GPS sensor inbouwen

Gestart door Spin!, 05-05-2011 23:19:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Spin!

Ik heb geen idee of het kan...ik heb iets in mijn hoofd zitten en dat wil ik even met jullie delen.

Ik heb hier een oude telefoon (HTC) en daar zit een gps gevalletje in. De telefoon zelf is naar de eeuwige jachtvelden gelopen. Maar, de gps die erin zit moet nog werken.

Je voelt het aankomen...die telefoon werkt(e) op 12v, dus  (plat gedacht) die gps module ook. Nu is het natuurlijk makkelijker gedacht dan gedaan - gps aansluiten op 12V constante stroom en hadsjikidee.

Nee, zo eenvoudig zal het niet gaan. Maar ik zou wel graag de techneuten willen vragen hoe ik een GPS sensor aan het werk krijg, en vervolgens via Google Latitude (bijvoorbeeld) op kan roepen. Is dit ooit al eens gedaan?

Punt is, ik ben een vervelende Nederlander en nou kan ik voor 500 euro een systeem in laten bouwen en maandelijks een abonnement betalen, maar dat moet ook anders kunnen denk ik dan.

Deze sensor moet uiteraard in het Banaantje komen.

www.vm-parts.nl

spijky

Ik denk dat het sneller is om een gebruikte werkende telefoon met gps functie van een houder te voorzien en deze in je auto leggen. dan kan je hem altijd volgen.

Dat was de bedoeling of niet?  :eusa_think:
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Spin!

Citaat van: spijky op 05-05-2011 23:26:49
Ik denk dat het sneller is om een gebruikte werkende telefoon met gps functie van een houder te voorzien en deze in je auto leggen. dan kan je hem altijd volgen.

Dat was de bedoeling of niet?  :eusa_think:

Ja, min of meer wel. Alleen dan moet die telefoon uit beeld, want dat is jat gevoelig en bij diefstal van de auto zal de crimineel in kwestie dit direct verwijderen. Het moet dus weg gewerkt worden (zonneklep bijvoorbeeld of ergens in de motorruimte). En dan nog met de laptop/pc het signaal zien...maar hoe dat moet??? Iemand?

www.vm-parts.nl

spijky

Ik zou dan zo min mogelijk ijzer boven de telefoon houden, dus beter ergens onder het dashboard.
Wij plaatsen bij ons op het werk bij inbouw navigatie antenne, deze zo dicht mogelijk bij de voorruit. En dan net onder het dashboard

Hoe meer satelieten je kan ontvangen hoe beter.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

hvdmountain

Voor continu volgen kun je eens naar APRS kijken. Dit kun je koppelen aan een GPS module. Valt op internet genoeg over te vinden