Clips van een revisieset, hoe zit dat?

Gestart door FGG, 19-07-2011 18:06:16

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Vorige week is de achterklepbekleding van de V70 eraf geweest en de bovenste rij met clips heeft dat niet overleefd. Er was al een keer een revisieset geplaatst getuige de metalen plaatjes op de nokken. Vandaag heb ik een nieuw setje binnengekregen maar ik loop even te puzzelen met de clips. Ter verduidelijking:

De rechter is de oude, de linker de nieuwe. Aan de nieuwe zit nog een 'enorme' kunststof voet die ik niet kan plaatsen, letterlijk én figuurlijk. Wat moet ik met de nieuwe clips doen om ze in het gat van de metalen plaatjes te krijgen?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

Die kunststof voet schuift in de metalen sparing in de klep. De rechter clip had dit deel ook, maar dat is afgebroken.

FGG

Citaat van: -D©©©L- op 19-07-2011 18:17:46
Die kunststof voet schuift in de metalen sparing in de klep. De rechter clip had dit deel ook, maar dat is afgebroken.

Dat gaat niet lukken. Deze clips moeten in de metalen plaatjes terecht komen.

In de onderste rij gaan ze ook niet, daar zijn ze én te breed voor én de uitsparing komt niet overeen.

Moment, ik zal ff een foto maken van de nokjes met de plaatjes...

edit: o, wacht, de voet schuift in de uitsparing in de klep, niet in de bekleding?

Foto nokken:

T5turbo

Zo ziet de hele set eruit:

De kleinere clips moeten in de metalenstripjes

De grote waar jij een probleem mee hebt gaan aan de onderkant van de bekleding als ik het goed heb
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

FGG

Ok, gevonden en duidelijk ook nu. Rest nog 1 vraag: wat is wijsheid, eerst de clips in de klep schuiven en dan de bekleding erop klikken of eerst de clips erin klikken en de bekleding op de klep schuiven?

Marco: thnx!

FGG

Citaat van: T5turbo op 19-07-2011 18:37:55
Zo ziet de hele set eruit:

http://www.vomd.nl/images/9451866.jpg

De kleinere clips moeten in de metalenstripjes

De grote waar jij een probleem mee hebt gaan aan de onderkant van de bekleding als ik het goed heb

Precies andersom dus. Die met die grote voet schuif aan de ruitzijde in de klep.

Vulk

Die kleine klemmen kan je overigens beter vervangen door de metalen versie.
Gewoon de klemmen bestellen van een Amerikaanse V40.

T5turbo

Citaat van: FGG op 19-07-2011 18:38:26
Ok, gevonden en duidelijk ook nu. Rest nog 1 vraag: wat is wijsheid, eerst de clips in de klep schuiven en dan de bekleding erop klikken of eerst de clips erin klikken en de bekleding op de klep schuiven?

De clips in de bekleding schuiven en dan klikken.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

T5turbo

Citaat van: Vulk op 19-07-2011 18:40:34
Die kleine klemmen kan je overigens beter vervangen door de metalen versie.
Gewoon de klemmen bestellen van een Amerikaanse V40.

Die komen helaas niet mee met deze set (art. 9451866.... )  ;)
Alles los kopen wordt een stuk duurder en als het goed is blijft de bekleding weer een poos zitten met deze revisie set.

Vulk

Maar de metalen versie kan je de volgende keer (en die komt er zeker) gewoon weer 'veilig' hergebruiken.

T5turbo

Citaat van: Vulk op 19-07-2011 18:55:04
Maar de metalen versie kan je de volgende keer (en die komt er zeker) gewoon weer 'veilig' hergebruiken.

Wat doe je daar iedere keer dan?  :eusa_think:

:)

Toen ik de auto kocht heb ik de revisie gedaan en dat is alweer 7 jaar geleden.Nooit meer los hoeven halen.

Vulk

Ik heb het hier al ergens eens gezet.
Ruitenwissermotor vast.
Bekleding 2-3 keer losgekomen.
Nieuwe achterklep gemonteerd...

T5turbo

Je moet ook alles in 1 keer doen. Hoeft het ook niet meer los   :evil:

;D

Maar mocht het nog een keer los moeten dan ga ik zeker die metalen clipjes gebruiken.
Weet je toevallig het art. nummer?

FGG

Citaat van: T5turbo op 19-07-2011 18:41:58
Citaat van: FGG op 19-07-2011 18:38:26

De clips in de bekleding schuiven en dan klikken.

Dat kan dus niet, je schuift de clips in de carrosserie. Hoe dan ook, hij zit! Eerst de clips in de carrosserie geschoven, vervolgens de bovenkant vastgeklikt, daarna de onderkant, handgreep erin, kapje van het remlicht erop en klaar!

henry classic v70

Heb je dat losse stuk plastic nog uit de achterklep weten te verwijderen?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4