Olielekkage bij radiateur.

Gestart door dehaaz, 13-06-2011 20:14:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dehaaz

Even een vraag.

Ik heb een behoorlijke olie lekkage. Het komt uit het kleine gaatje wat onderin de radiateur zit.  Dat lekt in de plastic bak die er onderzit. Het is een T5 mt. (ps als ik gas geef dan spettert het er een beetje uit)

Is dat mijn oliekoeler die in de radiateur zit? Is dit nog te testen op een manier?
Hij zweet namelijk ook bij de slangen. Dan hoef ik niet iets te vervangen als het niet kapot is.

BarryB

Kom uit je intercooler, is normaal dat er wat uit komt. Maar ik zou kijken of je carterdruk Hebt.

dehaaz

Heb dat testje gedaan met mijn carterventilatie. Oliedop los met motor lopen.  zit geen probleem in. Garage vond dit netjes en zou geen probleem mee zijn.  Of bedoel je dit niet?




BarryB

Hij hoeft niet altijd te dansen de oliedop, maar dat gaatje zit er om olie en vocht af te voeren.

-D©©©L-

Citaat van: dehaaz op 13-06-2011 20:14:10
Even een vraag.

Ik heb een behoorlijke olie lekkage. Het komt uit het kleine gaatje wat onderin de radiateur zit.  Dat lekt in de plastic bak die er onderzit. Het is een T5 mt. (ps als ik gas geef dan spettert het er een beetje uit)

Is dat mijn oliekoeler die in de radiateur zit? Is dit nog te testen op een manier?
Hij zweet namelijk ook bij de slangen. Dan hoef ik niet iets te vervangen als het niet kapot is.
Vermoedelijke oorzaak is een turbo die z'n beste tijd gehad heeft. Niks ernstigs.

dehaaz

Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2011 23:06:43
Citaat van: dehaaz op 13-06-2011 20:14:10
Even een vraag.

Ik heb een behoorlijke olie lekkage. Het komt uit het kleine gaatje wat onderin de radiateur zit.  Dat lekt in de plastic bak die er onderzit. Het is een T5 mt. (ps als ik gas geef dan spettert het er een beetje uit)

Is dat mijn oliekoeler die in de radiateur zit? Is dit nog te testen op een manier?
Hij zweet namelijk ook bij de slangen. Dan hoef ik niet iets te vervangen als het niet kapot is.
Vermoedelijke oorzaak is een turbo die z'n beste tijd gehad heeft. Niks ernstigs.

Rond de turbo is die ook wel aardig nat ja. Echter heb ik nog geen rook ontwikkelingen. Heb ik namelijk wel eens gehad met mijn saab. als die stationair stond kon die behoorlijk roken!

Kan ik nog iets testen om het uit te sluiten?

hanss850

even 10 minuten stationair laten draaien en dan gas geven. en al hij goed is rookt ie niet
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

BarryB

Citaat van: hanss850 op 13-06-2011 23:14:39
even 10 minuten stationair laten draaien en dan gas geven. en al hij goed is rookt ie niet

Zeg totaal niks  ;)