Grijs vierkant hok... en de blauwe zeecontainer!

Gestart door ramonmartin, 17-04-2011 01:26:43

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Als ik jou was zou ik even de vlamdover eruit halen, en zsm de hele carterontluchting aanpakken.

Oja, vergeet niet de pakkingring van je vuldop.

arjenT5R

nog even een extra tip zorg dat je ook je carterventilatie vernieuwd
anders blaas je binnenkort ergens je keerringen er uit en dat wordt het helemaal een dure!

Ohja en vervang ook even de rubber ring in de olie dop!

Ennuh die vlamdover gewoon weg gooien!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Het kan zijn dat ie wat olie smeert bovenop de motor, dan zou ik zeker de rubberen ring van de olievuldop vervangen.
De vlamdover is in 1997 door volvo overbodig verklaard. Die kan je gewoon verwijderen.

Om te voorkomen dat je ergens een keerring uit blaast door overmatige carterdruk, zou ik zeker de hele carterventilatie vervangen.

zeepoog

Weet je wat je doet? Vervang je carterventilatie even. Die vuldopring lijkt ook nergens op. Hup doe er wat aan. En die vlamdover kan ook echt niet. Verwijderen die hap.

ramonmartin

Ik ga volgend weekend ook de hele carterventilatie vervangen, maar aangezien er vandaag geen dealer hier in de buurt open is, en ik maandag weer de hele week van huis ben met een beetje pech, kan ik er niet eerder wat aan doen.

Maar, ik moet wel nog met de auto rijden, nu weet ik niet hoe lang dit probleem al bestaat en ik wil van die druk af, omdat ik niet echt met een fijn gevoel rond rij.
Vandaar ook de vraag of iemand weet of ik tot volgend weekend een noodoplossing kan uitvoeren, maar zoals ik begrijp is het enigste wat ik kan doen, de vlammendover ertussen uit halen, dus dat gaan we zo maar eens doen en hopen dat het dan weg/minder is.

ramonmartin

Zo, de vlamdover is er uit, zat wel dicht maar niet helemaal (ongeveer de helft), nu maar afwachten wat ie doet en volgend weekend de hele rotzooi vervangen.

ramonmartin

Gaat lekker met het ding, net nog even naar het tankstation geweest, kom thuis maak de deur open en wat denk je... deurvanger functioneert niet meer :eusa_wall:
Dus dit ook maar gelijk mee bestellen en volgend weekend vervangen.

Ik heb wel het "geluk" dat er van alles kapot gaat achter elkaar, maar ja hij rijdt heerlijk en ik vergeef het hem tot nu toe nog steeds :eusa_whistle:

wepster

joh zie hetzo
je hebt morgen nog tijd om even langs te komen dan loop ikhem wel even voor je na en dan vinden we altijd wel
iets wat positief is ;D
maar voor dat geld wat je er voor hebt betaald moet je niet moeilijk doen die auto is verder in zeer goede staat daar ik weet van wie hij is geweest  ;)
en daar kun je nog een hoop km mee doen en veel genot van hebben voor wienig geld .

ramonmartin

Citaat van: wepster op 30-04-2011 23:50:04
joh zie hetzo
je hebt morgen nog tijd om even langs te komen dan loop ikhem wel even voor je na en dan vinden we altijd wel
iets wat positief is ;D
maar voor dat geld wat je er voor hebt betaald moet je niet moeilijk doen die auto is verder in zeer goede staat daar ik weet van wie hij is geweest  ;)
en daar kun je nog een hoop km mee doen en veel genot van hebben voor wienig geld .

Is misschien wel een goed idee om ff langs te komen, btw wie reed er deze week achter me met een rode amazon ???
Ik doe ook nog niet moeilijk, ben veel gewend uit mijn citroën tijd, veerpootje van 900 euro bijvoorbeeld of een activa cilinder voor "maar" 380 euro ;D

Doe me anders even een pb met je adres, want om nu je hele wijk door te gaan rijden om je te vinden is ook zoiets.... ;D

ramonmartin

Vandaag dus niet de carterventilatie vervangen, omdat de rotzooi niet binnen was bij de dealer :eusa_naughty:

Wel de audio overgezet, alleen dacht ik ergens gelezen te hebben dat in de achterdeuren 16,5cm zou passen, niet dus ???
Zal wel ergens een adapterplaat voor te krijgen zijn hoop ik, en wat een verschil van geluid, zat infinity rommel in, en dat kraakt bij max. opendraaien van het volume :-X

Morgen even naar dirk om een ander klepje te halen voor het dashboardkastje, ziet dat er ook weer netjes uit.
Langzaam wordt het al wat...

ramonmartin

Carterventilatie is ook vervangen en tevens alle filters en vloeistoffen, vanmorgen om 7.30u begonnen en ben nu klaar.
Vond het nog best meevallen om alles te vervangen, voor iets wat ik niet eerder gedaan heb.

Olie zag er nog netjes uit, zat er ook pas 4000km in volgens de vorige eigenaar, maar die kan veel zeggen.
Automaatolie kom ik denk nog wel een keer aan het doen binnenkort, omdat wat er nu uitkwam niet echt heel lekker uit zag, en ik vermoed dat deze ook nooit vervangen is geweest.

Nu binnenkort nog de distibutieriem vervangen en de deurvanger repareren, en dan kan hij er voorlopig wel weer tegenaan.

ramonmartin

Net via european tuning ook maar een nieuwe motorrubber voor de bovenzijde besteld van ipd, wibo had me al erop gewezen dat deze kapot was (had ik zelf niet gezien/gemerkt ::)).
Toen ik vandaag bezig was met de carterventilatie viel het me ineens weer in :eusa_doh:, hebben we binnenkort alweer wat te doen ;D

wepster

ga je de distrie ook zelf doen of laatje die doen  ;D

ramonmartin

Citaat van: wepster op 16-05-2011 00:13:15
ga je de distrie ook zelf doen of laatje die doen  ;D

Gedeeltelijk, wil een leermeester die me dat voor gaat doen en dat ik meekijk/help en ik er ook nog wat van leer voor een volgende keer. ;D
Ben er nog steeds huiverig voor om er zelf aan te beginnen, hoe makkelijk het misschien ook is ::)

Dus als je een keertje tijd hebt, en wat wil verdienen hoor ik het graag van je :eusa_whistle:

ramonmartin

Iemand trouwens een tip om de olie netjes weg te krijgen, die hij via de vuldop eruit heeft gegooid op de kop.
Zomaar de hogedruk erop zetten zal wel niet een succes worden ;D