Uitschakelen passagiers airbag

Gestart door Hen3, 26-05-2004 13:26:39

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Was vandaag bi H.S., Volvodealer te Arnhem. OBD II is gratis uitgelezen en gereset. Was een stukje service; gelukkig, het bestaat nog.
Het hele jaar de R in de maand

Joris_Scholte

Code weet ik niet; was OBD II. Op het display stond iets van een foutmelding Passagiersairbag. Kwam inderdaad omdat ik de stekker er te vroeg af had gehaald de laatste keer; gelijk na het afzetten van het contact.
Het hele jaar de R in de maand

Wauter

Citaat van: s©ub@ op 26-05-2004 14:18:38
ja; dat is mogelijk...

let wel ff op dat de wagen dan minimaal 5 minuten zonder stroom moet staan voor dat je dat doet, anders heb je kans dat je *PLOF* hoort en de wagen wit is van binnen :-\ (nee geen ervaring hiermee)

Als je de accupolen los hebt, moet je ze even met elkaar verbinden (met steeksleutel of zo) Niet de polen van de accu, maar de 2 die aan de kabel van de auto zitten (wel allebei volledig van de accu afhalen) Hierdoor ontspannen alle condensatoren. De condensator is een medium waar stroom in opgeslagen wordt, zodat bij een aanrijding waar de accu bij kapot gaat, er toch stroom is om de airbags af te laten gaan.

thuur

Citaat van: Wauter op 04-06-2005 22:19:36
Als je de accupolen los hebt, moet je ze even met elkaar verbinden (met steeksleutel of zo) Niet de polen van de accu, maar de 2 die aan de kabel van de auto zitten (wel allebei volledig van de accu afhalen)

Fijn dat je dat er even bij zet ;D

Ik zie al een hoop sleutelaars voor me: lassen met een steeksleutel :-X

Gr ;D

Raf

Citaat van: hunter2 op 28-05-2004 21:13:05
is wel uitsckakelaar met een dummy lees weerstand op kabel is orgineel volvo onderdeel

Ik heb dus nu hetzelfde probleem als de topicstarter. die airbag moet afgekoppemd worden. permanent (zonder schakelaar) maar ik wil niet mijn SRS lampje eruit moeten vijzen.

Weet iemand een onderdeelnummer van die bovenvermelde weerstand?

Raf
De gustibus non disputandum est!

Raf

Citaat van: Raf op 22-01-2007 19:57:06
Citaat van: hunter2 op 28-05-2004 21:13:05
is wel uitsckakelaar met een dummy lees weerstand op kabel is orgineel volvo onderdeel

Ik heb dus nu hetzelfde probleem als de topicstarter. die airbag moet afgekoppemd worden. permanent (zonder schakelaar) maar ik wil niet mijn SRS lampje eruit moeten vijzen.

Weet iemand een onderdeelnummer van die bovenvermelde weerstand?

Raf

Ondertussen heb ik mezelf suf gezocht achter dat weerstandje in Vadis... niks gevonden.
iemand een idee?

Raf

Ludo

Raf, stuur een pm of mail naar hunter.
die kan het je vast zo zeggen...

Raf

Citaat van: Ludo op 08-02-2007 22:06:43
Raf, stuur een pm of mail naar hunter.
die kan het je vast zo zeggen...

Doe ik!

Raf

Ludo

volvo Paul

hallo ik weet dat er een kitje bestaat bij volvo dit is het stuk nummer 272342 en het kost een19 euro + btw het is een soort dummy   :eusa_snooty:
ik heb vida voor het opzoeken van parts en dit is voor de 850
grtz

Raf

Raf

Citaat van: volvo Paul op 09-02-2007 09:40:31
hallo ik weet dat er een kitje bestaat bij volvo dit is het stuk nummer 272342 en het kost een19 euro + btw het is een soort dummy   :eusa_snooty:
grtz

Hoi,

Dit nummer vind ik niet terug in Vadis. bestaat een Volvo onderdeelnummer meestal niet uit 7 cijfers?
Ik ga in ieder geval een keertje aan de dealer vragen of zij het kunnen vinden.

Raf

Raf

Citaat van: volvo Paul op 09-02-2007 09:40:31
grtz

Inderdaad, onderdeel nummer klopt en prijs ook ongeveer.

Blijkbaar is dit onderstaande kit:
CiteerMateriaal: Uitsluitend leverbaar als een complete set (O/N 271917-7) met de volgende inhoud:
Sticker (Zweeds)   O/N 9430229   1st
Sticker (viertalig)   O/N 9430230   1st
Afsluiter   O/N 9148759   1st
Schuimplastic beschermlaag   O/N 9128331   1st
Plastic zak   O/N 540007   1st

Vrijdag komt het erin!  :)

Raf

volvo Paul

hoi is het gelukt met het kitje voor de airbag 

grtz paul

Raf