Alles over de 280 -> 302mm conversie

Gestart door cryptrick, 17-05-2004 03:06:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Is er veel verschil kwa remvermogen tussen 280 en 302 mm?

De echte Bigbrakes kan ik me voorstellen, maar dit verschil ?

BasV70

Ik ga er van uit van wel. Waarom zou het anders gedaan worden. Ik verwacht er geen spectakel van, maar wellicht net dat beetje meer.....

mehn

Citaat van: Sbv op 27-09-2006 12:54:15
Is er veel verschil kwa remvermogen tussen 280 en 302 mm?

Het verschil is wel merkbaar, maar niet spectaculair.
Een groter verschil bereik je door een betere remschijf/remblok combinatie te monteren. Als die dan ook nog 302 is ipv 280 zul je het zéker gaan merken ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Zou wel fijn zijn, het is nu af en toe wel erg brrrrr met remmen. Heb alleen even geen gled over voor een big brake kit eigenlijk. Misschien als de lotery eens mee zit  ;D
Ik blijf dit topic volgen en waar me dan ook tzt aan andere componenten. Eerst de gewone wegligging wat strakker

Eugene

van standaard volvo 280mm naar geboorde 302mm was al een aardig verschil. Goeie remblokken doen ook veel.

Als je toch toe bent aan nieuwe schijven kun je er naar mijn idee die 100 voor brackets tegenaan gooien, dat zijn ze meer dan waard.

If it's not blown, it sucks...

RonnieDuck

Bas

Op sommige V70 en S70 modellen zit al 302 af fabriek geleverd, misschien bij jou ook. Makkelijkst te zien door te vergelijken met je achterwielen, die zijn 295mm

de brackets zijn volvo onderdeel nr 8602456. Dit is op basis van ruilsysteem. Oude inleveren dus. Rond de 40 euro geloof ik!

Verder had ik schijven gehaald in Uithoorn bij een tuningsbedrijfje, goede schijven!

Voor wat betreft het remmen,...jawel het is merkbaar.

VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

thuur

Citaat van: BasV70 op 27-09-2006 12:48:42
Ik ben me aan het orienteren om ook de overstap van 280 naar 302 te maken. Daarbij wil ik in eerste instantie eigenlijk gewoon bij originele Volvo onderdelen blijven.  :eusa_clap:

Denk je ook aan de velgen?


Gr ;)

BasV70

Citaat van: RonnieDuck op 27-09-2006 13:16:46
Op sommige V70 en S70 modellen zit al 302 af fabriek geleverd, misschien bij jou ook.

Ik heb er momenteel overduidelijk 280 mm op liggen.

Citaat van: RonnieDuck op 27-09-2006 13:16:46
de brackets zijn volvo onderdeel nr 8602456. Dit is op basis van ruilsysteem. Oude inleveren dus. Rond de 40 euro geloof ik!

Useful information!!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Citaat van: RonnieDuck op 27-09-2006 13:16:46
Verder had ik schijven gehaald in Uithoorn bij een tuningsbedrijfje, goede schijven!

Uithoorn is voor mij niet ver...  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Citaat van: RonnieDuck op 27-09-2006 13:16:46
Voor wat betreft het remmen,...jawel het is merkbaar.

Ook niet onbelangrijk.  ;D ;D

Reden van de overweging is de belabberde remprestaties momenteel. Als ik met dezelfde kracht die ik in mijn auto nodig heb op de rem trap in mijn vaders V70N dan plakt alles tegen de voorruit aan. Komende zater-/sleuteldag eerst maar eens de remvloeistof vervangen. Kijken of dat helpt. Had eerder gepland de grotere schijven er ook op te kunnen zetten, maar heb dat door de reactie van Hooftman nog maar even uitgesteld. Als ik dit allemaal zo lees vindt ik dat best jammer. :eusa_silenced:


BasV70

Citaat van: thuur op 27-09-2006 13:45:53
Denk je ook aan de velgen?

17 inch Propus mag toch geen probleem zijn.  ::)

Eugene

onder die 17" moeten die 302 wel passen. bij 16" is het idd soms twijfelachtig of ze wel of niet passen.

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: BasV70 op 27-09-2006 13:51:32
Citaat van: thuur op 27-09-2006 13:45:53
Denk je ook aan de velgen?

17 inch Propus mag toch geen probleem zijn. ::)

En je winterbanden?


Gr ;)

BasV70

Citaat van: thuur op 27-09-2006 13:59:24

En je winterbanden?


Gr ;)

Liggen al de hele zomer op een stapel in de tuin. Zijn Gecupped, schuin en ongelijk afgesleten en volgens de dealer niet meer winterband/waardig  :eusa_whistle:. Oh ja, ze liggen op 15`velgen, die eveneens genomineerd zijn om te vertrekken.  ;D ;D
Dat worden dus meteen 16`winterbandjes

ed

Citaat van: BasV70 op 27-09-2006 13:50:27

Reden van de overweging is de belabberde remprestaties momenteel. Als ik met dezelfde kracht die ik in mijn auto nodig heb op de rem trap in mijn vaders V70N dan plakt alles tegen de voorruit aan. Komende zater-/sleuteldag eerst maar eens de remvloeistof vervangen. Kijken of dat helpt. Had eerder gepland de grotere schijven er ook op te kunnen zetten, maar heb dat door de reactie van Hooftman nog maar even uitgesteld. Als ik dit allemaal zo lees vindt ik dat best jammer. :eusa_silenced:


Bas,

Vergis je niet in de werking van een sterkere bekrachtiging op de nieuwere Volvo's. Ik rijd nu met de S60, en die lijken vele malen beter te remmen dan de 850, totdat je een noodstop moet maken, en dan is de uiteindelijke remwerking hetzelfde als bij de 850's: niet zo best. Ergo: het lijkt beter, maar dat is het niet. Alleen het remgevoel bij de aanzet is anders.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ludo

het onderdeelnummer voor een originele 302 schijf is 272276.

BasV70

Citaat van: ed op 27-09-2006 14:53:34
Citaat van: BasV70 op 27-09-2006 13:50:27

Reden van de overweging is de belabberde remprestaties momenteel. Als ik met dezelfde kracht die ik in mijn auto nodig heb op de rem trap in mijn vaders V70N dan plakt alles tegen de voorruit aan. Komende zater-/sleuteldag eerst maar eens de remvloeistof vervangen. Kijken of dat helpt. Had eerder gepland de grotere schijven er ook op te kunnen zetten, maar heb dat door de reactie van Hooftman nog maar even uitgesteld. Als ik dit allemaal zo lees vindt ik dat best jammer. :eusa_silenced:


Bas,

Vergis je niet in de werking van een sterkere bekrachtiging op de nieuwere Volvo's. Ik rijd nu met de S60, en die lijken vele malen beter te remmen dan de 850, totdat je een noodstop moet maken, en dan is de uiteindelijke remwerking hetzelfde als bij de 850's: niet zo best. Ergo: het lijkt beter, maar dat is het niet. Alleen het remgevoel bij de aanzet is anders.

Wat je dus eigenlijk zegt is dat de nieuwere modellen van huis uit een beter remgevoel hebben? Blijft staan dat ik de rembeleving in mijn auto onder de maat vind.