Logo Volvo 850 Forum

Gestart door ed, 25-05-2004 15:18:54

Vorige topic - Volgende topic

fearless

Citaat van: S60-D5-NL op 13-06-2004 13:54:16
En dan ook nog even vaststellen welke versie gewenst is:

a. voor aan de binnenkant van de ruit
b. voor op de buitenkant van de ruit

Liefst aan de buitenkant, dit i.v.m. blindering van de ruiten.

Reitse

@S©ub@: herkenning van voorzijde is per definitie lastig. Op een beetje weg heb je een relatief snelheidsverschil van 160 km. Of je nou een klein rood stipje of klein groen stipje op je vooruit hebt zitten maakt weinig uit. Als je herkenbaar wil zijn zal je echt groot moeten gaan stickeren. Het enige dat je met stickers kan bereiken is dat als je achter elkaar rijdt je sneller zou kunnen zien dat iemand ook wel es op het forum aanwezig is. Maar ik ben vaak meer bezig met het verkeer op grote afstand dan auto's die 2 seconden voor me zitten of waar ik naast zit. Enige keer wanneer ik denk ik de herkenning kan "gebruiken" is op een parkeerplaats.

@Denkweb: leuk idee via de webshop van de 850club maar was er niet ooit een scheiding afgesproken.....?
Ik ben er nog niet uit of het racinglogo op m'n auto gaat komen....

s©ub@

@reitse
ik kan me het gele circeltje met het cijfer 1 nog herinneren wat hertz autoverhuur vroeger gebruikte, dat zat op de voorraam en achterraam in de bovenbalk in het midden, was toch duidelijk herkenbaar op tig meters afstand en toch niet groter dan 5cm doorsnede...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

Geel stickertje valt idd wel meer op dan paar zwarte blokjes en 1 rood blokje...

Hen3

Citaat van: denkweb op 13-06-2004 14:57:51
Als we nu gewoon het racing-logo gebruiken en deze afdrukken met volvo850forum eronder als aparte sticker? Kan men zelf kiezen of de letters er wel of niet onder komen te staan op de roffel....!

Lijkt het me handiger om gewoon de tekst altijd mee te drukken, dan kun je het er altijd vanaf knippen...

Hen3

Citaat van: Reitse op 13-06-2004 20:36:03
Geel stickertje valt idd wel meer op dan paar zwarte blokjes en 1 rood blokje...

... witte blokjes  :P

Reitse

Wit zie je al helemaal niet... soms hoor je het (vooral met grotere turbo en sportuitlaat...)

s©ub@

witte blokjes komen dus niet op mijn voorruit hè? ;)

maar goed; laten we constructie blijven...
sommige roffels van het forum zijn op zich al herkenbaar genoeg hoor...
rooie 850 model 92 = reitse of rogier
bordeaux rode 850 model 92 = gerrit, ingrid of konniekip
bordeaux rode 850 model 94 met belgisch nummerbord = ludo
grijze R estate omgeving nijmegen = joris of joris ;D
zwarte T-5R sedan = marc of zippo
gele T-5R estate = bert
en zo kunnen we nog ff doorgaan (mijn excuses voor eenieder die ik niet genoemd heb ;) )

Reitse

Conclusie: logo hoeft niet?
(ik vermoed in jouw lijst al substantieel percentage van de stemmers terug te zien...)

mehn

Citaat van: s©ub@ op 13-06-2004 21:38:19
(mijn excuses voor eenieder die ik niet genoemd heb ;) )

Hmmgrrhmgrrr  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

s©ub@

ja ja ja mehn; paarse estate ben jij ;)

s©ub@

Citaat van: Reitse op 13-06-2004 21:44:21
Conclusie: logo hoeft niet?
(ik vermoed in jouw lijst al substantieel percentage van de stemmers terug te zien...)

logo mag van mij best reitse; ik zou niet weten waarop jij baseert dat ik een logo niet zou willen, sterker nog, volgens mij was ik één van de eerste die een idee aandroeg voor een logo...

maar ik heb de indruk dat het design het doel aan het voorbij streven is; in mijn ogen dan...

zo'n racinglogo is hardstikke leuk en mooi; hetzelfde geld voor de frontjes en dergelijke, maar zolang het alleen maar zichtbaar is van achteren denk ik niet dat het de functie heeft waarover deze discussie begonnen is namelijk als je een 850/X70 tegemoet ziet komen of ergens ziet rijden weet je dan dat het een forummer is?

persoonlijk heb ik in dit geval dan ook zoiets van:"kiss" (Keep It Simple Stupid) ;)
we zijn begonnen met het groene poppetje en dat vond ik een heel goed ontwerp; klein, contrasterend en voor ons veel zeggend. Als je nu al met vlakken van 10x10 gaat werken dan heb ik zoiets van "de hele subtiliteit gaat er vanaf"...

ik weet niet of er meer mensen dit met mij denken en ook ik zal me neerleggen bij het uiteindelijke ontwerp (al dan niet met behulp van een schaar) ;D

mehn

Citaat van: s©ub@ op 13-06-2004 22:46:45
ik weet niet of er meer mensen dit met mij denken en ook ik zal me neerleggen bij het uiteindelijke ontwerp (al dan niet met behulp van een schaar) ;D

Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik ben het wederom met je eens  ;D
Ik had het groene poppetje al op de auto zitten (met nick) toen er plotseling alleen nog maar andere ontwerpen waren  :-\

Een symetrisch ontwerp (lees groene poppetje) zou sowieso beter zijn. Dan maakt het niet uit of je 'm aan de binnen- danwel buitenkant plaatst  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

@Scub@: je geeft een lijst met auto's die al opvallend zijn. Daarmee "dekwalificeer" je al een aantal stemmers voor een herkenbaar logo. Die paar die dan overblijven zijn met een zodanig aantal dat je je af kan vragen of er dan nog een duidelijke winnaar uitkomt.
Ik ben het geheel met je KISS (Keep it stupidly simple) eens. Contrastkleur en klein ding.

s©ub@

:o
zomaar met me eens? na 1 reactie van mij??? <grin> kan iemand de telegraaf bellen!?! LOL

nee, ff serieus... we moeten wel ff oppassen dat we het doel niet voorbij streven met het ontwerp... nogmaals; da's mijn visie