Airco defect, inmiddels alweer een eind verder!

Gestart door vanderputtens, 06-05-2011 22:59:28

Vorige topic - Volgende topic

vanderputtens

De airco van mijn T5R deed het al niet meer toen ik 'm kreeg, vandaag maar eens gekeken waarom niet.

De speling op de magneetkoppeling is weliswaar groter dan goed zou zijn maar als ik de pomp 12V geef dan schakelt mooi in, alleen niet met 't knopje...

Kan best kloppen, het relais van de airco was dan ook dood dus die ga ik maar eens vervangen.

Had 'm al wel ff gebrugd en toen kreeg ik prompt 12V aan de druksensor dus nieuw relais, vullen en dan maar hopen dat 'ie niet zo lek als een zeef is!

Helemaal leeg is íe nog niet in elk geval, als je het ventiel indrukt komt er nog aardig wat druk uit maar wie weet of niet genoeg of de sensor zelf is verrot....

Wordt vervolgd!

Theostek

Zo werkt het niet volgens de handelingen die verricht zijn.

Als de pomp niet inslaat via het knopje, maar wel rechtstreeks op 12 volt (ook al is de speling te groot) zou de magneetkoppeling ook niet inslaan zonder externe hulp middelen.
Waarom zou het relais dood zijn ? Als je het relais overbrugd werk je buiten het circuit om, het zelfde als rechtstreeks 12 volt op de pomp te zetten.

CiteerHelemaal leeg is íe nog niet in elk geval, als je het ventiel indrukt komt er nog aardig wat druk uit maar wie weet of niet genoeg of de sensor zelf is verrot....

Er komt geen druk uit ! maar koudemiddel, en bij het indrukken van het ventiel zuigt deze lucht aan.
Altijd een drukmeting laten uitvoeren, bij in werking zijnde airco.
Een drukmeting bij niet werkende airco, ligt nagenoeg altijd gelijk en vertelt niets of het systeem voldoende koudemiddel bevat.

Ja het kan, is allemaal mogelijk om het ventiel in te drukken, maar de werkelijkheid vertelt anders.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

vanderputtens

- De 12V test was enkel en alleen om te kijken of de koppeling uberhaupt nog aan zou grijpen.

- Het relais is defect omdat ik dat eruit gehaald heb en doorgemeten en getest  ;)

- Brug ik vervolgens de aansluiting van het defecte relais (had zo snel geen andere liggen die paste) dan heb ik wel 12V aan de druksensor.

- Ik ga er zelf vanuit dat de druk te laag is  en er te weinig koudemiddel in zit ;)