Klopt dit of mist er iets.... met foto...

Gestart door svenerik, 18-05-2011 22:48:26

Vorige topic - Volgende topic

svenerik

Volvo nisten ...

even een vraagje...

ik heb me reeds voorgesteldt in het betreffende topic en ben nu bezig met de auto te leren kennen en ontdekken.

Via de olie vuldop lekte er olie op de c. kop. Deze ring vervangen en de kop schoon gemaakt. Vandaag 250 km gereden en wederom gekeken.

Wederom olie op de kop maar niet via de nwe ring. En nu komt het.... volgens mij mist er iets op de kop waar olie uitkomt....

tussen de derde en vierde cillinder vanaf links zit een gat met twee getapte gaatjes ernaast.... verder niets.....

Klopt dit???!!!

Sven  

MVeldhuis

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jack v

Zit het slangetje wat links naast de vuldop op de kleppendeksel loopt wel goed vast met een klem?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

svenerik

en ja nu een foto erbij ..

slangetje aanwezig en vast.

Volgens mij wel een goede carterdruk ( de olie vuldop test ging goed: rond 1100 toeren de dop los en dan zuicht hij vast...)

komt hier dan geen olie door naar boven?

dank voor jullie snelle reactie's

sven

-D©©©L-

ghertzberger

Kan wel maar dan zit de kit niet goed tussen je kleppendeksel en ckop. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. De olie lekte dus wel uit dat gat. Ik heb er een vriesplug in pas gemaakt. Sindsdien geen problemen meer.

svenerik

Even verder met het antwoord van thuur :

- Carterdruk (ventilatie reinigen/vervangen)
- Verhardde rubber onder dop (vervangen)
- Dop klemt niet meer (vervangen)
- Bovenste slangetje carterventilatie zit niet vast of is gescheurd (vastzetten/vervangen)
- Geknoeid met bijvullen (schoonmaken)
- Keerringlekkage (vervangen)

In een zeer zeldzaam geval kan de carterdruk zo hoog oplopen dat dit "gat" (wat dicht is met pakkingsmateriaal) openscheurt.

Carterdruk met de dop test getest.. Lijkt goed.

Rubber ring vervangen en geen lekkage meer....
Slangetje morgen inspecteren
Kop schoongemaakt
Keerring lekkage vanaf ontsteking; geen sporen van na schoonmaak...

Als het gat lek is kan je dat dan zien als auto stilstaat.. Staitionair... Of moet meer toeren en langer draaien...

In ieder geval wel top deze info allemaal!!! Dank !! :eusa_clap:

Ludo

Citaat van: ghertzberger op 18-05-2011 23:37:13
Kan wel maar dan zit de kit niet goed tussen je kleppendeksel en ckop. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. De olie lekte dus wel uit dat gat. Ik heb er een vriesplug in pas gemaakt. Sindsdien geen problemen meer.

Komt nog wel.  ;)

V70 classic

Citaat van: Ludo op 18-05-2011 23:44:17
Citaat van: ghertzberger op 18-05-2011 23:37:13

Komt nog wel.  ;)

Als ie gedooid is  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

svenerik

zo

weer iets verder met het ontdekken van de R.

vwb de lekkage op de kop..

Ik weet het zeker.. komt niet meer via de vuldop en ook niet meer via de afzuiging / carterventilatie.

Ik maak de gehele kop schoon en na 100 km snelweg zit het kokertje/buisje vol. Daarna gaat het over de rand lopen en de boel verder vies maken.

En nu de ham vraag.... wat te doen.....

Eerst de tijdelijke oplossing:

hoe het tijdelijk af te dichten ? kurk erin ? met vloeibare pakking ? of inderdaad de vriesplug...

De oorzaak:

15K km geleden is de kop aangepakt en D vervangen... is daar iets mis gegaan?
overdruk in de carter : ventilatie is volgens mij goed. Kan je dit ook meten ipv de vuldop methode (bijvoorbeeld vuldop verwijderen en afdichten met stuk plastic tas en de holte/ opmeten in mm?

De overweging is om g3 in te bouwen (net als ketchup:mesman.... welke andere...) en dan de ventilatie te laten vervangen.

permanente oplossing :

...... kop vervangen of reviseren.... zit afdichting van dit gat in de pakking of met dit met vloeibare pakking gedaan worden.

kan een andere kop dan ook of is terugplaatsen de beste oplossing ivm ""verkering " tussen het onderblok en de kop...

moet de boel dan gevlakt worden.....

the story sofar.

sven

MVeldhuis

Als je het echt exact wilt meten neem je een ouwe olievuldop en manometer, dan kan je het verschil zien tussen 2 auto's. De methode die je omschrijft lijkt me zegmaar uhm, suboptimaal ;D

-D©©©L-

Citaat van: MVeldhuis op 15-06-2011 00:15:41
Als je het echt exact wilt meten neem je een ouwe olievuldop en manometer, dan kan je het verschil zien tussen 2 auto's. De methode die je omschrijft lijkt me zegmaar uhm, suboptimaal ;D

Die plastic zak is wel reuze handig voor alle punten en lege regels. 

thuur

Wat versta je onder "de kop aangepakt"? Als er te weinig pakkingsmiddel op die plek zit zou het zomaar kunnen gaan lekken ja. Dan heb je 2 oplossingen: of je monteert het kleppendeksel opnieuw, of je slaat er een vriesplug in. De eerste methode is aan te raden want als er op 1 plek te weinig zit kan er op meerdere plekken ook een lekkage ontstaan..

Gr ;)

svenerik

Mmmm lege regels en punten zijn mijn manier van opmaak.
In tekst schermpje ziet het er mooier uit..

Vwb de test van het vacuüm. Helaas heb ik geen oude dop. Laat staan een mano meter. De plastic tas methode zou een handige Manier zijn omdat iedereen zoiets in huis heeft. Ideaal is het zeker niet.

De vriesplug.. Waar te koop en hoe te verwerken.

Vwb de kop ..volgens opgave papieren welke bij de koop aangeleverd zijn.. heeft nwe rubbertjes op de stelen, gevlakt en de kleppen zijn opnieuw ingeslepen..

De hoeveelheid v. Pakking is dus niet aanwezig/ te dun.. Wellicht een voorbode voor de rest.
Ik hoop het niet. Werkzaamheden zijn niet gedaan door 850 kenner dus vandaar dat het vergeten is ..
Het gekke is wel dat het niet leeg/terugloopt bij langdurige stilstand .

In iedergeval bedankt voor snelle en zinvolle reactie's.

Sven