turbo 19T wat is de volgende stap ??

Gestart door mr_zwanenburg, 24-04-2011 15:32:12

Vorige topic - Volgende topic

BaRRaCuDa

De luchtweerstand van een 850 lijkt mij ook wel een blokkade voor de acceleratie op hoge snelheden en het behalen van zeer hoge snelheden...
Het nu niet bepaald een aerodynamisch design  :eusa_whistle:  ;D

Dus als het puur om de hogesnelheidsprestaties gaat, houd het met een 850 zo'n beetje op ben ik bang...

Ik weet niet wat de Cw-waarde is, het frontaal oppervlak is iig groot zat  :P

peteRRR

Fles Nitrous en in mikken. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70 classic

Citaat van: BaRRaCuDa op 25-04-2011 09:46:25
Stel nu dat als je een echte vergelijking tussen een diesel en benzine zou willen uitvoeren. Dan zou je dus een zelfde type motor (korte/4-kante/langeslag), slagvolume, turbodruk, gewicht van de auto, etc... gelijk moeten maken.
Het lijkt mij dan heel erg sterk dat een diesel dan nog steeds sneller is, men vergelijkt diesels van met benzine motoren die verre van dezelfde hardware hebben  ;)

Maar goed, ik denk dat er met het orginele 850 T5 blok meer dan genoeg mogelijk is. Om er nu een dure "nieuwe" 2005 motor in te lepelen lijkt mij niet kosten efficient....
Het is juist een leuke uitdaging om op een zo goed mogelijke manier meer uit een 850 T5 blok te halen dan een ander  ;D ;D ;D

Ohw ja, bij Top Gear zeggen ze altijd: "Diesel is the fuel of Satan"  :evil:
Daar ben ik het mee eens  ;D

Is niet eens nodig.
Voor een vergelijk volstaat het at je 2 auto's hebt met ong dezelfde setup.
Zelfde bandenmaat  en allebij manueel of schakel.
En natuurlijk beide FWD of AWD.

Dan beide op de rollen en hebben ze hetzelfde vermogen doe je gewoon 2 runs.
Hierbij wissel je evt. ook van auto.

Dan zul je zien dat het ong. gelijk op zal gaan.

Nu weer maar terug op topic.
Zullen we eerst moeten weten wat de setup nu is.
En of alles tiptop werkt.

Ik zou adviseren om eerst een ander (evt. 2005) blok te kopen en dat op het gemak opnieuw op te bouwen.
Als je de 400 Pk overschrijd wordt het zaak om alles te modificeren anders blijf je sleutelen.
Je begint met een 2.4 blok (dikkere cilinderwanden) high end zuigers,drijfstangen en lagers.
Dan is de basis goed en kun je door tot de sky of het einde van je financieen.

Ik heb niet specifiek de kennis om merken en types onderdelen te roepen.
Ik lees alleen overal dan een 2.5 niet echt geschikt is om er hoge vermogens uit te halen.
Je zult met andere bussen moeten werken om scheuren te voorkomen.

Dus heb je al niet het geld voor een fatsoenlijk blok zou ik gewoon zo blijven rijden.
Anders zul je waarschijnlijk zo met de fiets op pad kunnen.
De meeste tunners die er vette pk's uithalen hebben al meerdere blokken versleten.
Maar dat lees je nergens terug  ;D .
SK met tunen.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Vulk

Een gechipte T-5 of een gechipte T-5R zal even snel zijn (mits originele turbo, even goed onderhouden, etc...)

Johann

Maar goed, ik denk

Misschien dat daar het probleem zit?  ;D

Het is inmiddels wel bewezen dat de nieuwere motoren het makkelijker doen. Lichtere zuigers, betere drijfstang ratio, lichtere krukas, betere koeling in de kop en ook iets betere flow, nokkenassen die iets meer lift hebben, iets betere carter ontluchting, ook betere ontluchting bij de kruktappen trouwens,  etc, etc.  
De 850 motoren lopen eerder tegen een plafond.
Met veel aanpassingen zal dit best wel op hetzelfde plan als een nieuwere motor te krijgen zijn maar het is gewoon makkelijker om een nieuwer type motor er in te lepelen.

VWB TS,

Met 370 PK aan de wielen met een 19T zou ik het advies geven niets te doen en lekker te genieten. Je kunt het gewoon niet beter krijgen dan dit.
Koop een set betere remmen en doe iets aan het onderstel. Zal nog veel te halen zijn. o.a. snelle sportwagens ook bij kunnen houden als er een klein knikje in de weg zit.  ;)

Laserblue

Citaat van: Johann link=topic=49100.msg1018866#msg1018866 date=
Koop een set betere remmen

Die auto heeft deze opmerking denk ik al 300x gehoord ;D ;D ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BaRRaCuDa

Citaat van: Johann op 25-04-2011 13:52:11
Maar goed, ik denk

Misschien dat daar het probleem zit?  ;D

Het is inmiddels wel bewezen dat de nieuwere motoren het makkelijker doen. Lichtere zuigers, betere drijfstang ratio, lichtere krukas, betere koeling in de kop en ook iets betere flow, nokkenassen die iets meer lift hebben, iets betere carter ontluchting, ook betere ontluchting bij de kruktappen trouwens,  etc, etc. 
De 850 motoren lopen eerder tegen een plafond.
Met veel aanpassingen zal dit best wel op hetzelfde plan als een nieuwere motor te krijgen zijn maar het is gewoon makkelijker om een nieuwer type motor er in te lepelen.

VWB TS,

Met 370 PK aan de wielen met een 19T zou ik het advies geven niets te doen en lekker te genieten. Je kunt het gewoon niet beter krijgen dan dit.
Koop een set betere remmen en doe iets aan het onderstel. Zal nog veel te halen zijn. o.a. snelle sportwagens ook bij kunnen houden als er een klein knikje in de weg zit.  ;)

Ik kan niet uit ervaring spreken, dus ik ben uiteraard voorzichtig met adviezen geven
Uiteindelijk komt het toch neer op wat de berijder denkt dat voor hem de beste oplossing is...

vanderputtens

Een pk is een pk?

Volgens mij niet.

Volgens mij maakt het nogal iets uit of we metrische pk's of imperial gebruiken om maar eens iets te noemen...

En gaat het over mechanische paardenkracht? Of electrisch? Of hydraulisch of...

Wel degelijk verschillend.

Meten we aan de wielen of aan de krukas? Meten we aan de krukas maar inclusief verbruikers, of juist zonder?

Een pk is ook geen natuurkundig verschijnsel of principe, het is slechts een gestandariseerde meetaanduiding voor een bepaalde kracht of vermogen.

Het is ook geen bijprodukt van koppel bij een bepald toerental, het wordt juist berekend door koppel met toerental te vermenidgvuldigen.

Verder wel een interresant topic, heb geen ervaring met het tunen van Volvo motoren maar heb ooit wel eens aan andere blokken geschroefd.

Ik vraag me dan ook af of de beperkende factoren die hier genoemd worden ook allemaal gelden bij vermogen tot bijv. 350 pk (whatever that means!).

Wel leuk om achter te komen!

V70 classic

Citaat van: vanderputtens op 28-04-2011 00:54:44
Een pk is een pk?

Volgens mij niet.

Volgens mij maakt het nogal iets uit of we metrische pk's of imperial gebruiken om maar eens iets te noemen...

En gaat het over mechanische paardenkracht? Of electrisch? Of hydraulisch of...

Maakt geen fuck uit en om misverstanden te voorkomen is men gaan spreken over Kw/h   1 Kw is 1.36 Pk

Wel degelijk verschillend.

Meten we aan de wielen of aan de krukas? Meten we aan de krukas maar inclusief verbruikers, of juist zonder?

Onzin een Kp blijft een Pk, alleen zijn we aan de wielen wat watjes kwijt aan warmte onstaan door wrijving in je overbrenging.

Een pk is ook geen natuurkundig verschijnsel of principe, het is slechts een gestandariseerde meetaanduiding voor een bepaalde kracht ofvermogen.

Een Pk is geen kracht ,bullshit dus.

Ik kan met een halve pk meer koppel opwekken dan een Venron aan de krukas heeft, het gaat alleen niet zo snel.

Het is ook geen bijprodukt van koppel bij een bepald toerental, het wordt juist berekend door koppel met toerental te vermenidgvuldigen.

Klopt , we spreken dan ook van arbeid.

Verder wel een interresant topic, heb geen ervaring met het tunen van Volvo motoren maar heb ooit wel eens aan andere blokken geschroefd.

Waarschijnlijk niet gehinderd door enige kennis lees ik hier

Ik vraag me dan ook af of de beperkende factoren die hier genoemd worden ook allemaal gelden bij vermogen tot bijv. 350 pk (whatever that means!).

Yup want je hebt gewoon lucht nodig om meer brandstof te kunnen omzetten in warmte, snap je het nog ?

Wel leuk om achter te komen!

Inderdaad

Ik had ff geen zin om alles over te typen  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

vanderputtens

ANTWOORD IS HOOFDLETTERS OMDAT IK NIET WEET HOE IK DINGEN MOET DOORHALEN EN QUOTEN ENZO...

Maakt geen fuck uit en om misverstanden te voorkomen is men gaan spreken over Kw/h   1 Kw is 1.36 Pk

HELAAS:

1 PK VOOR EEN ELECTROMOTOR IS BIJV. 746 WATT
1 PK VOOR EEN STOOMMOTOR IS 9,809.5 WATT
1 PK VOOR IMPERIAL IS 745.7 WATT

EN ZO ZIJN ER NOG EEN HEEL WAT MEER OP TE NOEMEN.
HET MAAKT DUS WEL DEGELIJK UIT WELKE STANDAARD JE HANTEERD, VANDAAR DAT MEN TEGENWOORDIG INDERDAAD VEELAL VAN KW'S SPREEKT WAARBIJ DE VERSCHILLENDE PK'S GESTANDARISEERD ZIJN VOOR WAT BETREFT BIJV. VERBRANDINGSMOTOREN.

Onzin een Kp blijft een Pk, alleen zijn we aan de wielen wat watjes kwijt aan warmte onstaan door wrijving in je overbrenging.

EEN PK BLIJFT INDERDAAD EEN PK, WAAR IK ECHTER OP DOELDE WAS DE DISCUSSIE OVER 'ECHTE' PK'S EN WAAR MEN MEET.
MISSCHIEN IS NIET IEDEREEN OP DE HOOGTE VAN DE VERSCHILLENDE MOGELIJKE METINGEN EN WAT DEZE INHOUDEN.
DAARBIJ IS TRANSMISSIEVERLIES IN SOMMIGE GEVALLEN HELAAS WEL WAT MEER DAN 'wat watjes' ........

EN HET MAAKT OOK EEN VERSCHIL OF JE AAN DE KRUKAS MEET MET OF ZONDER APPENDAGES.

Een Pk is geen kracht ,bullshit dus.

EEN BEPAALDE 'KRACHT' DAN WEL 'VERMOGEN' WAS MISSCHIEN DUIDELIJKER GEWEEST: EEN PK IS UITERAARD GEEN NATUURKUNDIGE 'KRACHT' MAAR WELLICHT DAT HET WOORD WAT MINDER ABSTRACT KLONK DAN 'VERMOGEN', VANDAAR.

Ik kan met een halve pk meer koppel opwekken dan een Venron aan de krukas heeft, het gaat alleen niet zo snel.

VOLGENS MIJ KUN JE GEEN KOPPEL OPWEKKEN MET PK'S....WAT JIJ WAARSCHIJNLIJK BEDOELD IS DAT JE MET EEN GERING KOPPEL EN DE DAARUIT VOORTVLOEIENDE ARBEID MIDDELS EEN BEPAALDE OVERBRENGING VAN DIE KRACHT EEN VEEL GROTERE KRACHT OP KUNT WEKKEN?
DAT KLOPT INDERDAAD.

Waarschijnlijk niet gehinderd door enige kennis lees ik hier

BEETJE VREEMDE OPMERKING WANT WAT IK ZEG KLOPT HOOR...IK HEB TOCH OOK ECHT EEN RELEVANTE OPLEIDING GEVOLGD EN HEB REDELIJK WAT ERVARING OP DIT VLAK. SARCASME IS ECHT NIET NODIG, WE KUNNEN TOCH OOK MET Z'N ALLEN VAN ELKAAR LEREN EN KENNIS DELEN?

Yup want je hebt gewoon lucht nodig om meer brandstof te kunnen omzetten in warmte, snap je het nog ?

BEETJE ONNODIG DAT SARCASME (IK ZOU BIJVOORBEELD HEEL FLAUW TERUG KUNNEN ROEPEN DAT HET ZUURSTOF IS DAT JE NODIG EN NIET LUCHT) MAAR EVENGOED: IK DENK DAT JE ME VERKEERD BEGREPEN HEBT WANT WAAR IK OP DOELDE WAS  OF DE STANDAARD SPRUITSTUKKEN E.D. DAADWERKELIJK AL EEN RESTRICTIE VORMEN BIJ EEN VERMOGEN TOT 350 PK.

vanderputtens

Geen idee wat de CW-waarde van een 850 is maar is vast wel ergens op het net te vinden?

Soms schrik je ervan welke auto's een lagere CW-waarde blijken te hebben anders dan dat je zou denken!

BBS

Citaat van: vanderputtens op 28-04-2011 11:06:46
Geen idee wat de CW-waarde van een 850 is maar is vast wel ergens op het net te vinden?

Soms schrik je ervan welke auto's een lagere CW-waarde blijken te hebben anders dan dat je zou denken!

Volvo 850 heeft een CW waarde van 0,32
Volvoloos....

vanderputtens

Je wielspin wordt niet minder met meer vermogen vrees ik...andere banden (888's bijvoorbeeld) en een hele goede setup met een sperdiff en misschien racelogic tractiecontrole zou kunnen helpen maar het is en blijft natuurlijk FWD en dat is niet altijd ideaal.

Nitrous voor de intercooler? Wil je uitleggen wat jij daar precies mee bedoeld zodat ik me er een beeld bij kan vormen?
Het klinkt mij n.l. vreemd in de oren: bedoel je waterinjectie om de inlaatlucht te koelen en meer zuurstofatomen te kunnen binden of...?

Voorts kan ik het haast niet helpen te denken dat je opmerkingen over lekker door rijden boven de 250 met een knipoog zijn bedoeld...  :D 8)

Thijssie!

Citaat van: mr_zwanenburg op 28-04-2011 11:12:05
ik moet zeggen dat de nitrous wel werkt maar wil ook zonder nitrous lekker door kunnen rijden boven de 250

Ja want je rijdt ook dagelijks boven de 250 per uur ::)

;D

vanderputtens

0,32 is volgens mij helemaal niet zo slecht toch?