Gordelverklikker relais USA variant

Gestart door maartendeb, 15-06-2011 20:27:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrickkoning

Ik had 9128137, die werkte dus niet. Nu 9148748 besteld. Kijken of die wel wat doet.

heerhugo

Ik zou die 9128137 wel van je over willen nemen.

haasje

Beide varianten zouden gewoon moeten werken, zowel in een 850 als in een X70.

patrickkoning

Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik heb een van de laatste V70 classic modellen, waarbij toch wel wat andere onderdelen in zitten. (Misschien beetje offtopic)

Wat ik tot nu toe gemerkt heb ten opzichte van andere modellen:

- Ander koelvloeistofniveausensor
- Ander type stoelairbags
- Knoppen verlicht boven de binnenspiegel
- Elektrisch bedienbare cruise control
- Elektronisch gasklephuis

haasje

Ok, had het duidelijker moeten formuleren, bij de auto's die voorzien kunnen worden van deze relais (in ieder geval de niet canbus auto's) werken beide relais. Verschil is de fabrikant van het relais, niet de werking (geluidje is wel iets anders)

patrickkoning

#50
Ik ga het zien, krijg hem hopelijk volgende week in huis.

EDIT: Toevallig gistermiddag binnen gekregen, getest en ook de 2e werkt niet. Gaan dus allebei in de verkoop.

heerhugo

#51
Kleine kick.

Zou er nog een specifiekere reden kunnen zijn waarom het USA gordel relais niet werkt?
Ik heb allebei de relais van Patrick getest in een coupé '02 en een convertible '99. Daar deden ze het allebei in.
De gene met het blauwe voetje maakt een iets ander geluidje:)
Is er een knappe kop die nog iets weet waarnaar gekeken moet worden?

haasje

Krijg je met het originele relais wel een melding dat je je gordel niet om hebt?

heerhugo

Citaat van: haasje op 29-05-2012 19:22:56
Krijg je met het originele relais wel een melding dat je je gordel niet om hebt?

Het gaat niet om mij maar om "patrickkoning", even wachten om z'n antwoord :)

patrickkoning

Citaat van: haasje op 29-05-2012 19:22:56
Krijg je met het originele relais wel een melding dat je je gordel niet om hebt?

Ja, orginele werkt gewoon goed, zodra ik een USA variant erin steek, werkt het hele systeem niet meer. Noch de lampjes, noch het 'doing'.

djkain

Heb ook eentje gekocht via ebay,
Uit amerika, 6dagen en hij was hier al
Nu doet hij ook ding ding ding. :-)
Ik had er wel een origineel volvo (hella) witte relais inzitten ipv de 212
Hella volvonr 1 362 895

drdre

Iemand nog zo'n relais liggen misschien?  ::)

haasje

als het goed is heb ik er nog 1 liggen

drdre


855GLTvincent

Ik heb onlangs een  USA relais overgenomen (type Valeo 9128137), doet het wel, maar helaas stopt hij niet met pingelen zolang de sleutel in het contact zit, ook na sluiten van de deuren, omdoen van beide gordels etc..
Nu heeft er ooit wel een dergelijk relais ingezeten (USA uitvoering), maar is door de vorige eigenaar verwijderd. Vanwege dit probleem wellicht??
Kan dit een storing zijn in de auto, en zo ja, waar moet ik zoeken? Vind het namelijk wel leuk om de auto helemaal origineel te houden.
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 371.000 km