Een blauwe N een zwarte N...

Gestart door Miel850, 15-06-2011 22:14:32

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Miel850 op 07-08-2012 19:30:10
Citaat van: Vulk op 07-08-2012 19:27:02
Nochtans is het ander type halfleder interieur "beter". De zitting van het ander type bestaat uit 3 delen tegenover 2 hier + het leder is echt leder.
Al is dit ook niet slecht natuurlijk. :)

Ik heb ook echt halfleder. De achterbank is immers origineel  ;D ;)

Ik heb nog een compleet interieur liggen waar jij de voorstoelen van hebt. Als je de achterank wilt hebben geef je maar een gil ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Miel850

Citaat van: mehn op 07-08-2012 20:10:39
Ik heb nog een compleet interieur liggen waar jij de voorstoelen van hebt. Als je de achterank wilt hebben geef je maar een gil ;)

Hebben altijd  ;D
En een reservebank is nooit verkeerd om te hebben.

In goede staat?
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

mehn

Citaat van: Miel850 op 07-08-2012 21:10:50
In goede staat?

Redelijk goede staat als ik me goed herinner. Ligt al een paar jaar in de opslag ;D

XC60 D4 AWD:

Miel850

Daar ligt hij voorlopig nog goed  :)

mehn

Citaat van: Miel850 op 13-08-2012 00:22:28
Daar ligt hij voorlopig nog goed  :)

Hoe langer je m laat liggen hoe duurder die wordt ;D

XC60 D4 AWD:

Miel850

Ligt hij in de weg?  :)
Bij ons wordt momenteel (op kleine schaal) verbouwd, dus daar zou het nu wel in de weg liggen  ;)

mehn

Citaat van: Miel850 op 13-08-2012 09:41:12
Ligt hij in de weg?  :)
Bij ons wordt momenteel (op kleine schaal) verbouwd, dus daar zou het nu wel in de weg liggen  ;)

Hij ligt bij een vriend op de zolder van de garage. Paar maanden kan nog wel, dan gaat ie naar het stort (of naar jou ;))

XC60 D4 AWD:

Miel850

Citaat van: mehn op 13-08-2012 10:10:42
Hij ligt bij een vriend op de zolder van de garage. Paar maanden kan nog wel, dan gaat ie naar het stort (of naar jou ;))

Als het ding tegen die tijd weg moet wil ik wel even komen loeren.

Miel850

Kleine updeet:

Hedenochtend is de DOP op keuring geweest. Enige puntje was een bobbel in de wang van de band LV. Dit was bekend en hiervoor is het reservewiel van de stalen velg gehaald en om het lichtmetaal gedraaid. Verder geen problemen, dus voor de derde keer op rij met vlag en wimpel geslaagd.  :D

Nu heb ik dus even geen reservewiel, alleen een stale velg (nog nooit gebruikt). Tevens dien ik nog een bandje te vervangen welke qua profiel nog goed is, maar waar de leeftijd (8 jaar) zorgt voor kleine scheurtjes. Misschien is dit het goede moment om eens op zoek te gaan naar een ander setje in plaats van de Cetussen. Ik denk dan aan 16" (Columba wellicht), maar ook iets leuks in een maatje groter sluit ik niet uit.

Over een weekje of 6 komt het winterstaal er weer op en dan kunnen de Cetussen de deur uit. Dus als er geïnteresseerden zijn..

Trouwens, toen ik vanmorgen de auto wilde instappen, was dit het eerste dat ik zag:

Een verse fluim! Een groene op mijn groene!
Jammer dat ik de dader niet heb kunnen betrappen, die had ik graag ook even groen laten zien  :eusa_snooty:

maruska

meer blauw op straat ! ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Miel850

Morgenochtend vertrekken we voor een midweekje herfstvakantie in eigen land. Daar er een ritje Geleen - Hellendoorn op het programma staat en de DOP eigenlijk alleen korte ritten maakt dacht ik maar eens alles even na te lopen.

Bij het oliepeilen schrok ik toch wel even. De peilstok was nagenoeg droog. De laatste oliewissel is geweest bij de 360K beurt en dat is zo'n 5K geleden. Kortom, olieverbruik gaat richting de liter per 1000km.

Ik heb geen last van lekkages, blok is kurkdroog, geen walmen uit de uitlaat en heb geen turbo. Wat zou het wel kunnen zijn? Klepsteelrubbers? En zou het feit dat de auto flink minder is gaan rijden ook een oorzaak kunnen zijn? Voorheen 25K per jaar veelal autosnelweg. Nu 7K per jaar veelal korte stukken binnendoor.

:eusa_think:

grijzev70tdi

Korte stukken en niet goed warm worden. Is waarschijnlijk bij mijn 20V ook aan de hand. Heb nu redelijk wat gereden en hoop dat het beter word.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ludo

Citaat van: Miel850 op 14-10-2012 23:18:38
Bij het oliepeilen schrok ik toch wel even. De peilstok was nagenoeg droog. De laatste oliewissel is geweest bij de 360K beurt en dat is zo'n 5K geleden. Kortom, olieverbruik gaat richting de liter per 1000km.

Ik hoop dat je niet 5 liter hebt bijgevuld omdat de peilstok droog stond.
;D

Miel850

Haha, nee. Ik heb netjes tot het juiste peil aangevuld  ;)

Miel850

Na enige tijd de 940 naast de DOP gereden te hebben heb ik besloten dat deze het veld gaat ruimen. Niet omdat het een slechte wagen is, integendeel. Ik heb echt met plezier in deze Zweedse oertank gereden. Dit plezier was wel het grootst op de lange afstand. Het is een fantastische reisauto.

Die afstanden maak ik nu niet meer en dus wil ik weer terug naar een benzinebak. Ik zit sterk te denken aan een alter 1 (voorkeur GLT). Ik ben al in gesprek geweest voor deze:

http://link.marktplaats.nl/632536164

Maar voordat het zover is krijgt de 940 eerst deze week nog verse APK en een nieuwe D-riem (en vast nog wat kleine dingen). Dan kan de ketel met fatsoen naar een nieuwe eigenaar.

Wordt vervolgd...