Een blauwe N een zwarte N...

Gestart door Miel850, 15-06-2011 22:14:32

Vorige topic - Volgende topic

petrolhead2.5

gewoon een mooie wagen. Ik houdt heel erg van die warme uitstraling met dat hout op dashboard. Lekker cruisen  :eusa_dance:

Miel850

Dat hout is gewoon plastic.  ;)

Ik houdt....  :eusa_naughty:

:P
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

petrolhead2.5

Citaat van: Miel850 op 11-02-2016 11:35:58
Dat hout is gewoon plastic.  ;)

Ik houdt....  :eusa_naughty:

:P
dat geeft zo'n gezellige en huiselijke warmte. Ik moet en zal op mijn volgende dat er ook in hebben.

Miel850

Na een weekje of twee ervaringen opdoen met de N ben ik positief gestemd. Natuurlijk zijn er enkele puntjes te benoemen, maar niets dat me zorgen baart. Hij gaat nog de brug op bij Thuur voor een algehele inspectie. De combi 2.4T en automaat bevalt zeer goed.

Vanmiddag belde vrouwlief. De 855 startte niet. Aangezien ik nog aan het werk was heeft ze de ANWB gebeld. Eerst een centralist aan de lijn. Toen gevraagd werd naar het kenteken leek de beste man (volgens vrouwlief) ineens lyrisch te worden. Kennelijk was deze ook Volvofan en met name van de 850. We deden er in ieder geval goed aan een dergelijke auto in ere te houden. Hulp werd dan ook aangestuurd.

Toen even later de monteur kwam en de 855 zag staan, wreef deze ook gelijk in zijn handen en zei "goed zo, tenminste een echte wagen". Op de vraag of hij de centralist soms had gesproken antwoordde hij "hoezo?".

Uiteindelijk bleek de accu wat power te missen. Zo weer op weg dus.

Leuk  :)

Miel850

Afgelopen vrijdag een beurtje voor de N laten doen. Tevens wat kleine zaakjes die aandacht behoefden. Zo had de wagen last van wat pingelen tijdens stationaire loop (schoonmaken gasklephuis) en had ik het idee dat de automaat beter kon schakelen. Na het vervangen van de bakolie (die goed vuil was) was het verschil duidelijk merkbaar. Over een 4K kilometers nog een keer de bakolie verversen voor een nog beter resultaat. Bij wegrijden reed de wagen een stuk soepeler. De combi automaat/ 2.4T (en HU-803 DPL) bevalt uitstekend.

En de 855, ach die doet het altijd.

:)

Miel850

Inmiddels is de N bijna een jaar in ons bezit. Absoluut tevreden over de wagen, met name de combi automaat en LPT is fantastisch. Toch verrast de 855 me elke keer weer als ik er een tijd niet in heb gereden. Die souplesse mis ik in de N. De N is inmiddels de 400K gepasseerd en geeft soms de indruk dat het inderdaad een wagen is van 15 jaar oud met veel kilometers. Als ik dan in de DOP stap denk ik: "is dit een auto van 20 jaar oud met 412K kilometers?".

Recent heb ik de 855 een tijd te koop gehad. Twee auto's zijn echt overbodig. Maar ik heb hem er weer uit gehaald. Hij mag niet weg.  :eusa_naughty:

De N gaat nu voor de apk en zal wat werk hebben. De 855 is aan een riemwissel toe. We gaan het allemaal weer laten doen en kachelen lekker door.

Miel850

En weer een jaar verder....

Beide bolides nog naar volle tevredenheid in bezit. Toch gaat er één vertrekken. Verandering van werklocatie gaat meer kilometers kosten. Veel meer. Hallo diesel (keuze is al gemaakt).

Maar welke gaat de deur uit? Beide wagens net onderhoud en APK gehad. Emotie zegt de 855 blijft. De vrouw wil liefst de N houden. Maar eens een nachtje over slapen.

)()()sT

Citaat van: Miel850 op 22-12-2017 00:09:42
Hallo diesel (keuze is al gemaakt).

Ow ja joh? 8)

Tijd niet meer gespot; ben jij trouwens nog geslaagd met een sleurhut? Ik kwam je toen ook tegen op het sleurhutten-forum ;D

Miel850

Ja joh 😊

En ja, geslaagd. Zie hieronder onze Solifer Artic 450A uit 1984. Fantastisch ding! Hij wordt in de meivakantie door ons voor het eerst gebruikt.

UserID6342

elianmars

Welke auto er ook uit gaat, er staat een mooie opvolger klaar 8)

Miel850

:)
Citaat van: elianmars op 22-12-2017 10:45:56
Welke auto er ook uit gaat, er staat een mooie opvolger klaar 8)

Ik kon hem niet laten staan

Miel850

De kogel is door de kerk. De 855 gaat uitvliegen. Op de oprit blijven twee N's achter.

Er komt vast ooit weer een 850 terug, want zeg nou zelf....

Zijn opvolger mag er ook wezen

Gisteren de D5 opgehaald bij StefanCJ. Hartelijk ontvangen met een bak koffie en een lekkere koek (thanks Casper!).
De wagen stond er écht heel netjes bij. Ik had de wagen verleden week voorbij zien komen op FB en toen ik zag dat het de wagen van Stefan was dacht ik: "dat zit wel goed".
Gelijk contact gezocht en gezegd dat ik hem wilde overnemen. Mijn handelswijze deed thuis weer wat wenkbrauwen fronsen, maar dat was snel over na een eerste ritje in de D5 door vrouwlief.
Over de wagen hoef ik niks te vertellen, dat is bekend hier. Hij zal in ieder geval zo goed mogelijk in ere worden gehouden. Kilometers maken, dat moet ie vooral doen.

Stefan, bedankt voor de zeer nette afhandeling!

elianmars

En zo mag die mooie N nog een tijdje blijven rijden :)

Gefeliciteerd met de Nieuwe!

StefanCJ

Bedankt voor de prettige communicatie en veel plezier en veilige kilometers met de D5!