Hoe lang houdt je gemiddeld een (jouw) Volvo

Gestart door rammstein01, 20-06-2011 17:53:39

Vorige topic - Volgende topic

cas

gezien het geld dat ik er afgelopen jaar ingepompt heb, en het feit dat er al een ander blok klaar ligt.  Lang!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

bartvdl

Ik blijf mijn 850 voorlopig nog wel rijden. ik heb hem dan ook pas 2 maanden  :eusa_dance:

Er zijn een paar redenen om hem weg te doen:

• Als er grote problemen komen, maar dat zal wel niet hij wordt goed onderhouden. De koppeling moet trouwens wel vervangen worden, maar dat zijn geen problemen maar onderhoud na 228.000km.
  • Als de youngtimer regeling zou worden afgeschaft, dan zou ik misschien iets zuinigers willen rijden. Nou ja...misschien ook niet zoveel rij ik ook weer niet.
  • Als ik een blauwe of oranje V70R AWD tegenkom voor een mooie prijs. Maar daar moet ik nog een paar jaar op wachten, hij moet namelijk 15 jaar oud zijn.

maruska

Citaat van: cas op 01-08-2011 10:23:42
gezien het geld dat ik er afgelopen jaar ingepompt heb, en het feit dat er al een ander blok klaar ligt.  Lang!

je vergeet te vermelden dat het een ideale koter+hond wagen is ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

Citaat van: bartvdl op 02-08-2011 07:58:22
    • Als ik een blauwe of oranje V70R AWD tegenkom voor een mooie prijs. Maar daar moet ik nog een paar jaar op wachten, hij moet namelijk 15 jaar oud zijn.

In 2012 zijn de eersten 15 jaar oud...valt mee ;D, ga maar vast zoeken!

ontopic: Ben nu met de 6e 850 aan het rijden.

De eerste (Black-Stone 854 2.5-20V G3) is 2 jaar in bezit geweest
    2e (NBP 854 2.5-20V) heb ik 3,5 jaar gehad
    3e (Banaantje) heb ik al vanaf 2007 en nog steeds in bezit
    4e (91'er 850 GLT rood) heb ik 1,5 jaar gehad (spijt van verkoop..)
    5e (855 R 2.0 polar white) heb ik bijna een jaar gehad
    en de 6e (Black Stone 854 2.5-10V G3) rij ik vanaf afgelopen december en nog steeds in bezit[/list]

www.vm-parts.nl

hayke

Citaat van: Piet op 01-08-2011 10:22:28
    Ik heb mijn 850R nu ruim 12 jaar.
    Toen de S80 voor het eerst uitkwam heb ik hem een dag proefgereden met de overweging de 850 hiervoor in te ruilen. Ik zag echter geen voordelen en heb de 850 toch maar gehouden.
    Vorig jaar met 300.000 km begonnen eigenlijk pas voor het eerst slijtageproblemen zich voor te doen.
    (de 850 is echt een goed geconstrueerde auto!)
    In plaats van hem nu dan in te ruilen heb ik besloten om hem in zijn geheel te reviseren, zowel de motor als al het andere aan de auto wat kan verslijten.
    Zie mijn blogs.
    De auto is nu zelfs nog beter als dat ie nieuw was.
    Ik ben deze auto dus nog lang niet zat!
    Alleen het interieur moet nog wat gerestaureerd (eigenlijk alleen de voorstoelen).
    Maar daar ben ik nu nog mee bezig (nieuwe bekleding gevonden en besteld in amerika).
    Dan is ie weer helemaal af voor de komende 10 jaar!

STOER!

Ik heb de mijne nu anderhalf jaar. Gezien de gigakosten die er bij de 470000-beurt aan zijn gemaakt, mag, moet en zal hij nog een tijd blijven. Hij doet voltijd mee aan woon-werkverkeer (50k per jaar) en dat bevalt prima, dus ik reken nog op meerdere jaren!

CasB

Ik heb mijn Volvo nu een paar weken, en hij bevalt prima.

Hiervoor had ik een Opel Astra F, waar ik 3 jaar in gereden heb. Op de Opel was ik wel een beetje uitgekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat dat met de 850 ook gaat gebeuren. Wat mij betreft rij ik minimaal 5 jaar in de Volvo, en als het kan nog langer. :)

Schnappi

heb de volvo nu al ongeveer haast 8 jaar hoop er nog langer in te rijden :)

Groeten

marcoz84

Citaat van: CasB op 02-08-2011 22:22:42
    Ik heb mijn Volvo nu een paar weken, en hij bevalt prima.

Hiervoor had ik een Opel Astra F, waar ik 3 jaar in gereden heb. Op de Opel was ik wel een beetje uitgekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat dat met de 850 ook gaat gebeuren. Wat mij betreft rij ik minimaal 5 jaar in de Volvo, en als het kan nog langer. :)

Geld hetzelfde voor mij, reed in een Vectra B en was redelijk snel uitgekeken op die wagen. Wat mij betreft rijd ik komende jaaren nog in mijn 850!

bartvdl

Citaat van: Spin! op 02-08-2011 09:52:00
    In 2012 zijn de eersten 15 jaar oud...valt mee ;D, ga maar vast zoeken!

Inderdaad zeg, ik heb er een weten te vinden: http://link.marktplaats.nl/469781015
    Ik wacht denk ik toch nog even met inruilen.

Youk

Heb de 850 nu 7 jaar in bezit.  Ben er nog steeds heel tevreden mee.  :)

Heb em toen gekocht met 109K km op de teller en staat nu iets over de 183K km.  Aan dit tempo gaat deze wagen nog heel lang meegaan heb ik het idee.  Ik denk dat ik deze enkel ga wegdoen als er een CY in de plaats zou komen.

volvoTon

Heb de mijne nu al 12 jaar.
    Ben inmiddels al weer meer als 3 ton verder en heb mijn zoon ook al aangestoken met het VOLVO virus.
    Ik ben ook van plan om hem nog even te houden (waar krijg je nog een wagen die zo geweldig is)

volvoton

Chris

De 854 T-5 is 3 jaar in bezit geweest. Ik had hem best langer willen hebben, maar de koek qua onderhoud en olie lekken was een beetje op...

volvo Rob

in 2003 een 854 20v gekocht, drie jaar gehad, na een overleden autmaatbak weg gedaan. vreemd gegaan met allerhande wagens maar sinds oktober 2010 een 855 t-5 handbak en nu sinds een week een 855 t-5- automaat. deze blijft hopelijk de komende 5 jaar, en dat kan makkelijk, ik rij 20k en hij heeft nu 275k gelopen

Gmid

December 2005 m'n eerste roffel (855 2.0 1995) gekocht. In april 2007 vervangen voor m'n tweede, huidige roffel (854 2.5 1992), welke deze maand vervangen wordt door iets totaal anders. Zes jaar roffel, more to come.

Volvo C30 '12

ulkeman

de 850 bijna 4 jaar inmiddels.

verschillende auto's er bij gehad.

ford scorpio 1 jaar
    volvo 740 2 maand
    volvo 740 half jaar en oplopend ( tis een blijvertje.)
    seat cordoba ongeveer half jaartje gehad.

ook lid van de firma list en bedrog.
    afdeling dalfsen