Hoe lang houdt je gemiddeld een (jouw) Volvo

Gestart door rammstein01, 20-06-2011 17:53:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard V70

Ik heb geen idee, dit is mij eerste volvo. Ik heb nog nooit een auto gehad die zoveel geld in korte tijd gekost heeft  :( , maar ik blijf gek op dat ding  ;D

Erik_M.

Mijn lijstje in volgorde van aanschaf:

1.   122S '61 4 drs.               1979 - 1999      20 jaar
2.   121 '67   2 drs.               1981 - 1982      3 maanden (rip)
3.   121 '67   2 drs.               1982 - 1992      10 jaar
4.   122S '59 4 drs.               1985 - 1987      2 jaar (rip)
5.   144 '73                         1988 - 1992      4 jaar (rip)
6.   244 Turbo '83                 1992 - 1997      5 jaar   (rip)
7.   244 GLT lpg                   1997 - 1998      1,5 jaar  (export)
8.   244 '85                         1997 - 2000      3 jaar   (export)
9.   855 GLT AT '94  lpg        1998 - 1999      9 maanden (export)
10. 244 GLT '88 lpg              2000 - 2002      2 jaar (rip)
11. 121 '67 2 drs.                2000  - heden   alweer 11 jaar
12.  245 GLT '89 lpg             2001 - 2002      1 maand  (export)   
13.  855 GLT AT '94 lpg        2002 - 2004       2 jaar  (export) zelfde auto als nr. 9.   
14.  855 R '96 LPi                2004 - heden     alweer 7 jaar

gRoet,
eRik

Slowvo


Miel850

Ik kocht in juni 2009 mij eerste 850. Een NBP estate uit '96. Enigszins tegen beter weten in, want er mankeerde nogal wat aan, maar toch overtuigd door de info die ik hier al had weten te vergaren. Nooit spijt gehad van die wagen, hoewel na een jaar de NBP het veld moest ruimen vanwege te hoge kosten die eraan zaten te komen.

Maar ik was inmiddels zo gesteld geraakt op mijn roffelende 2.5 10V dat ik 100% zeker wist dat een opvolger een gelijke zou worden en zo kocht ik voor een zacht prijsje een DOP estate 2.5 10V, wederom uit '96. Gekocht van de 1e eigenaar en heb hem (of haar  :eusa_think:) nu een jaar en stap elke keer in met veel zin om het ritje te maken. Ik rijd van Geleen naar Eindhoven (en terug) en dat is een heerlijke rit met deze oersterke motor. Met bijna 345K op de teller, maar nog geen centje pijn, voelt het ook gewoon goed.

Ik betrap me er wel steeds op dat ik zeer regelmatig aan het kijken ben wat er allemaal te koop staat, want je weet natuurlijk nooit wat je tegenkomt. Als geld geen probleem zou zijn dan reden we een V70 tdi (AT) en voor erbij een mooie C70.
Wanneer blijkt dat na dit jaar het werk in Eindhoven een blijvertje is dan zal die diesel er sowieso wel komen  ;D

Dat het nog vele jaren Volvo zal blijven is iig een ding dat zeker is. Ook de gezelligheid die dit forum biedt draagt daar wat mij betreft aan bij.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Douwe

Op dit moment  houdt ik mijn Volvo's levenslang, met aftrek van mijn leeftijd bij aanschaf.

Duidelijk?
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Vulk

Ik heb er overigens al vaker over nagedacht om een 2.5 10V erbij te kopen.
Gewoon, omdat't kan en omdat ze zo heerlijk klinken.

francois

probeer zolang mogelijk 
ik weet nu wat ik heb


grfr

rammstein01

Heb me hierom ook weleens afgevraagd of het Volvo én 850-forum de grootste fora zijn.

Sinds ik zelf met het virus besmet ben zie ik steeds meer roffels rijden. Is er ergens een database - buiten de overheid - waar deze aantallen bekend zijn?

Misschien zijn we stilletjes wel een hele GROTE club. Wellicht een idee om dit eens te onderzoeken. En het kan ook zijn dat dit al eens is onderzocht, maar een up-date is altijd leuk.

Geert-Jan

begin 2004 tot half 2009 de 850 die ik niet weg zou doen zo goed beviel die. (5,5jaar dus) :eusa_whistle:
Tot ik de R tegen kwam toch de overstap gemaakt. :eusa_dance:

Zal maar niet zeggen deze blijft want je weet het maar nooit. :eusa_think:
Vorige keer had ik die bewering ook gedaan en een paar maanden daarna was de 850 weg en de R er voor in de plaats. :angel:

Deze wil ik voorlopig nog lang houden tenzij.... ik een hele mooie T-5R estate in CY kan veroorloven. ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

mjansen

we hebben de v70 10v een goed half jaar gehad(hij is net verkocht) , fijne auto, alleen was ik wat te verwend met een 850 t5 als zijn voorganger.
Dus gaan we nu kijken voor een 2.5t, t-5 of een R

arjen850

Ik heb mijn R nu ruim 2 jaar, ben voornemens de R nog lang te houden, omdat ik hem mooi vind zoals hij nu is, maar ook omdat hij ontzettend goed bevalt. Ben wel zo eerlijk om toe te geven dat wanneer ik een juist en eerlijk bod krijg, ik wel heel erg moet nadenken ;) Stiekum wordt ik nog steeds geroepen door een verdwaalde V70R LBP, die erg veel TLC van mij verlangt :angel:

rifwachter

Citaat van: arjen850 op 25-06-2011 15:57:41
Ik heb mijn R nu ruim 2 jaar, ben voornemens de R nog lang te houden, omdat ik hem mooi vind zoals hij nu is, maar ook omdat hij ontzettend goed bevalt. Ben wel zo eerlijk om toe te geven dat wanneer ik een juist en eerlijk bod krijg, ik wel heel erg moet nadenken ;) Stiekum wordt ik nog steeds geroepen door een verdwaalde V70R LBP, die erg veel TLC van mij verlangt :angel:


Ojee, dat houd Arjen geen twee jaar meer vol   ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

arjen850

Citaat van: rifwachter op 25-06-2011 20:04:27
Citaat van: arjen850 op 25-06-2011 15:57:41
Ik heb mijn R nu ruim 2 jaar, ben voornemens de R nog lang te houden, omdat ik hem mooi vind zoals hij nu is, maar ook omdat hij ontzettend goed bevalt. Ben wel zo eerlijk om toe te geven dat wanneer ik een juist en eerlijk bod krijg, ik wel heel erg moet nadenken ;) Stiekum wordt ik nog steeds geroepen door een verdwaalde V70R LBP, die erg veel TLC van mij verlangt :angel:


Ojee, dat houd Arjen geen twee jaar meer vol   ;D

Tuurlijk wel ;D

Lampje

Zolang mij T5 in de youngtimer regeling blijft vallen blijf ik 'm vertroetelen. Het zal daarbij niet uitmaken of ik er een nieuwe motor in moet zetten.

Het enige dat niet handig is is als ik hem kort zou rijden...

Piet

#59
Ik heb mijn 850R nu ruim 12 jaar.
Toen de S80 voor het eerst uitkwam heb ik hem een dag proefgereden met de overweging de 850 hiervoor in te ruilen. Ik zag echter geen voordelen en heb de 850 toch maar gehouden.
Vorig jaar met 300.000 km begonnen eigenlijk pas voor het eerst slijtageproblemen zich voor te doen.
(de 850 is echt een goed geconstrueerde auto!)
In plaats van hem nu dan in te ruilen heb ik besloten om hem in zijn geheel te reviseren, zowel de motor als al het andere aan de auto wat kan verslijten.
Zie mijn blogs.
De auto is nu zelfs nog beter als dat ie nieuw was.
Ik ben deze auto dus nog lang niet zat!
Alleen het interieur moet nog wat gerestaureerd (eigenlijk alleen de voorstoelen).
Maar daar ben ik nu nog mee bezig (nieuwe bekleding gevonden en besteld in amerika).
Dan is ie weer helemaal af voor de komende 10 jaar!