Carterontluchting eruit slopen

Gestart door fanskar, 22-07-2011 19:38:48

Vorige topic - Volgende topic

fanskar

Ludo , ik heb het idee dat je wat geïrriteerd begint te raken als ik je berichten zo lees . Dat is het laatste wat ik wil en dat lijkt me ook niet de bedoeling hier . Irritatie vertroebelt nl de heldere kijk op zaken en dus ook in deze discussie . Ik zal nog 1 keer reageren op je bericht en dan lijkt het me beter onze discussie maar te staken . Het kost me eigenlijk te veel energie welke ik veel beter kan gebruiken en het levert per saldo helemaal niks op  . Ik ken je standpunt zo langzamerhand wel en uit je laatste posten heb ik niet veel nieuws kunnen halen wat een wezenlijke bijdrage kan leveren om nader tot elkaar te komen . Waar ik me echter wel een beetje aan stoor is dat je zegt dat IK jou (en je aanhangers hier) mijn mening wil OPDRINGEN . Hoe kom je erbij . Kijk eens naar mijn openingspost , ik vraag alleen of iemand dit al eens in de 850 heeft geprobeerd . . Ik heb notabene een paar posten geleden gezegd dat ik het PRIMA vind dat jij geen voordeel ziet in verandering van het bestaande systeem . Dat ik dat wel zie wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet vinden . Sterker nog , jij dringt mij jouw mening op zoals eerder al eens fijntjes is opgemerkt in een post . Lees ; "het enige dat ik lees is dat hij zijn originele carterventilatiesysteem moet herstellen ". Jij ziet jou mening als de enige juiste . Ik ben het gewoon niet met je eens . Thats it !!!!  . Met alle respect Ludo , zoals ik al eerder gezegd heb ; Ik heb al heel veel van jouw kennis wel gebruikt  maar ik ga hierin gewoon niet met je mee ! . Is niet zo moeilijk lijkt me . Natuurlijk was mijn laatste berichtje een beetje sarcastisch en misschien ook wel een beetje flauw maar toevallig kreeg ik mijn gasklephuis onder ogen tijdens een beurtje en tsja ............. een inkoppertje natuurlijk welke ik niet kon laten liggen .(Zou het gasklephuis brandschoon zijn geweest zou ik ook niet te beroerd zijn geweest om dat te vermelden trouwens ) Ik ga gewoon verder met mijn ding hier of jullie het er nou mee eens zijn of niet want misschien zijn  mensen die dit wel interressant vinden en overwegen om zoiets te fabrieken ondanks dat jij en je forumvrienden het een slecht idee vinden  .

Groet  :eusa_hand: en ondanks onze meningsverschillen toch een prettig weekend 

author=Ludo link=topic=50851.msg1065762#msg1065762 date=1312031951]
Citaat van: fanskar op 29-07-2011 15:04:17
Ben blij dat er met het carterventilatie systeem niks mis is   :eusa_naughty: en dat het totaal geen voordeel biedt om daar een ander systeem voor te maken .  ;)
Ook hier geen reet aan gedaan dus (carterventilatie )bij de dealer.

Ik weet niet of je het sarcastisch bedoeld, maar je kan er zoveel over lullen als je wil, er is niks mis mee.
Stel hier eens de vraag, hoeveel er hun carterventilatie ooit bij de dealer hebben laten vervangen.
Dan krijg je 99% antwoorden die gaan over, te duur.
Het verhaal krijgt dan dus een 180° wending, dan gaat het over kosten.
Hoe je dan ook draait of keert, of eender wel uitvlucht je hier wil opdringen, dat zegt niks maar dan ook niks over het systeem, dat volgens jou niet deugd.
[/quote]

fanskar

Bedankt voor alle input en het meedenken mannen . Wil de uitgaande dampen eigenlijk niet meer in mijn blok hebben . Geen optie om dat weer op de inlaat aan te sluiten . Wil nu de uitgaande gassen rechtstreeks via de uitlaat naar buiten laten gaan . ;D . Aansluiting lassen , slang aansluiten ......weg carterdamp .  Zal wel heet worden daar dus moet nog wel een oplossing verzinnen voor een smeltende slang  ;) . Gaat goedkomen

Wordt vervolgd

groet :eusa_hand:

Citaat van: JW op 30-07-2011 15:38:25
bij mijn 240 heb ik geen open carterventilatie, wel een catch can er tussen die de zooi opvangt. De originele pcv box op het blok zit er ook nog, die verstopt ook wel eens bij de redblocks, wel wat minder vaak dan bij de whiteblocks.
Met alle begrenzingen uit de slang die vanaf die box loopt direct naar de inlaat (voor de turbo) werkte de carterventilatie goed/beter dan standaard (ook na vervangen van box en vlamdover eerder) maar de luchtmassameter kreeg wat veel olie te  verwerken omdat de luchtstroom daar nog al eens wil omdraaien wanneer de cbv open gaat etc. Daarom er een cathc can tussen gezet (gemaakt van cola fles) en dat werkt goed. Ik denk dat iets soortgelijks ook bij een 850 goed kan werken.

Echt open lijkt me niet handig, ik zou altijd proberen de gassen tussen luchtmassameter en gasklep weer de motor in te voeren. Geen gedoe met apk, geen stank en met de cathc can er tussen blijft de boel netjes schoon (misschien wel minder schoon dan met een open systeem, dat dan weer wel).

http://img215.imageshack.us/img215/3402/p4194164.jpg
;D

arjenT5R

ik voel weer een nieuwe PNG opkomen
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

fanskar

Post Natale ........??????          ;D ;D ;D

Groet  :eusa_hand: 

Citaat van: arjenT5R op 31-07-2011 14:01:08
ik voel weer een nieuwe PNG opkomen

MVeldhuis

Ludo

Citaat van: fanskar op 31-07-2011 13:11:39
Ludo , ik heb het idee dat je wat geïrriteerd begint te raken als ik je berichten zo lees .

Helemaal niet.
Eerder schreef ik al dat iedereen het zelf moet weten als hij zijn auto vol potjes en slangetjes gaat hangen.

Maar als ik berichten als deze lees:
Citaat van: fanskar op 29-07-2011 15:04:17
Ben blij dat er met het carterventilatie systeem niks mis is   :eusa_naughty:  

Lijkt het me eerder dat jij geïrriteerd bent, omdat ik je erop wijs dat er geen enkele reden is dat je het wiel opnieuw moet uitvinden.
Volvo heeft dat begin jaren 90 al voor je gedaan, en dat is helemaal perfect.
Honderduizenden gebruikers, en enkelen gaan zeuren over vervangen van carterventilatie.

Dat je het niet met me eens bent omdat ik zeg dat carterventilatie vervangen het enige wat nodig is, is normaal.
Als ik iemand wijs dat het ook maar iets kan kosten, loop ik hier altijd tegenaan, telkens opnieuw.  
Als ik dan zeg, dat ze beter een fiets kunnen gaan rijden, stijgeren ze weer helemaal. ::)

Een wiel uitvinden, of discussie starten, over zowat 200 euro (een uitgave over ±3jaar), gaat nergens over, dat is het moraal...

moorf01

Ludo lijkt me inderdaad zo'n type die alles ten eerste beter weet maar tevens ook een budget heeft dat groter dan gemiddeld is. Het compleet vervangen van dit systeem is simpelweg NIET altijd nodig. Tenzij je lekken hebt of iets dergelijks. Dus 200 euro is een compleet verkeerd beeld.

Daarnaast moet iedereen lekker zelf weten wat hij of zij terecht knutselt. Het volvo systeem is echt NIET perfect, anders zou er in theorie nauwelijks onderhoud aan moeten zitten. Wel moet ik toegeven dat het niet echt veel werk is inderdaad. Maar het is juist leuk om te zien dat er mensen zijn die compleet nieuwe werkende ideeen toepassen. Wel zou ik denken als je hem direct in je uitlaat gooit dat het misschien daar het nodige aanricht wat je niet wilt hebben? Misschien gezeur met je lambda sonde ofzo..maar dat zal wel meevallen.. Succes!

mehn

Citaat van: moorf01 op 01-08-2011 09:27:44
Ludo lijkt me inderdaad zo'n type die alles ten eerste beter weet maar tevens ook een budget heeft dat groter dan gemiddeld is.

Welkom!

Leuke binnenkomer zo  :eusa_naughty:

Ludo is iemand die hier al jaren meeloopt en net als vele anderen er achter is gekomen dat je de meerste onderdelen maar het best kan vervangen door origineel spul omdat het op de langere termijn, zoals hij altijd zegt, beterkoop is.

Er is hier al heel wat gepruts langsgekomen (waarmee ik geen waardeoordeel uitspreek over de inhoud van dit topic) waar men niet heel veel later al spijt van heeft.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

moorf01

Het gegeven dat hij al jaren meeloopt en blijkbaar weet waar hij het over heeft..geeft hem niet het recht om zo discussie te voeren toch? Respecteer gewoon wat iedereen doet en zegt.. Geeft jouw kijk erop en laat het daarbij.

Uiteindelijk doen mensen die graag knutselen toch wat ze zelf willen. En dat van die originele delen ben ik wel met je eens..maar dat is zoals gezegd ook een budget kwestie. Gelukkig zijn , in ieder geval in mijn geval, deze prachtbakken niet kapot te krijgen... :)

Ik moet trouwens zeggen dat dit echt een topforum is met heel veel kennis waar ik ook heel veel gebruik van maak..maar soms gaan er echt meer wegen naar Rome.. Voorbeeld is het onderwerp krukaskering.. er wordt zo snel geroepen: krukaskeering...maar soms is dat niet direct het daadwerkelijke probleem en moet je heeeeel goed zoeken om alternatieve opspeuringsmethoden te vinden... inplaats van je hele bak er gelijk afschroeven ;)

)()()sT

Hij geeft toch zijn kijk erop??
En wat weet jij ervan of Ludo oneindig budget heeft of niet? Als ie dat werkelijk had, dan reed ie niet in zo'n oud hok ;D

moorf01

Haha.. das ook weer zo ..

Nou ja wat weet ik er inderdaad van..vrij weinig. Maar sommige mensen willen in zon oud hok zitten..zelfs MET GELD .. Maar ben je met me eens dat die typische forum discussie stijl soms gewoon niet gepast is? daarmee bedoel ik niet specifiek ludo hoorr..gewoon dat forum gevoel van het mag alleen zoooooo... knutsel gewoon lekker...probeer..zoek..maak fouten...hoort er allemaal bij  8)

Ronald21

Geweldig, Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat  :eusa_boohoo:

O ja, ook IK vind het een design wat zeer zeker verbeterd kan worden (toegankelijkheid olieafscheider tbv onderhoud, afvoer gassen <> vervuiling inlaattraject). Geldt overigens niet alleen voor Volvo. Maar dat is MIJN mening en die is zeker NIET heilig.  :eusa_snooty:

........ He,  wat doen al die spookrijders op de snelweg  ?

Maar verder, leven en laten leven  :angel:

moorf01

Volgens mij valt die vervuiling als alles goed schoon is, ook olie..echt heel erg mee. Ik heb toevallig na wat perikelen dat vacuumgedeelte en een gedeelte van die leiding die langs de injectorrails loopt vervangen met transparante slangen..dan zie je heel mooi wat er gebeurt. Ik heb heel licht vacuum op zowel peilstok als vuldop..dus werken doet hij  :eusa_snooty:

Met als gegeven dat mijn olie superschoon is en het carterontluchtingssysteem ook...blijven die transparante slangen wonderbaarlijk schoon. Dit is wel na een paar weken pas dus ik moet nog maar zien  :) Ieder geval..pas na vele km's vervuiling wordt het pas een beetje een gesmeer.. Het zouden alleen "schone" gassen en beetje waterdamp moeten zijn als het goed is, maar natuurlijk zitten er ook olieachtige componenten in de gasfase die weer neerslaan en de boel versmeren.

cas

Foto's Moorf.... foto's ...  ;D  en dan over enkele maanden nog een keer .... Foto's  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

moorf01

Haha..ik zal kijken wat ik voor je kan doen  :police: