Robert70 - 855 TDI

Gestart door Robert70, 07-05-2011 10:26:48

Vorige topic - Volgende topic

Robert70

Citaat van: Dirk342 op 27-07-2013 21:21:55
Zo te horen is de slang van je intercooler gescheurd.  Kun je tot Nederland wel tijdelijk herstellen met goede ducktape hoor.
Tot op heden werkt het redelijk,'t lekt nog wel iets, maar ik hou het in de gaten.
Waarschijnlijk ligt er bij thuiskomst al een nieuwe slang klaar, met dank aan Dirk :eusa_clap:.

UserID6342

Wat je nog eventueel zou kunnen doen (dan kan die niet inzakken of indrukken tijdens het accelereren) is een stukje pvc buis nemen in ongeveer die diameter en dan ipv het gescheurde stuk van de slang zetten en alles aan elkaar tapen met de ducktape.  De nieuwe is besteld en heb ik zo te horen maandag al.

Robert70

... de roetbak heeft ons veilig en comfortabel 1400 km heen (Hongarije) en evenzoveel terug gebracht. Echter mede dankzij ducktape; gescheurde ic slang. Daardoor een pak minder vermogen en een roetbak die zijn naam eer aan doet. Maar voorts is het wederom een heerlijke wagen gebleken.

En Dirk heeft al een nieuwe slang op schap liggen; eens zien of deze de komende week gemonteerd kan worden.

UserID6342

Fijn dat jullie weer goed thuis zijn Robert.  De slang ligt idd al klaar voor je, laat maar horen wanneer je wilt komen.

Robert70

... de roetbak anno augustus 2013 met nu 137.000 km op zijn teller ...

Robert70

... de roetbak gaat weer als vanouds, met dank aan Dirk.

In overleg met hem, ga ik de eerst volgende onderhoudsbeurt de voorname slangen allen vervangen (preventief). Na 17 jaartjes trouwe dienst niet vreemd denk ik.

UserID6342

;D ;D Meeste werk was het tape er wee af zien te krijgen zodat ik bij de slangklemmen kon ;D ;D.

Fijn dat die het weer doet zoals normaal Robert !

Robert70

A.s. vrijdag mag de roetbak weer naar Dirk.
Grote beurt, vervangen kvs slangen en verse remolie.

Heb getwijfeld (lees: ik twijfel nog steeds) of ik al dan niet over ga op xenon verlichting :eusa_think:.
Hetgeen mij weerhoudt is de mogelijke APK afkeur ...

::)

Robert70

Citaat van: Robert70 op 05-11-2013 14:22:42

Heb getwijfeld (lees: ik twijfel nog steeds) of ik al dan niet over ga op xenon verlichting :eusa_think:.

De 855 is gisteren weer flink verwend door Dirk. Daarnaast zal ze binnenkort het licht gaan zien in de vorm van xenon.

Robert70

Citaat van: Robert70 op 09-11-2013 08:53:50

De 855 is gisteren weer flink verwend door Dirk. Daarnaast zal ze binnenkort het licht gaan zien in de vorm van xenon.
Setje Xenon in bestelling. Ben benieuwd wat deze (na inbouw) gaat leveren!

Robert70

Citaat van: Robert70 op 30-11-2013 12:34:19
Citaat van: Robert70 op 09-11-2013 08:53:50

Setje Xenon in bestelling. Ben benieuwd wat deze (na inbouw) gaat leveren!
Sinds vanmorgen een setje xenon (6000K) ingebouwd in de roetbak 8).

Een volgende beurt komt er een veerpootbrug onder de kap. M.i. ook weer een goede, functionele en betaalbare upgrade van de roetbak. Dank voor de tip Dirk!

UserID6342

;D Veel plezier ermee Robert, ben heel erg benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Robert70

Wat een bak licht geeft dat xenon, toppie! En Dirk heeft het goed weten af te stellen; geen seinende tegenliggers.

Robert70

Vandaag de Volvo van schoonvader mee gehad naar de Achterhoek: CX90 T6, dat rijd toch wel heel erg comfortabel.

Robert70

Wederom bijna geheel vlekkenloos door de APK. Slechts een heel klein smetje (lichtbeeld xenon).

Binnenkort weer naar Dirk voor het onderhoud en dit maal de montage van een veerpootbrug als extraatje.
Momenteel 152 dkm op de teller.