Schokbrekers voor en achter

Gestart door Ewout Schalkwijk, 11-05-2011 17:55:07

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Hij hoeft geen 2 e krik de assteun die daar staat kan oonder het ophangpunt van de achteras. Als hij er 2 heeft gewoon onder beide kanten een assteun ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ewout Schalkwijk

Nou jongens, het is opgelost en het kostte nauwelijks extra tijd. Marc: Tuurlijk mag je zo reageren, maar achteraf vond ik het wellicht ietwat te zwaar... Omdat ik niet meteen besefte wat er was gebeurd was ik even wat verward. Maar het stelde niks voor en de boel zat al snel weer op z'n plek. Ik had gewoon de auto niet zo ver moeten opkrikken. Tsja, weer veel geleerd vanavond en net nog zo'n drie kwartier met Jack zitten bellen. Hij had al gelijk weer een aantal praktische tips ge-PM-ed. :eusa_clap: :eusa_clap:

Proefrit was een grote verbetering. Ik heb heel lang getwijfeld of het wel zin had om de schokbrekers te vervangen. Ze waren niet (zichtbaar) lek en vaak krijg je te horen: als ze niet lek zijn, hoef je ze niet te vervangen. Da's dus niet waar. T*ring wat is die achterkant hard zeg. :eusa_dance:

Nu een pilsje, dan ergens midden in de nacht m'n vrouw bij een paar vriendinnen oppikken en dan morgen de voorkant. Ja Marc, ik ga het toch zelf doen. Opgeven is voor mietjes. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ludo

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-05-2011 23:11:59
Ik heb heel lang getwijfeld of het wel zin had om de schokbrekers te vervangen. Ze waren niet (zichtbaar) lek en vaak krijg je te horen: als ze niet lek zijn, hoef je ze niet te vervangen. Da's dus niet waar.

En toch zijn er hier velen nog overtuigd, dat ze goeie dempers kopen, die al 2á3ton hebben afgelegd.  :eusa_doh:

;D  ;)

razorx

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-05-2011 23:11:59
..
vaak krijg je te horen: als ze niet lek zijn, hoef je ze niet te vervangen. Da's dus niet waar.
..
Stem ik volledig mee in.

Luc

mee eens. De mijne was net zonder opmerkingen door de APK gekomen, maar met een nieuw onderstel is het zo ongeveer een nieuwe auto.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Ewout Schalkwijk

Zo, klus is geklaard. Helemaal alleen. :eusa_dance: De bestuurderkant eerst gedaan en me verbaasd over hoe vast bouten kunnen zitten. Met het uitvogelen en geklooi met de veer heb ik er bijna 3! uur over gedaan. De passagierskant was 'al' in anderhalf uur klaar. Toch een verdubbeling van de effectiviteit. :eusa_whistle:

Ik ben vooral blij dat ik de klus voor elkaar heb gekregen (de tijd interesseert me niet zo, het is toch weekend) en zal maandag een afspraak maken voor het uitlijnen van het onderstel. Twee proefritjes gemaakt en de 'winst' was zeer groot. Gelukkig maar, ik had wekenlang getwijfeld. De oude dempers waren gewoon 'erg moe'. En een paar gaten in de weg zijn hier snel gevonden en wat is het dan genieten dat de bekende klappen in het interieur uitblijven. Ook bij het remmen lijkt de auto minder te duiken.

Iedereen bedankt voor jullie opbouwende reacties!

Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Laserblue

4,5 uur? Dan heb je een hoop geld uitgespaard door het zelf te doen  ;) ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Laserblue op 14-05-2011 18:23:31
4,5 uur? Dan heb je een hoop geld uitgespaard door het zelf te doen  ;) ;D

Tsja, maar als een garagist zoveel tijd zou berekenen dan zou ik nog even hebben doorgezocht naar een andere. :eusa_whistle: ;D
Maar ja, alle begin is moeilijk.

Ewøut

rogerV701998

Respect voor het feit dat je dit in je eentje hebt gedaan.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.