De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 01-05-2012 15:41:12
Fijn dat het opgelost is! Mijne is ben ik bang ook een keer aan de beurt, hij stottert,bokt,trilt aardig met optrekken en dat is niet prettig. Helaas liggen de prijzen bij Volvo voor een koppeling iets hoger dan de €78 voor de Punto van mijn vriendin. Achja, kan ik eerst oeffenen :P

Hehehehe voor de Volvo (R koppeling dan) kan je daar nog wel een kleine €300 bij rekenen voor alleen de onderdelen.....
Bewaar die Punto maar voor het laatst => deze klus gaat echt meevallen en is dan fijn om te doen nadat je de Volvo heb gedaan  :eusa_whistle:

En het was vandaag echt genieten in Volvo in de file met z'on nieuwe koppeling!!!
En ja Piere : heb nog steeds die lach op mn bakkes!!!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piere

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

MrCain

Wat rijd het nou toch lekker zeg   ;D  sinds de nieuwe koppeling geen last van mn heup gehad  :eusa_dance:

Dit had ik dus veel eerder moeten doen! Dus voor de Volvo rijders die ook een zware/luidruchtige koppeling hebben : wacht er niet te lang mee om deze te vervangen : slippen gaan ze (denk ik) nooit doen en het is echt een verademing als er een nieuwe in zit! En als je te lang wacht (zoals deze sukkel....) kan je een hoop ellende krijgen....

Zie Topic

mitchelli

Heerlijk he,zo'n nieuwe koppeling! Mijn persoonlijk record voor een 850 is rond de 4,5 uur.  :D
Maar heb er dan ook al een hoop gedaan  ;)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

MrCain

Citaat van: mitchelli op 06-05-2012 20:14:28
Heerlijk he,zo'n nieuwe koppeling! Mijn persoonlijk record voor een 850 is rond de 4,5 uur.  :D
Maar heb er dan ook al een hoop gedaan  ;)

F#cking h#ll  :o das wel erug snel! Wel enorm respect  :eusa_clap: :eusa_clap:
Hehehe maar weet het goed gemaakt : als ik weer zoiets heb dan bel ik jou wel  :eusa_whistle:  ;)

Maar inderdaad : die koppeling is echt een verademing!

MrCain

ZoOo, weer eens wat tiet en zin gevonden om weer wat aan de Volvo te doen. Al een poosje (3 maanden eigenlijk..... veel te lang volgens de vrouw :P) staat er een bekleding in een slaapkamer te wachten om gemonteerd te worden. Op een zonnige dag begonnen met de bestuurdersstoel om deze uit elkaar te halen => de elektrische rugleuning verstelling werkte niet, rail stond een beetje droog en zitting was een beetje doorgezakt.

Dus begonnen met de rugleuning verstelling. Had het leer al een aantal keren behandeld met donkere leervet dus durfde de hoezen nu er af te trekken.  Was het "bekende" probleem van het kabeltje  :eusa_dance: dus de truck met de aansteker gedaan en hij werkte weer perfect!

Had nog een rechter "sloop" stoel gevonden met redelijke verse zitting en rug kussens (met werkende verwarming!). Deze geslacht en overgezet in de "nieuwe". Was daar toch wel een poosje mee bezig : moest erug veel ty-raps in....Maar alles zit weer mooi strak!

Nu de stoelen er uit waren gelijk maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om het tapijt eens lekker te shampooën : moest mn emmer (10 liter...) 2x verversen.....Dacht dat mn auto wel aardig schoon was...niet dus, maar nu ruikt ie weer citroentjes fris en de polletjes staan weer fier omhoog!

Afijn, het elektrisch getrokken (T-5R stoelen zijn beide natuurlijk elektrisch bediend) een zo origineel mogelijk aangesloten => De schema's opgezocht en bij bij de dealer stekkertjes en zekeringen besteld en de getrokken bekabeling in de stekkers onder het dashboord geprikt en de zekeringen in de zekeringkast onder de motorkap. Stekkers voor de stoelen had in nog van Rob850turbo meegekregen met de bekleding (waarvoor veel dank!!  :eusa_clap:).

Achterbank was ff een strijd om deze er uit te halen, maar met behulp van het forum toch nog gelukt! Nadat alles droog was na de wasbeurt de stoelen (damn wat zijn deze erug zwaar zeg....) in de auto gezet en aangesloten : alles werkt perfect  :eusa_dance: en staat keurig zo!

1ste keer rijden was wel een beetje tegenvaller...bij de 1ste bocht (nam hem met redelijke "normale"  ;D snelheid) zat ik bijna op de bijrijdersstoel.... was ff vergeten dat leer ietwat gladder was dan stof....Maar denk dat dat wel gaat wennen  8)

Piere

Citaat van: MrCain op 27-05-2012 11:25:33
bij de 1ste bocht (nam hem met redelijke "normale"  ;D snelheid) zat ik bijna op de bijrijdersstoel.... was ff vergeten dat leer ietwat gladder was dan stof....

Komt me bekend voor ;D

Leuke update hè, zo van stof naar leer :)
Vooral als je op een warme stoffige zomerdag in je zetel ploft is het wel fijn om geen stof uit je zitting te zien stuiven  8)

Keep it up!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

rogerV701998

Vulk

Citaat van: Piere op 27-05-2012 11:58:35
bij de 1ste bocht (nam hem met redelijke "normale"  ;D snelheid) zat ik bijna op de bijrijdersstoel.... was ff vergeten dat leer ietwat gladder was dan stof....

Komt me bekend voor ;D

Vooral als je op een warme stoffige zomerdag in je zetel ploft is het wel fijn om geen stof uit je zitting te zien stuiven  8)

Keep it up!

Alleen oppassen als de auto in de zon staat en je draagt een korte broek. ;D

MrCain

Citaat van: Vulk op 27-05-2012 13:21:55
Citaat van: Piere op 27-05-2012 11:58:35

Komt me bekend voor ;D

Keep it up!

Alleen oppassen als de auto in de zon staat en je draagt een korte broek. ;D

Been there, done that, got the burnmarks now..... :eusa_wall:

Is inderdaad wel erug warm nu ja  :eusa_whistle:

Maar inderdaad : is wel wat minder stoffig nu! En nu zaak om t leer een beetje bij te houden en een halve korte broek aan te schaffen..... ;D

The Demon

Ziet er mooi uit, maar is nix voor mij dat leer.
Zoals al gezegd is, je glijd alle kanten op in je stoel en je verbrand je achterwerk als de auto in de volle zon heeft gestaan.

Wat betreft opstijvend stof uit de soffen bekleding, iets vaker met een goede stofzuiger erdoor en het probleem is minder.

Groet,
The Demon.

big ben

Staat 'm goed........... nu nog een ander dashboard  ;) verander je de deurkaarten ook nog?

MrCain

Citaat van: The Demon op 27-05-2012 13:34:06
Ziet er mooi uit, maar is nix voor mij dat leer.
Zoals al gezegd is, je glijd alle kanten op in je stoel en je verbrand je achterwerk als de auto in de volle zon heeft gestaan.

Wat betreft opstijvend stof uit de soffen bekleding, iets vaker met een goede stofzuiger erdoor en het probleem is minder.

Groet,
The Demon.

Mja, leer heeft inderdaad aardig wat nadelen... Maar wilde graag elektrisch verstelbare stoel met geheugen in de Volvo => de vrouw rijd er ook in en aangezien ze een stuk kleiner dan mij is versteld ze natuurlijk de stoel.....waarna ik weer een week of 2 bezig ben om hem op dat iedeaale  standje terug te krijgen....

Heb er ook over gedacht om een stoel te kopen en daar het stof overheen te trekken, maar de vrouw wou graag leer in de auto (ben benieuwd wat ze er van vind als ze nu met dit weer met een kort rokje gaat instappen  ;D)

Dan de Volvo maar in de schaduw parkeren  ;). Ach, elk nadeel zal wel een voordeel hebben : auto ruikt nu weer als nieuw en zit nu niet meer dagen te klooien met mn stoel!

En inderdaad => vaker stofzuigen helpt ook.... :eusa_shifty:

MrCain

Citaat van: big ben op 27-05-2012 13:46:08
Staat 'm goed........... nu nog een ander dashboard  ;) verander je de deurkaarten ook nog?

Deurkaarten liggen ondertussen te drogen na een wasbeurtje! en het dashboard blijft er in! Heb m eindelijk kraak vrij nu na de verdamper wissel.. Gaat nu niet meer opnieuw beginnen...Maar waarom eigenlijk een ander dashboard??

Vind deze wel mooi er bij kleuren => hoort wel bij deze kleur/auto :D. Maar ben zelf niet zon voorstander van hout....maar ook dat went ook wel weer denk (hoop) ik......

MrCain

Hmmmm....net nog ff mn Persus velgen gepast.....moet maar gaan kieken/sparen voor setje 17"....
Dan maar een poosje met het staal en putdeksel rijden. De 302mm schijven remmen perfect, dat wel, alleen jammer dan het 16" lichtmetaal niet meer past... damn... dan maar s kieken naar comets of zo, is wel een straf dat ik nu naar 17" moet  ;D

Hmmm... s kieken wat we gaan overhouden van het vakantiegeld.... :eusa_shifty: