Uitschakelen passagiers airbag

Gestart door Hen3, 26-05-2004 13:26:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

denkweb

srs lampje ook eruit peuteren dus... ;)

s©ub@

... al ;D
rechtse airbag lasgekoppeld en inderdaad SRS lampje losgegooid
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

s©ub@

tsk tsk tsk, die JS toch ;) eet ook geen avond meer thuis <grin>

zoals beloofd de foto's:


de airbag op zich


de aansluitingen


de puinhoop ;)

NB.
als je het bovendek verwijdert van een wagen met 2 airbags (of iig pasagiers airbag) vergeet dat niet de 4 10mm boutjes los te draaien die aan de bovenkant van je dashbordkastje zitten (anders krijg je de kunststofkap er echt niet af...) ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Hen3

Citaat van: Edwin op 30-05-2004 16:08:49
Dat denk ik niet S©ub@, er stond en staat in de folders niet voor niets bij de optie tweede airbag dat indien deze gemoneteerd/bijbesteld wordt het NIET meer mogelijk is een kinderzitje voor te plaatsen. En dan heb ik het nog niet eens over aansprakelijkheid bij een ongeval indien de dealer hem loskoppelt, ik denk niet dat er ook maar één officiële dealer is die dit aandurft. ???

Volgens mij laten ze je  een verklaring ondertekenen dat de airbag op eigen verzoek buiten werking is gesteld, zodat je later niet kunt komen klagen dat íe niet werkte.

Citeer
@ Hen3 weleens van een speenkettinkje gehoord?  ;) Ligt de speen nooit meer dan 15 cm v/h kind verwijderd. (ja ik heb er ervaring mee ;D)

Volgens mij is een baby van een paar maanden niet in staat om een speen te pakken, ook al ligt íe 15 mm weg!


Zeg Scuba.... vanwaar deze demontage??


Hen3

s©ub@

demontage vanwege inbouw van een autoalarm en een kapot lampje van de boordcomputer; toen meteen maar de airbag losgegooid, het srs lampje uitgeschakeld en ff met een stofzuiger en doek over de openliggende componenten gegaan ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Rai

Citaat van: s©ub@ op 31-05-2004 14:11:10
............het srs lampje uitgeschakeld............

Kom je daarmee niet in de problemen met de APK?

Edwin

Citaat van: Hen3 op 31-05-2004 13:08:28

Volgens mij is een baby van een paar maanden niet in staat om een speen te pakken, ook al ligt íe 15 mm weg!
Hen3

Nee, maar als de speen aan een kettinkje hangt hoef jij in ieder geval niet te zoeken en/of te graaien... en vervolgens de speen schoon te maken! :o

gr. Edwin.  8)

Hen3

Citaat van: Edwin op 31-05-2004 17:37:22
Nee, maar als de speen aan een kettinkje hangt hoef jij in ieder geval niet te zoeken en/of te graaien... en vervolgens de speen schoon te maken! :o

gr. Edwin.  8)

..maar dat is nou het hele punt! Als ik de airbag niet uitschakel mag er geen zitje op de voorstoel en kan ik er dus helemaal niet bij! Kettinkje of niet!  :P

Hen3

denkweb

Wat moet scuba nou met een speentje eigenlijk... mis ik ergens iets?

Hen3

Citaat van: denkweb op 08-06-2004 11:19:54
Wat moet scuba nou met een speentje eigenlijk... mis ik ergens iets?

:D ergens onderweg is dit topic van onderwerp veranderd geloof ik.....  :D

Hen3

denkweb

Speentjes, airbags, kinderen, uitschakelen, tja. Haal dat maar eens door elkaar

s©ub@

denkweb; jij wilde toch een keer mee rijden met me? moet ik dus idd de airbag spenen om jou uit te schakelen (ofzoiets ??? )

@ hen3; airbag loskoppelen, srs lampje eruit en gaan met die roffel!

(hoe zit het eigenlijk met een (zonne)bril drager/ster die een airbag in zijn/haar smoeltjuh krijgt? :o)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Bas850

Citaat van: s©ub@ op 08-06-2004 15:21:59
(hoe zit het eigenlijk met een (zonne)bril drager/ster die een airbag in zijn/haar smoeltjuh krijgt? :o)

Die heeft voortaan lenzen ;D
"to finish first, you first have to finish"

volvopieter


s©ub@

hmmm...
toch zonde van die zonnebril dus ;D
maar goed dat mijn airbags losliggen ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!