Grijs vierkant hok... en de blauwe zeecontainer!

Gestart door ramonmartin, 17-04-2011 01:26:43

Vorige topic - Volgende topic

ramonmartin

Zoals misschien al bekend ben ik inmiddels in bezit van een 854 2.5 10v automaat met 147000 echte kilometers.

Alhoewel de auto al in een vrij nette en goede staat is, ga ik er toch nog dingen aan veranderen, enerzijds een paar optische verfraaiingen en anderzijds terugbrengen in vrijwel nieuwstaat wat de techniek betreft.
De auto is inmiddels al 16 jaar oud, maar verdient het wel om gekoesterd te worden vind ik, en dat gaat er dan ook gebeuren ( en ik ben een perfectionist ;D)

Dit is hem zoals ik hem gekocht heb na een wasbeurtje.

Wat ga ik er aan veranderen:

Optisch:
Witte knipperlichten in de zijschermen. Gedaan 16-4
Spoiler op de kofferklep. (komt eraan 1 dezer weken via forumtransport)
Handgrepen in kleur (laten) spuiten.
Andere velgen (welke weet ik nog niet)
Misschien nog een cm of 3 verlagen.
Dashboardkastje maken en klepje vervangen.
Spiegelglas rechts vervangen. (is kapot)
Kijken wat ik aan de afbladerende lak kan doen op zwarte strip langs voorruit. (is op de foto te zien bovenaan) Plastdip ;D
Xenon inbouwen

Technisch:
Motorrubber vervangen door een polyuredinges ;D
Carterventilatie vervangen wegens verstopping en druk opbouwen.
Deurvanger l.v. vervangen.
Remmen rondom nakijken, en wat niet goed is vervangen.
Distributieriem (laten) vervangen uit voorzorg.
Alle vloeistoffen eruit en nieuw er in.
Alle filters vervangen.
Automaat laten flushen.
Cruisecontrol op de kop tikken en inbouwen.
Verder alles goed nakijken, en wat niet meer goed is vervangen.

Al met al een aardig lijstje waar ik me voorlopig wel zoet mee kan houden, als iemand nog tips heeft of aanmerkingen hoor ik ze graag ;)

Vulk

Mooie auto!

Wat betreft de dakstrips :
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13911.0.html

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ramonmartin

De gebroeders volvo bij elkaar.

Setje witte knipperlichten erin.

)()()sT

Netjes hoor!
Die uitlaat; is dat nou een sierstukje, of? Ik vind iets dubbels wel fraai moet ik zeggen.

Eugène heeft een silversand 854 met *70 handgrepen in kleur, dat zou ook een goeie zijn.
Automaatbak olie kun je idd flushen maar ook gewoon een paar keer verversen. Je haalt er steeds iets meer als de helf uit. D-riem kun je ook laten doen bij een aantal forummers in de regio hier dus dat komt vast goed... Velgen.... Tja, 17" titans of Comets?  8)

Geert-Jan

Zo dat is nog een nette. :eusa_clap:
Die kilometerstand nauwelijks ingelopen. ;)

Heb zelf een zilver sand 854 gehad ,wat mijn eerste volvo was, wat een heerlijke wagen was dat.  :eusa_shhh:

Wat je ermee gaat doen lijkt me duidelijk...... genieten ;) ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

ramonmartin

Citaat van: )()()sT op 17-04-2011 22:08:22
Netjes hoor!
Die uitlaat; is dat nou een sierstukje, of? Ik vind iets dubbels wel fraai moet ik zeggen.

Eugène heeft een silversand 854 met *70 handgrepen in kleur, dat zou ook een goeie zijn.
Automaatbak olie kun je idd flushen maar ook gewoon een paar keer verversen. Je haalt er steeds iets meer als de helf uit. D-riem kun je ook laten doen bij een aantal forummers in de regio hier dus dat komt vast goed... Velgen.... Tja, 17" titans of Comets?  8)

Goede vraag of het nu een sierstukje is of niet...
Hij maakt in ieder geval een lekker geluidje, maar of dat standaard is of niet durf ik niet te zeggen.

Handgrepen van een *70 in kleur is misschien wel een goed idee, maar past dat zomaar?
Ik ga van de bak eerst zowiezo de olie vervangen, automaat schakelt in principe goed.
D-riem is 1 van de eerste dingen waar ik aan wil gaan beginnen, omdat ik nergens terug kan vinden wanneer ie vervangen is.

En de velgen zullen misschien eventjes moeten wachten, liggen nog erg goede bandjes op nu en hoe moet ik moeders de vrouw uit gaan leggen waarom ik goede bandjes ga vervangen ;D

daytonawim

ramonmartin

Citaat van: Geert-Jan op 17-04-2011 22:15:35
Zo dat is nog een nette. :eusa_clap:
Die kilometerstand nauwelijks ingelopen. ;)

Heb zelf een zilver sand 854 gehad ,wat mijn eerste volvo was, wat een heerlijke wagen was dat.  :eusa_shhh:

Wat je ermee gaat doen lijkt me duidelijk...... genieten ;) ;D

Genieten doe ik nu al met iedere meter 8)

En hij is inderdaad nauwelijks ingelopen, en met mijn kilometers zal hij voorlopig ook niet verder dan dat komen ;D

ramonmartin

Citaat van: daytonawim op 17-04-2011 22:19:37
mooie kar man, wees er zuinig op

Ik zal er zeker zuinig op zijn, auto verdient het ook wel om goed behandeld te worden ;)

daytonawim

volgens mij passen die s70 handvaten, zijn er meer die dat gedaan hebben,
en dan raak je we je slot van de bijrijders deur kwijt

ramonmartin

Is niet erg als dat slot komt te vervallen, is toch cv op afstand (guard 1) en anders heb ik nog altijd een bestuurdersdeur en een achterklep.

ramonmartin

Hmmm :eusa_think:, vandaag eens de achter remschijven bekeken en rechtsachter blijft roest zitten ook na nu 500 km en eens wat flinker remmen af en toe.

Iemand ideetje wat dit kan veroorzaken? (misschien wel een bekend kwaaltje ???)
Zelf denk ik dat de remcilinder niet meer gangbaar is, wordt dit weekend dus voor het eerst klussen aan de auto ;D

grijzev70tdi

Is niet gewoon je schijf aan zijn eind?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ramonmartin

Nee dat niet, is niet de nieuwste meer, maar ook al zou de schijf ver heen zijn zou er mijn inziens geen roest op mogen komen/blijven zitten.