Blog van een witte alter1 "op zijn wielen"

Gestart door daytonawim, 28-06-2011 21:05:26

Vorige topic - Volgende topic

volvotje850

Dan heb ik er bij deze weer een werkje bij voor in mijn vakantie  ;D

daytonawim

Rustig dagje vandaag, pokke weer.

De remklauwen had ik gisteren even gedaan

Effe naar de sloop in Joure geweest, gewoon eens kijken wat het is had een stuk of 10 alter 1's staan.

Nog een leuke vondst gedaan in een van de auto's

Die prijslijst Moa wat een prijzen voor de extra's vroeg Volvo toen.

Verder nog wat klein spul gescoord

Bij toeval een luchtinlaatslang gevonden met grote opening, de slang is uit een stuk
en lekker van zacht en flexibel rubber.

Een gasklep uit een gasklephuis gesloopt, die kan ik dan mooi even bewerken :-)

UserID6342

daytonawim

Ach wat moet ik anders doen  ;D ;D

Ben jij dat rubberen stuk inlaatslang wel eens tegen gekomen ?, dat lijkt mij veel beter dan die harde plastic zooi.

Sem

Citaat van: daytonawim op 08-08-2011 19:32:56
Ach wat moet ik anders doen  ;D ;D

Ben jij dat rubberen stuk inlaatslang wel eens tegen gekomen ?, dat lijkt mij veel beter dan die harde plastic zooi.

Op mijn 20v zat ook zo'n rubberen inlaatslang. Ik was er niet blij mee..  Op de Duitse Autobahn gaf ik een keer plankgas Kick-down om even in te halen en toen begaf alles het. Ik dacht dat de automaat overleden was, want hij wist niet meer in welke versnelling hij nou moest schakelen. Achteraf lag het aan die slang.. die werd door de warmte onder de kap zo slap dat hij bij flink gasgeven gewoon dicht vouwde. Toen mijn maatje onder de kap keek en ik een keer flink gas gaf zag hij wat er gebeurde en vroeg of dat zo hoorde...  :P  Nee dus.

Later heb ik een nieuwe verse via de post gekregen in Duitsland en gemonteerd. Wel weer een rubbere, maar toch steviger.

daytonawim

Zo soepel is ie nu ook weer niet, ten opzichte van die malle harde plastic buis wel, die overigens door de gasring een hele rare knik moet maken.

UserID6342

Citaat van: daytonawim op 08-08-2011 19:32:56
Heb ze niet zo meer liggen, maar ken ze wel.  De laatste die ik had zit nu bij een andere Wim (van hier op het forum) op de auto :)

daytonawim

Wel lekker zo'n sloperij waar je nog lekker zelf mag struinen en slopen :-)

daytonawim

Vandaag maar eens wat kleinere dingen gedaan.

De electrische antenne even geprobeert, en zowaar deed ie ook nog wat, maar ging niet helemaal uit,
ding open gemaakt en alle oude vetresten verwijderd.

Ding weer in elkaar prutsen en dat hielp niet echt veel  :eusa_wall: :eusa_wall:

Stroom op de motor gezet, helemaal perfect in en uit, denk dat het stuurkastje niet helemaal lekker meer is,
gelijk Easterboy gecontact voordat ie zijn oude antenne de kliko in flikert, kan ik zijn oude kaste effe uitproberen.

Inlaatslang effe een forse poetsbeurt gegeven, die was lekker ranzig, de vlamdover zat voor 75% dicht gekoekt.

Verleng kabel gemaakt voor de cruiscontrole unit, i.v.m. de verdamper die op zijn plek zit ingebouwd, nu kan ik die CC unit weer effe een net plekkie geven.

Project gasklep, bij Razorx afgekeken en dat plastic geval op de bandschuurmachien gehouden, dat schiet tenminste lekker op.

Echter wat ik niet zo kapot van het bewegen van het dunne plaatje wat overbleef, dus krak en kijken hoe dat nu vast zit  ;D

Alleen in het midden zit die maar vast.

Oplossing een messing plaatje en wat soldeer  ;D

Met de brander heet gemaakt en aan 2 kanten gesoldeerd.

razorx

Ach ja, waarom niet het hele plaatje er af. Kan hij er ook niet afvallen.
En andere optie zou zijn het gat te vullen met hardsoldeer.

Netjes dat verlengsnoer voor de cruise control. Zou eigenlijk standaard moeten zijn. Ik zat zo te frotten met de kabel lengte.

Je bent in ieder geval mooi grondig bezig.

daytonawim

Uitvullen heb ik ook aanzitten denken, , zal morgen nog eens kijken, dit is een heel dun plaatje koper.

razorx

Het mooiste is, niet om je wat op te dringen, een stripje koper min of meer te laten passen en dan te solderen.

Misha

Waarom niet gewoon een gasklep maken dan ? Is een simpel ding, messing met twee gaatjes.
Ik vind dit een beetje frut-wrot.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

daytonawim

Ach moet toch wat te doen hebben, was al aan het kijken naar een klep van een 960 :-)

UserID6342

Als het goed vastzit, gewoon zo der in Wim.  Gebeurt niets mee.  De eventuele restrictie die er nu nog zit is zo weinig, die merk je echt niet.  Bovendien als je het plastic van de originele klep eraf slijpt (doe ik altijd) of dremelt blijf er ook altijd wel wat achter.