Daniël en z'n C70

Gestart door DanielE, 26-06-2011 16:12:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DanielE

#30
Ik wil binnenkort stage 0 onderhoud / achterstallig(?) gaan wegwerken.

Ik heb zelf al wel redelijk wat 850 kennis opgedaan met behulp van dit forum, maar ik zou graag samen met iemand (met kennis van zaken) eens kritisch mijn 850 onder de loep willen nemen.

Zoals eerder gepost heb ik een kloink in de 850 zitten, weet niet zeker waar dit vandaan komt... Daarnaast lekken er naar mijn idee een (maar wellicht meerdere) keerringen, niet heel ernstig maar het blok is wel vochtig van onderen. Wie vind het leuk om mij hiermee te helpen? Ik woon in Noord Holland, vind het geen punt om een stukje te moeten rijden naar iemand toe ;)

Sowieso ga ik het volgende doen:
- olie / filter
- bougies
- brandstoffilter
- vuldopring vervangen
- interieurfilter vervangen / plaatsen(?)
- remmen nakijken / vloeistof vervangen
- motorsteun(en?) vervangen
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

DanielE

#31
Helaas gaat de Volvo er dan nu toch uit... Ben recent gaan samenwonen met mijn vriendin :), maar voor ons als hardwerkende studenten is een 850 die 6 dagen in de week stilstaat helaas te duur :-[.
Ik heb recent de olie en overige sapjes ververst, alleen de rammel in het onderstel (LV) heb ik er nog niet uitgehaald :(

Link naar te koop rubriek: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53919.0.html

Jullie zien mij vanzelf weer terug op dit forum (blijf natuurlijk wel lezen/dromen)... Volvo ben ik nu eenmaal aan verslaafd geraakt:) 850 T5 of S60 T5 blijft nog even een droom 8)
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

grijzev70tdi

Jammer dat hij weg moet. Maar als je hem niet kunt betalen (of te duur is) is het inderdaad het beste dat hij weg gaat
Grolsch, het klinkt al lekkerder

DanielE

Zo denk ik er ook over... Hoop dat iemand anders er nog net zoveel fijne kilometers mee mag maken als ik heb gedaan. In 8 maanden toch 8000 probleemloze kilometers weg gereden:)
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

DanielE

Daar ben ik weer:) Sinds 1-1-2012 moet ik mijn trouwe GLE missen en dat bevalt niet. Heb er nu een Fiat Punto voor in de plaats, ziet er best grappig uit en het verbruik is natuurlijk leuk. Maar alle waar is naar z'n geld zeg ik altijd, het rijden is een stuk minder plezierig zegmaar.
Nu heb ik aan de Fiat al het e.a. aan versleuteld, nu blijkt dat er ook een andere bak onder moet denken we erover wat anders aan te schaffen.

Nu is er sinds de 850 weg is het e.a. verandert, ik ben gestopt met m'n studie en ben een onderneming (of eigenlijk 2) aan het opzetten. Ook het aantal kilometers wat ik per maand in de auto zit is behoorlijk aan het toenemen.
Nu is mijn oog gevallen op de 15+ regeling m.b.t. bijtelling en hiermee is het idee geboren om een 850 met een G3 installatie aan te schaffen...

Ik heb de volgende auto op het oog: http://link.marktplaats.nl/538582637
Zag dat ie ook net langs kwam in het topic 'tips op marktplaats'. Ik heb 0 verstand van auto's op LPG / G3. Wat zijn nu volgens jullie de belangrijkste dingen die ik zo op het 'oog' even kan chekken aan die installatie?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Broabander

Eigenlijk niet zoveel dat je zo kunt zien volgens mij, ja of de slangen niet verrot zijn e.d. Let ook even op de kvs slangen naar de verdamper, die was er bij mij dus twee weken terug af gesprongen. Verder zou ik gewoon even goed vergelijken tussen lopen op gas en lopen op benzine, even planken op allebei en dan moet hij bij geen van twee inhouden. Let ook op de overschakeltijd van en naar benzine. Op het moment dat hij aanslaat moet je vrijwel gelijk de klik horen dat hij op gas springt. Ik heb eens proefgereden in een 850 die daar een minuut of 5 over deed en daarvoor alleen maar aan het knipperen was, weet niet hoe dat toen afgelopen is.

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Ludo

Citaat van: Broabander op 31-03-2012 12:19:01
Let ook op de overschakeltijd van en naar benzine. Op het moment dat hij aanslaat moet je vrijwel gelijk de klik horen dat hij op gas springt.

Er zit een LPi installatie in, zoals je kan zien op de foto.
Overschakelen is niet zoals bij een dampgas installatie.

Broabander

Sjongejonge ik ben echt op dreef vandaag ;D

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

rogerV701998


DanielE

Thx voor de reacties:)
Ik ga morgen kijken naar deze auto, ben benieuwd. Zal de slangen goed inspecteren en even planken op gas en benzine.

Ik kijk er naar uit... Pa gaat kijken naar een nieuwere V70 D5 in Nijmegen en op de terugweg kijken naar deze roffel op gas voor mij:)
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

DanielE

Maar als ik het goed begrijp start een LPI dus op gas of schakelt ie direct over?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

DanielE

Ik ben er al achter gekomen;) Heb 'm vandaag gekocht. Een super nette auto! Heel wat mooier als mijn vorige 850! Loopt als een zonnetje en voelt toch wel een 'nieuwer' aan maar dat zal te wijten zijn aan de staat van onderhoud en lage kilometerstand. Ga 'm woensdag avond halen dus foto's volgen:)
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Spin!

Mooi! Gefeliciteerd met de aanwinst.

Ik zag hem vorige week op MP dus vond het wel een tip voor hier. Nu maar hopen dat er geen verborgen dingetjes zijn. Ben benieuwd naar de foto's en je ervaringen.

Oh, en dus toch het blauwe interieur...ik dacht nog even dat het lichtinval was van de exterieurkleur. Nou ja, ik kan er ook wel eens naast zitten ;D

www.vm-parts.nl

DanielE

Hij is echt blauw + blauw:) Maar zeker de buitenkant valt me niet tegen! Binnen is nog even wennen;)

Dat hoop ik ook... Voor zover ik het heb kunnen beoordelen lijkt het erg netjes, blok mooi droog. Dealer onderhouden, alle rekeningen etc erbij (ook van de Vialle gasinstallatie) en een goed werkend deltamill climate control systeem.

Hij is wel toe aan een kleine beurt, dus ik heb binnenkort wat te doen.
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Sbv

Vergeet geen smurfenpak te kopen.

Van harte met je nieuwe aanwinst