Project 850 Turbo Estate

Gestart door THeM, 01-05-2011 17:56:49

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

THeM

Hoi Ludo, heb ik gedaan op A1 krijg ik 314 en op A2 krijg ik niets  ???

Lampje gaat ook niet knipperen dus zal wel los contactje zitten, kan alleen A1, A3 en A7 uitlezen rest blijft angstvallig uit.
Heb ik van het weekend weer iets te doen.

Ludo

THeM

Voor zover ik nu kan zien wel, me accu is nu leeg omdat ik denk teveel heb lopen testen :-) kan nu ff niet checken.
Heb de rest van de codes er alwel uit maar op A1 bleef deze dus terugkomen? ook na reset.
Zal morgen ff een check doen wat het nu echt is, en volgens de vrouw bokt de bak iets meer dan voorheen (te laat of vroeg schakelen denk ik).
Carter ontluchting vervangen wil niet altijd zeggen dat het beter wordt hehehehe, gewoon storing per storing oplossen dan wordt het vanzelf weer goed :-)

Citaat van: Ludo op 12-04-2012 22:04:34
314?, ben je zeker?.

sees26

Hallo Harold,

Ik heb zaterdag ook m'n carterventilatie gedaan maar ik heb geen foutmeldingen gehad, zit er geen stekker los of een slecht contact?
Ik moet zeggen dat het wel geholpen heeft.

Gr. Kees

THeM

Hoi Kees, weet ook niet waarom in eens maar toen we aan de klus zaterdag begonnen was er geen storing en gistern de klus dus afgemaakt doordat er een slang niet bij zat en een hele berg van.
Zal morgen bij daglicht nog alles eens nalopen, vindt het zelf ook vreemd maar komt wel goed.

@All

De krukaskeering lekt op dit ogenblik ook niet meer, nou nog ff volhouden tot de vakantie en dan naar Dennis voor vervanging.

Citaat van: sees26 op 12-04-2012 22:18:32
Hallo Harold,

Ik heb zaterdag ook m'n carterventilatie gedaan maar ik heb geen foutmeldingen gehad, zit er geen stekker los of een slecht contact?
Ik moet zeggen dat het wel geholpen heeft.

Gr. Kees

Ludo

Vreemd, ik vind die code nergens terug.

Kan me ook niet zo meteen voorstellen welke stekker van de automaat los moet, om de carterventilatie te vervangen.
Enkel bij de toerentalsensor kom je in de buurt.

sees26

Succes met zoeken en als me iets te binnen schiet hoor je het.

THeM

Sorry Ludo,

Het is code 213, code blijft terug komen.
Heb de auccu een nacht eraf gelaten en de cade was weg ---> voor 10 sec.
Ga vandaag ff een stuk van 100 km rijden of zo kan alles zich even stellen en is natuurlijk ook leuk :-).

Citaat van: Ludo op 12-04-2012 22:04:34
314?, ben je zeker?.

THeM

Nee klopt, heb ik ook niet aan gezetten.
Stekker van luchtfilter is los geweest, die van de PTC en van de stationair regelaar dus zie ook niet echt een verband met de codes of fout meldingen in combinatie met de bak.
Zal vanavond nog eens kijken maar tot op heden geen oplossing gevonden.

En toerentalsensor, waar zit deze misschien een tik ertegen aan gegeven en nu slecht contact geen idee maar nakijken kan geen kwaad :-).

Citaat van: Ludo op 12-04-2012 22:25:21
Vreemd, ik vind die code nergens terug.

Kan me ook niet zo meteen voorstellen welke stekker van de automaat los moet, om de carterventilatie te vervangen.
Enkel bij de toerentalsensor kom je in de buurt.

Ludo

Laat de toerentalsensor dan maar voor wat ie is, foutcode 213 gaat over de gasklepsensor.

CiteerInformatie over storingscode 2–1–3

Toestand
De regeleenheid voor de versnellingsbak ontvangt van de gasklepstandsensor een signaal aan de hand waarvan deze kan bepalen hoe ver de gasklep open staat. De regeleenheid voor de versnellingsbak regelt met behulp van dit signaal verscheidene functies, waaronder het schakelen en de systeemdruk. Het signaal schommelt doorgaans tussen ca. 0,5 en 4,2 V. Wanneer de gasklep verder open gaat, neemt de signaalspanning toe. Als de regeleenheid voor de versnellingsbak een signaal van meer dan 4,8 V waarneemt, slaat deze storingscode 2–1–3 op.

Vervangende waarde
Regeleenheden uit groep I:
Het standaard noodprogramma van de regeleenheid voor de versnellingsbak is geactiveerd.
Regeleenheden uit groep II:
Noodprogramma I van de regeleenheid voor de versnellingsbak is geactiveerd.

Mogelijke oorzaak
-Sluiting met de accuspanning in de signaalkabels.
-Storing in de stroomkring van de gasklepstandsensor.

Storingsbeeld
-Ruwe schakelovergangen door de hoge systeemdruk in de versnellingsbak.
-De overbrugging werkt niet.
-Er wordt onregelmatig geschakeld.

Jeroentjuh

THeM

Ludo als je een vrouw was :-), dit is precies wat er aan de hand is zoals beschreven.
Is deze schoon te maken of moet die vervangen worden?

PS is deze info ook publiek? heb van A2 en A7 al info maar nog niet van A1 en A3 had ook veel fouten.

Thnx voor de info in ieder geval.

Citaat van: Ludo op 15-04-2012 13:48:24
Laat de toerentalsensor dan maar voor wat ie is, foutcode 213 gaat over de gasklepsensor.

CiteerInformatie over storingscode 2–1–3

Toestand
De regeleenheid voor de versnellingsbak ontvangt van de gasklepstandsensor een signaal aan de hand waarvan deze kan bepalen hoe ver de gasklep open staat. De regeleenheid voor de versnellingsbak regelt met behulp van dit signaal verscheidene functies, waaronder het schakelen en de systeemdruk. Het signaal schommelt doorgaans tussen ca. 0,5 en 4,2 V. Wanneer de gasklep verder open gaat, neemt de signaalspanning toe. Als de regeleenheid voor de versnellingsbak een signaal van meer dan 4,8 V waarneemt, slaat deze storingscode 2–1–3 op.

Vervangende waarde
Regeleenheden uit groep I:
Het standaard noodprogramma van de regeleenheid voor de versnellingsbak is geactiveerd.
Regeleenheden uit groep II:
Noodprogramma I van de regeleenheid voor de versnellingsbak is geactiveerd.

Mogelijke oorzaak
-Sluiting met de accuspanning in de signaalkabels.
-Storing in de stroomkring van de gasklepstandsensor.

Storingsbeeld
-Ruwe schakelovergangen door de hoge systeemdruk in de versnellingsbak.
-De overbrugging werkt niet.
-Er wordt onregelmatig geschakeld.

Ludo

Of de sensor schoon te maken is weet ik niet, vervangen is dan de optie.
Deze sensor zit in vele auto's, ook buiten Volvo, even zoeken kan wel wat in prijs schelen.  ;)
Het is een Bosch onderdeel, nr 0 280 122 001.

De info komt gewoon uit Vadis of Vida.
Die vind je wel op Marktplaats.

THeM

Misschien stomme vraag maar waar zit dat ding? als ik het plaatje bekijk lijkt ie op degene die op het luchtfilterhuis zit maar lijkt mij toch bij de gasklep in de buurt te zitten.
Ga zo maar eens onder de kap kijken  ;D voordat ik iets nieuws bestel.