Project 850 Turbo Estate

Gestart door THeM, 01-05-2011 17:56:49

Vorige topic - Volgende topic

THeM

Heren, hij doet het weer als een nieuwe  ;D.
Heb zojuist de onderdelen vervangen van de ontstekking.
- Bougiekabels
- Verdelerkap + Rotor
- Bobine
Wat een verschil, alsof er nooit iets mis is geweest.
Probleem zat hem dus toch in een van deze onderdelen, welke weet ik niet maar dat maakt me niet meer uit.

Thanx to Kees, Ger en Rutger

Ben weer helemaal happy  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Spin!

Goed om te horen Harald! Veel plezier met je 'nieuwe' 850! ;)

www.vm-parts.nl

THeM

Citaat van: Spin! op 23-05-2013 12:14:33
Goed om te horen Harald! Veel plezier met je 'nieuwe' 850! ;)
Thnx Rutger ;-) ben alweer opzoek naar nieuwe dingen voor het vervolmaken van onze Volvo.
Bumper bij Hunter en Gasklep rubber, die ga ik toch maar vervangen na je verhaal :-).

THeM

Hi lads, ff een vraagje algemeen.
Weet iemand toevallig de maat van de rubber slangen die van de turbo naar de boost controle lopen, ik wil deze allemaal vervangen.
Had vandaag een 4-1-4 op A2 en heb het vermoeden dat er ergens een scheurtje zit in een van de 3 slangen, ff een uur van de accu en storing weer weg.
Zal de kop niet kosten maar wil graag het zekere voor het onzekere.
Mocht iemand het antwoord hebben hoor ik het graag.

Benzine pomp werd namelijk afgesloten en na een uur van de accu werkte alles weer maar omdat nu elke keer te doen met de storing is me teveel tijd, is nu 1 keer voorgekomen maar ga over 2 maanden weer naar Kroatië dus moet het wel 100% safe zijn.

UserID6342

Als je de vacuumslangen wilt vervangen heb je 3 mtr van 4mm nodig en max. 1 mtr van 6 mm *en dan hou je over) maar sommige bedrijven willen niet onder de mtr verkopen.  Zet er dan meteen nieuwe klemmetjes omheen.  Is allemaal schitterend mooi spul voor te verkrijgen tegen max. 30 euro.

THeM

Citaat van: Dirk342 op 05-06-2013 22:30:12
Als je de vacuumslangen wilt vervangen heb je 3 mtr van 4mm nodig en max. 1 mtr van 6 mm *en dan hou je over) maar sommige bedrijven willen niet onder de mtr verkopen.  Zet er dan meteen nieuwe klemmetjes omheen.  Is allemaal schitterend mooi spul voor te verkrijgen tegen max. 30 euro.
Thnx Dirk, dat antwoord zocht ik :-) maar waarvoor is die 6 MM, heb ik iets over het hoofd gezien ziten 3 slangen aan.

UserID6342

6 mm heb je nodig voor de EVAP klep en voor het slangetje van de TCV naar de inlaatbuis toe, rest is allemaal 4 mm

THeM

Volgens mij is bij mij relais 103 overleden, heeft iemand in de buurt van Zeewolde er toevallig 1 liggen die ik kan overnemen/testen of dit het probleem is.
Krijg geen benzine meer op de injectorrails, als ik het ontluchtings nippel indruk dan komt er niets uit.
Ik hoor de stappenmotor draaien dus die werkt maar starten niet.

Moet de benzinepomp trouwens brommen of hoorbaar zijn want die hoor ik dan ook niet of moet deze er helemaal uit voor je iets zou moeten horen.

Relais 103 is trouwens uit 93 dus tja hoor dat die nog wel eens defect wil raken.

Alvast bedankt

eric vermeer

ik zou eerst even meten of je wel spaning op je pomp krijgt deze gaan ook vaak defect, hier kun je relatief makkelijk bij.
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

THeM

Deze zit in de kofferbak aan de buirijderskant toch onder de metaalkleurig afdekplaat is is hij voor dit stuk ook al te meten zonder alles uit elkaar te halen.

Thnx

THeM

Probleem gevonden, het is 103.
Heb hem even uit elkaar gehaald, ff schoon gemaakt paar keer de schakelaar op en neer en terug geplaatst een weer starten als nieuw.
Hoorde hem ook weer klikken, daarvoor niet.
Mocht iemand er een hebben liggen neem ik hem graag over.

855T5+

Hi Dirk,

Jij schreef op 5-6-2013:
Citaat van: Dirk342 op 05-06-2013 23:27:46
6 mm heb je nodig voor de EVAP klep en voor het slangetje van de TCV naar de inlaatbuis toe, rest is allemaal 4 mm

Ik wil de slangen die van de turbo lopen naar een blok dat van voren gezien links tegen het luchtfilterhuis aangeschroefd zit (art. 1271630, drukregelaar, is dat de TCV?) en een slangetje dat van daaraf loop naar onderaan de buis die bovenaan het luchtfilterhuis zit (de inlaatbuis, onderaan de LMM?). Ze zijn allemaal poreus/vertonen scheurtjes, ontdekte ik bij vervanging van de rotor en verdeelkap.

Vragen:
1. het betreft slang met artikelnr 9443862. Ik denk dat ik 490+330+140=ca. 960mm nodig heb. Klopt dat?
2. Is dat de slang met 6mm binnenmaat?

Jij schreef dat je daarvoor allemaal mooi spul voor kunt krijgen voor weinig (30 euro, maar dan inclusief slagklemmen en 4mm slang e.d.).
3. aan welke eisen moet die slang voldoen als je die niet bij Volvo koopt?
4. het zal wederom aan mijn regio liggen, waar alles 3 keer duurder is, maar waar haal je dat voor zo weinig in de buurt van Den Haag, of via welke webshop bij voorkeur? (via PM?)

Voorts loopt er ook nog een slang van de turbo met artikelnr 976734, daarvan heb ik 750mm nodig.
5. Weet jij welke binnen/buitendiameter die heeft?
6 Weet jij waar die naar toe loopt?

Alle info die ik heb komt van vida cat. 25 turbocompressor met aansluitonderdelen 5CYL -1995, B5234FT (ik heb een 855 1995 T5 est. aut.), maar helaas staat daar niets over diameters etc. Was rete lastig te vinden, als niet van te voeren weet hoe´t heet, maar alleen een foto hebt...

Bij voorbaat dank.

Volvo: Mutatis Mutandis

UserID6342

Als je met siliconenslang wilt werken (mijn persoonlijke voorkeur) heb je 3 mtr 4 mm nodig en 1 mtr 6mm.  Marc van ET heeft hier kant en klare setjes voor, en anders even googlen op " vacuum siliconenslang 4mm".  Staan er meer dan zat in.  Ik haal ze zelf altijd bij IQP ( of zoiets ) maar heb de link niet zo bij de hand omdat mijn laptop is gecrasht.  Maarten *Marty_Mouse hier op het forum* heeft die wel voor je.

Sbv

Biesheuvel verkoopt ze ook op lengte van 3 m en in leuke kleurtjes mocht je dat willen

THeM

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar de prijzen vallen voor zover ik kan beoordelen erg mee.
Heb al het een en ander bestelt in de kleur blauw, heb me T-stuk voor gasklephuis en inter cooler buizen ook al in het blauw bestelt dus zal mooi afsteken bij elkaar.
Linkje waar ik het bestelt hebt: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/specialpartz/c-2014459/silicone-vacuum-slang/

Welke ook handig is is de reduceer silicone slang voor op de turbo naar de intercooler buis.

Ter info

Citaat van: 850T5 op 08-06-2013 15:44:07
Hi Dirk,

Jij schreef op 5-6-2013:
Citaat van: Dirk342 op 05-06-2013 23:27:46

Ik wil de slangen die van de turbo lopen naar een blok dat van voren gezien links tegen het luchtfilterhuis aangeschroefd zit (art. 1271630, drukregelaar, is dat de TCV?) en een slangetje dat van daaraf loop naar onderaan de buis die bovenaan het luchtfilterhuis zit (de inlaatbuis, onderaan de LMM?). Ze zijn allemaal poreus/vertonen scheurtjes, ontdekte ik bij vervanging van de rotor en verdeelkap.

Vragen:
1. het betreft slang met artikelnr 9443862. Ik denk dat ik 490+330+140=ca. 960mm nodig heb. Klopt dat?
2. Is dat de slang met 6mm binnenmaat?

Jij schreef dat je daarvoor allemaal mooi spul voor kunt krijgen voor weinig (30 euro, maar dan inclusief slagklemmen en 4mm slang e.d.).
3. aan welke eisen moet die slang voldoen als je die niet bij Volvo koopt?
4. het zal wederom aan mijn regio liggen, waar alles 3 keer duurder is, maar waar haal je dat voor zo weinig in de buurt van Den Haag, of via welke webshop bij voorkeur? (via PM?)

Voorts loopt er ook nog een slang van de turbo met artikelnr 976734, daarvan heb ik 750mm nodig.
5. Weet jij welke binnen/buitendiameter die heeft?
6 Weet jij waar die naar toe loopt?

Alle info die ik heb komt van vida cat. 25 turbocompressor met aansluitonderdelen 5CYL -1995, B5234FT (ik heb een 855 1995 T5 est. aut.), maar helaas staat daar niets over diameters etc. Was rete lastig te vinden, als niet van te voeren weet hoe´t heet, maar alleen een foto hebt...

Bij voorbaat dank.