Een blauwe N een zwarte N...

Gestart door Miel850, 15-06-2011 22:14:32

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Citaat van: rogerV701998 op 18-05-2013 17:37:16
Citaat van: Miel850 op 18-05-2013 17:27:38
Citaat van: rogerV701998 op 18-05-2013 06:00:59
Citaat van: )()()sT op 15-05-2013 08:28:09
Ik vind het een coole bak 8)

Ik ook! :eusa_clap:

Wellicht spot ik 'm binnenkort een keer. 8)

Ik kijk al elke ochtend op de A76/N281, maar ik zie je nooit.
Ik zal wel te snel rijden...
Ja, dat zal het wel zijn... :eusa_eh:

Daar was toch niet zoveel voor nodig had ik begrepen........ :evil:

Alter I ziet er mooi uit.  :eusa_clap:
Ben benieuwd hoe het met die shades uitziet.

Vraag me ook af hoe vroeg (voor jij laat ) jullie over de A76/N281 rijden.
Ik rij er dagelijks maar zie jullie nooit.............. :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Miel850

Die shades zijn niet voor de alter I, maar voor de DOP.
Ik rijd dagelijks van Geleen naar Heerlen rond 07:00 uur over de A76/N281. Soms iets eerder, soms iets later (we zijn flexibel  ;D). De terugreis begint omstreeks 16:30 uur.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

JuT5R

Bekende bak ;)

We hebben hem toen der tijd van de ondergang gered, blij dat hij er nog zo mooi bijstaat!

Veel plezier ermee!

Miel850

Citaat van: JuT5R op 27-05-2013 11:53:44
Bekende bak ;)

We hebben hem toen der tijd van de ondergang gered, blij dat hij er nog zo mooi bijstaat!

Veel plezier ermee!

Ow? Vertel.

JuT5R

Ik heb hem 2 jaar geleden in het bezit gehad en heb hem toen samen met een vriend van mij opgeknapt. Hij was aardig vervallen toen zullen we maar zeggen.

Wat hebben we er toen aan gedaan?

- Nieuwe kachel radiateur
- Volledig nieuw dashboard
- Nieuwe motordelen, rubbers, peilstok en filters
- Nokkenas sensor
- Nieuwe benzinepomp
- Nieuwe passagiers deur
- Professionele poetsbeurt
- Interieur reiniging

Goed om te zien dat hij er nog zo mooi bijstaat, de blanke lak plekjes zaten er toen hier en daar al wat op. Ook het deukje bij de achterklep/zijscherm, of is die inmiddels verwijderd?

Heb hem toen der tijd in Leeuwarden ingeruild op een donkerblauw S70 T5.

Veel plezier ermee! Er is goed voor gezorgd de afgelopen jaren.

Miel850

Qua technisch en motorisch onderhoud zit het inderdaad wel ok, wel een waslijst aan foutcodes aangetroffen. Optisch daarentegen valt het best tegen. Dat lelijke deukje (op een kötplek) zit er nog en de blanke lak die loslaat vind je over de hele auto terug. En banden van 10 jaar oud op een auto kan echt niet (morgen komen er nieuwe op).

Ik kocht hem voor weinig en er zit alweer bijna twee keer de aanschafprijs aan onderhoud in.  :)

JuT5R

Komt mij bekend voor inderdaad ;)

De blanke lak was toen nog niet over de hele auto, dat zal dus intussen tijd wel zijn verslechterd. Deukje zat er toen helaas al in.

Met een beetje liefde is het straks weer een mooie wagen, ik zie dat je er in ieder geval goed voor zorgt ;)

Veel plezier ermee!

Miel850

Ach ja, als de kids af en toe hun ontbijtje overslaan en de vrouw de haren door mij laat knippen, dan houd je een centje achter de hand voor zo'n auto.

It's a team effort, nietwaar.  :eusa_shifty:

;D

Miel850

Ziezo.

De fuseekogel (LV) van de alter I is ook vervangen. Vanmiddag komen er 4 nieuwe bandjes op de wagen en daar is ie echt aan toe. Een lederen stuurwiel (nog zonder airbag, Amerikaanse uitvoering) is eveneens onderweg.

De DOP heeft gisteren bij de volvodokter op de brug gestaan om even te kijken wat allemaal meegenomen dient te worden voor de 375K beurt van volgende week. Geen gekke dingen gelukkig. De draagarmen worden vervangen, wat klein materiaal, er komt een ander (lederen) stuurwiel in en de beurt zelf uiteraard.

Ik had de DOP graag een aantal cm willen laten zakken aan de voorzijde, echter i.v.m. budgettaire redenen gaat dat feest nu niet door.

Miel850

Nieuwe bandjes op de alter I is een welkome upgrade. De bandjes waren zo'n 9 à 10 jaar oud, schandelijk eigenlijk. Ik heb gekozen voor een b-merk (of budget, wat u wil). Enerzijds wegens minder aanwezige middelen, anderzijds uit nieuwsgierigheid. Het zijn 4 Roadstone (Nexen) N1000 rubbers geworden in de maat 215/45/17.

Ik heb er nu twee dagen mee op (zeer) nat wegdek gereden en heb hier en daar wel wat geprobeerd. Eerste indruk is echter prima.

Vanmiddag een pakketje voor mij, een uiterst net lederen stuurwiel voor in de DOP. In de alter I komt ook een ander stuur, een Amerikaanse uitvoering in leder uit een '91 960.

big ben

Citaat van: Miel850 op 01-06-2013 02:24:31
Het zijn 4 Roadstone (Nexen) N1000 rubbers geworden in de maat 215/45/17.

"Toevallig" had voor de komende winter ook al gekeken naar winterbandjes van Nexen  :D, maar loopt  215 45 17 niet aan  :eusa_think:

Miel850

Miel850

Na de afgelopen week veel kilometers te hebben gemaakt met de alter I kan ik nog maar moeilijk wennen aan het stugge rijgedrag. Op de (auto)snelweg valt het nog mee. Elke rit erna in de DOP vind ik dan weer een verademing. Maar wat ik het meeste miste deze weer eens wat warmere dagen is airco. Die heeft de alter I niet. Daarnaast stoort de bladderende blanke lak me meer dan ik dacht.

De nieuwe bandjes bevallen overigens prima. Plakken prima op de weg en zijn geen lawaaibanden. Dat hoor je overigens toch niet door alle gerammel.  ;D

Het is een ouwe bak op de bonnefooi gekocht voor weinig (met wel alweer zo'n kleine 1000 piek erin). Ben benieuwd of ie eind dit jaar haalt...

)()()sT

Joh, je moet eens in mijn 850 rijden, da's pas stug! ;D

Citaat van: Miel850 op 06-06-2013 23:26:38
Ben benieuwd of ie eind dit jaar haalt...

Zo gaar is ie toch niet?

ZC3rr0r

Citaat van: Miel850 op 06-06-2013 23:26:38
Na de afgelopen week veel kilometers te hebben gemaakt met de alter I kan ik nog maar moeilijk wennen aan het stugge rijgedrag. Op de (auto)snelweg valt het nog mee. Elke rit erna in de DOP vind ik dan weer een verademing. Maar wat ik het meeste miste deze weer eens wat warmere dagen is airco. Die heeft de alter I niet. Daarnaast stoort de bladderende blanke lak me meer dan ik dacht.

De nieuwe bandjes bevallen overigens prima. Plakken prima op de weg en zijn geen lawaaibanden. Dat hoor je overigens toch niet door alle gerammel.  ;D

Het is een ouwe bak op de bonnefooi gekocht voor weinig (met wel alweer zo'n kleine 1000 piek erin). Ben benieuwd of ie eind dit jaar haalt...

Vraag me af wat je bedoelt met stug, mijn atler-1 stuur idd wat zwaarder dan die van vriendinlief (een 96er alter 2) maar dat is het dan ook wel.

Dempers in beide wagens zijn van sachs, veren van de96 zijn heavy duty en alter-1 zijn origineel, maar dat is het enige verschil.