Vervanging met een upgrade??

Gestart door snix, 03-05-2011 01:20:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

snix

Dit zijn redelijk oude berichten en wat ik al verwachtte was dat dit via de dealer niet meer te leveren ook volvo nederland heeft het niet meer op voorraad. Is dit de enige optie of zijn er andere nummers


Citaat van: RonnieDuck op 27-09-2006 13:16:46

de brackets zijn volvo onderdeel nr 8602456. Dit is op basis van ruilsysteem. Oude inleveren dus. Rond de 40 euro

geloof ik!


Citaat van: Danny op 04-07-2004 12:17:38

8602456 zou het bestelnummer voor de remklauw 'tangen', 'beugels', 'brackets' moeten zijn, bij volvo zijn dat de

16" schijven.
De orginele 16" (302mm) schijven hebben bestelnummer 272276.

Sbv

#46
Citaat van: snix op 04-05-2011 10:26:18
Citaat van: Dirk342 op 04-05-2011 07:32:52
Brackets kun je bij de dealer halen, kosten meen ik 80 euro de set. Remklauwen en blokken blijven gelijk. Als schijven kun je met 302 bijvoorbeeld de originele Volvo schijven nemen (mijn voorkeur) maar ook Zimmermann of Brembo leveren goede.

Dealer snapt het blijkbaar niet. Zegt dat het niet leverbaar is voor een 850. Heb jij/iemand een onderdeel nummer hiervoor??
andere dealer zoeken.

Tadaa de 16" schijven overigens artikel nummer 31262095 en voor de remblokken 272343

http://cgi.ebay.de/16-Bremsscheiben-Belage-vorne-Volvo-850-V70-1-/260777538363?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3cb78d733b

Brackets zou ik zo niet durven zeggen.

Update brackets kom ik 8602456 in Vadis tegen, echter dat nummer was reeds al aangegeven

http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/bremse/bremssaettel/halter-bremssattel-302-mm/1029833/

arjen850

Citaat van: snix op 04-05-2011 00:28:34
@Arjan850
Ik wil niet al te ver gaan. Zoals in de start omschreven een upgrade met iets meer performance en een leukere look (wil wel dezelfde merk en soort schijven voor en achter). Ik race niet met die auto want dat kan hij gewoon niet. Het is alleen dat ik soms het gevoel heb dat ik redelijk vaak tegen de max zit te remmen en dan vooral met een aanhanger erachter moet ik heel hard trappen. (Rembekrachtiger is oke trouwens)

@discussie revisie
Ik heb hem een jaar geleden onderhanden genomen en nu doet hij hetzelfde weer. De zuiger komt gewoon scheef naar buiten. Heb geen zin om daar allemaal weer moeilijk mee te gaan doen. Achter wordt zoiezo vervangen (beide) voor moet ik nog even kijken heb het daar nog niet los gehad. Ze lopen nu niet aan maar moet even kijken hoe makkelijk de zuigers terug willen.

Wie kan mij trouwens vertellen wat ik nodig ga hebben als ik naar 302 schijven ga. Heb net 10 topic doorgekeken en staat alleen dat het kan. Waar haal ik zo'n bracket vandaan, remklauwen/blokken blijven gelijk? Orginele schijven of meteen een iets leukere exoot?
Wil hier even de kosten van gaan inzien kijken of dat bij mijn plaatje gaat passen.

Voorlopig denk ik aan voor en achter schijven van Zimmermann, Brakemax of EBC. Ferrodo DS performance of mevius blokken voor de voorzijde en standaard blokken voor achter.
Heb ook met Marc gebeld en CTF schijven.... Tja het is wel heel mooi maar over de prijs ga ik dan zeker nog een paar nachtjes slapen...

Denk dat de staalomvolchten remleidingen je al een heel ander gevoel in het pendaal gaan geven.

snix

Nou ik heb besloten !

Ik ga rondon zimmermann sport geperforeerd doen. Orginelen niet die van sjaak ATD die ze zelf boord.
Voor blijven klauwen behouden zitten nog niet vast misschien een klein beetje onderhoud voor wat nodig is. Kom ik nog achter rare dingen worden ze vervangen. Er wordt geen conversie gedaan naar 302 omdat ik 15" winterstaal heb, denk dat ik met beter blokken de gewenste performance kan halen.
Achter komen nieuwe klauwen.

Welke blokken kan ik het beste nemen. Moeten meteen lekker pakken dus niet eerst warm rijden en beter presteren dan origineel?

Heeft iemand nog een adres waar staal omvlochten remleidingen minder kosten dan 80 euro voor een setje ?

elianmars

Zimmermann........ Die werden mij ten stelligste afgeraden  :eusa_shifty:

vanderputtens

Je klauwen eens goed reinigen kan al wonderen voor de toekomst doen nu je ze er toch af hebt....en waarom dan niet meteen even zuiger eruit drukken, nieuw sealtje erin en de boel terug in elkaar?

Kleine moeite en het zal er zeker niet slechter van worden!


thuur

Vorige pagina vergeten?

Citaat van: snix op 04-05-2011 00:28:34
Ik heb hem een jaar geleden onderhanden genomen en nu doet hij hetzelfde weer. De zuiger komt gewoon scheef naar buiten. Heb geen zin om daar allemaal weer moeilijk mee te gaan doen.


Gr ???

The Demon

Ik ben heel simpel in dit onderwerp.

Remmen en banden, daar moet je geen risico mee nemen.
Nieuw en geen revisie of opsnijden of whatever!
Doe je dat wel speel je met je leven en dat van anderen!

Liever 500 euro uitgeven, dan een rolstoel!

Groet,
The Demon.

snix

#53
Citaat van: elianmars op 05-05-2011 00:19:22
Zimmermann........ Die werden mij ten stelligste afgeraden  :eusa_shifty:
Tja de meningen zijn daar over verdeeld. Je hebt verschillende kwaliteiten. Marc ET had alleen ervaringen met de standaard die vond hij niet zo je van het. In de zin dat ze duurder dan origineel zijn maar net zo snel krom trekken. Dit is een kwaliteit hoger. Beetje vergelijkbaar met Brembo Max. In vind deze alleen mooier... Deze zijn geperforeerd en voor sport doeleinden.
Daarnaast hebben ze nog de formula Z die zijn gehard en kosten ook 3x zoveel. Daar heb ik nog helemaal geen berichten over gezien.
Ik ga dus (ook door prijs redenen 140 euro voor 2 schijven voor en 80 voor achter) voor de iets opgewaardeerde set. Als ik ze krom krijg op mn 10 klepper zal ik dat duidelijk vermelden hier. Als ik goede ervaringen heb ook..

Citaat van: vanderputtens op 05-05-2011 00:37:59
Je klauwen eens goed reinigen kan al wonderen voor de toekomst doen nu je ze er toch af hebt....en waarom dan niet meteen even zuiger eruit drukken, nieuw sealtje erin en de boel terug in elkaar?
Kleine moeite en het zal er zeker niet slechter van worden!
Het wordt er wel slechter van. Het heeft me nu een schijf en een set blokken gekost. Nu kan het me niet zo veel schelen want de rest moet ook vervangen worden. Als ik over een jaar weer dit mee maak gaat het meer kosten. Weer een set schijven want ik vervang ze per 2 weer een set blokken en dan alsnog de nieuwe klauw. Kost me minimaal weer 130 euro extra en ik heb geen zin om 2 keer werk te doen.. Dan nu maar even investeren

Citaat van: thuur op 05-05-2011 00:45:40
Vorige pagina vergeten?
Citaat van: snix op 04-05-2011 00:28:34
Ik heb hem een jaar geleden onderhanden genomen en nu doet hij hetzelfde weer. De zuiger komt gewoon scheef naar buiten. Heb geen zin om daar allemaal weer moeilijk mee te gaan doen.
Gr ???
Ik niet... :D

Iemand nog ideeen voor blokken??

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

vanderputtens

Snix: Correct me if I'm wrong...je zegt dat je de voorste klauwen voorlopig behoud.

Vervolgens geef ik aan om ze dan goed schoon te maken voordat je ze terugmonteerd op de nieuwe schijven en vervolgens worden ze daar volgens jou slechter van???

Demon: werkelijk....je verhaal over spelen met levens en gereviseerde remklauwen is echt enorm overtrokken...

pwaes

Hoeveel km hebben die voorste klauwen erop zitten? Ik doe nu bijna 60k met mn voorste remblokken en heb mijn klauwen bij 300k vervangen door nieuwe. Ook de werking van je remklauw is van belang voor de duurzaamheid van je blokken en schijven.

Ik zou ze vervangen als ik jou was als ze er langer dan +/- 300k opzitten.

snix

Citaat van: M a r c op 05-05-2011 08:26:58
Mevius
Dank je Marc, heb ze inmiddels bij je gekocht net als de goodridge remleidingen. Bedankt nog voor de koffie en de check van mijn auto qua ophangingen en wiellagers, niets mis mee net als de draadarmen  :eusa_clap:
Citaat van: vanderputtens op 05-05-2011 09:23:41
Snix: Correct me if I'm wrong...je zegt dat je de voorste klauwen voorlopig behoud.
Vervolgens geef ik aan om ze dan goed schoon te maken voordat je ze terugmonteerd op de nieuwe schijven en vervolgens worden ze daar volgens jou slechter van???
Demon: werkelijk....je verhaal over spelen met levens en gereviseerde remklauwen is echt enorm overtrokken...
In onderstaande quote heb je het over klauwen ik meende te begrijpen dat je mijn achterklauwen bedoelde uit oogpunt van besparing.
Citaat van: vanderputtens op 05-05-2011 00:37:59
Je klauwen eens goed reinigen kan al wonderen voor de toekomst doen nu je ze er toch af hebt....en waarom dan niet meteen even zuiger eruit drukken, nieuw sealtje erin en de boel terug in elkaar?
Het enige wat ik met de voorklauwen ga doen als de zuigers ervan nog lekker gaan is de bewegende delen weer in het kopervet zetten en het rubbertje om de cylinder aan de buitenzijde in rubbervet (oid) De zuigers gaan er niet uit. Als ik een verschil in remkracht overhoud van links op recht gaan deze ook vervangen worden.
Citaat van: pwaes op 05-05-2011 10:45:31
Hoeveel km hebben die voorste klauwen erop zitten? Ik doe nu bijna 60k met mn voorste remblokken en heb mijn klauwen bij 300k vervangen door nieuwe. Ook de werking van je remklauw is van belang voor de duurzaamheid van je blokken en schijven.
Ik zou ze vervangen als ik jou was als ze er langer dan +/- 300k opzitten.
Geen idee hoelang ze er opzitten. De auto heeft nu 5 ton gelopen waarvan ik voor 30k schuldig ben. Zoals boven beschreven ik ga naar de staat kijken en staat me dat niet aan worden het nieuwe !

Ik moet nu alleen nog even ergens twee achterklauwen bestellen en dan kunnen we ervoor gaan !

vanderputtens

Ik bedoelde dus je voorklauwen.....

Maarre...als je ze toch al los hebt en je wil de boel netjes maken, waarom duw je de zuigers er dan niet ff uit??? Die twee minuten extra om het goed te doen lijkt me wel de moeite...?

razorx

#59
Citaat van: arjen850 op 04-05-2011 10:59:32
Citaat van: snix op 04-05-2011 00:28:34
@Arjan850
Ik wil niet al te ver gaan. Zoals in de start omschreven een upgrade met iets meer performance en een leukere look (wil wel dezelfde merk en soort schijven voor en achter). Ik race niet met die auto want dat kan hij gewoon niet. Het is alleen dat ik soms het gevoel heb dat ik redelijk vaak tegen de max zit te remmen en dan vooral met een aanhanger erachter moet ik heel hard trappen. (Rembekrachtiger is oke trouwens)

@discussie revisie
Ik heb hem een jaar geleden onderhanden genomen en nu doet hij hetzelfde weer. De zuiger komt gewoon scheef naar buiten. Heb geen zin om daar allemaal weer moeilijk mee te gaan doen. Achter wordt zoiezo vervangen (beide) voor moet ik nog even kijken heb het daar nog niet los gehad. Ze lopen nu niet aan maar moet even kijken hoe makkelijk de zuigers terug willen.

Wie kan mij trouwens vertellen wat ik nodig ga hebben als ik naar 302 schijven ga. Heb net 10 topic doorgekeken en staat alleen dat het kan. Waar haal ik zo'n bracket vandaan, remklauwen/blokken blijven gelijk? Orginele schijven of meteen een iets leukere exoot?
Wil hier even de kosten van gaan inzien kijken of dat bij mijn plaatje gaat passen.

Voorlopig denk ik aan voor en achter schijven van Zimmermann, Brakemax of EBC. Ferrodo DS performance of mevius blokken voor de voorzijde en standaard blokken voor achter.
Heb ook met Marc gebeld en CTF schijven.... Tja het is wel heel mooi maar over de prijs ga ik dan zeker nog een paar nachtjes slapen...

Denk dat de staalomvolchten remleidingen je al een heel ander gevoel in het pendaal gaan geven.
Volledig mee eens, net als je eerdere posts.

Ik zal niet de andere zinnige opmerkingen citeren. Ik denk dat je met een 10V hiermee al genoeg verbetering vindt.
Verspil geen geld.

Staalomvlochten remslangen zijn zinvol.
BBK op een 10V mmh? Lijkt me wat overkill. Één van onze wagens is een 10V, met origineel rem materiaal. Die remt niet slecht
Goed geen circuitwerk, maar daar is een 10V ook niet voor bedoeld. Heb je iets achter je wagen hangen, tja heeft dat remmen en hoe goed zijn die?
Remwerking wordt in zeer hoge mate bepaald door je banden.
Het is verstandig als je klauw vast heeft gezeten, klauw, schijven en blokken te vervangen. Links en rechts.
Op het forum zijn genoeg continuing stories te lezen van mensen die het niet radicaal aanpakten en uiteindelijk meer geld kwijt waren.

Je kan een hoop geld uitgeven aan een grotere set op je 10V, ok jouw keuze en jouw recht.
Ik zou het zonde van de centen vinden. Als je remsysteem op orde is, met de laatste upgrade van Volvo qua blokjes zit je niet zo slecht.

Qua looks, tja jouw keuze. Hoeveel kilometers wil je nog gaan met je wagen?

Zelf reviseren: Vakman mag het doen. ;) Ik niet.