook geen stakkertje en redelijk betrouwbaar
Grolsch, het klinkt al lekkerder

dielie850

ramonmartin

En zo ben je op zoek naar een V50 diesel, en zo koop je een nieuwe Renault Clio :eusa_whistle:

Eind mei wordt hij geleverd, de T-5 erop ingeruild.

Jammer maar helaas, maar ik ben het helemaal zat om iedere 450 km te moeten tanken voor 100 euro.
Dus dan maar over een heel andere boeg gaan, 0.9l torretje met turbo en toch nog 90 pk, komt best leuk vooruit, het is natuurlijk geen strepentrekker, maar waar kan je tegenwoordig nog hard rijden?

Er zullen nog wel een paar dingen te koop komen te staan de komende tijd die ik nog heb liggen, zoals een 15g turbo, verstevigingsbrug achterkant, de luxe mattenset, en nog wel meer.