Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Teveel benzine was ik inderdaad ook al achter, vonken zijn naar verwachting (gezien nieuwheid van alles) beter.

Marja, waarom?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

ECU op hol geslagen of stuk geraakt,noodloop,brandstofdrukregelaar kapot?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stefanhuijser

Voorschakel weerstand van de bobine ook nieuw Martijn?

Gr Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

elianmars

Poeh, ik dacht even dat het blok in elkaar gedraaid was.....

Dit is, geloof ik, niet zo heul erg.

elianmars

Citaat van: maruska op 06-10-2012 09:50:43
maar jij bent toch zelf ook niet zo'n snelle Marcel ?

Mwoa, dat ligt aan m'n bui  :eusa_shhh:

Met dat pickup-geval rijd ik continu plankgas. Gaat toch niet harder dan 130 op de teller (120 op gps)  :-[ ;D

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

maruska

martijn, ik heb nog wel een rail liggen die je kunt gebruiken voor testdoeleinden..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

volvobug

Alle luchtslangen nog heel en vast?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Unexist

Ik heb het zelfde gehad, hij ging steeds slechter lopen en op het laatst begon hij te stotteren en bleef hij niet meer stationair lopen bij mij was het toen de LMM maar ik merkte wel verschil met loshalen van de LMM en je geeft aan dat je niks merkt maar misschien iets om even uit te sluiten? Let wel op dat het ff duurt voordat de auto weer goed loopt als je hem hebt gewisselt.

Balen man!.. snel je blokje wisselen!.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Piet

Als symptoom zelfde blijft bij lostrekken van LMM, sluit dit de LMM juist nog  niet uit.
Als je bij stationair de LMM lostrekt begint die dan direct rot te lopen?

Piet

Zijn al je turboslangen nog heel?

EDIT
Ik heb vrijwel hetzelfde een keer gehad, toen was het stukje slang tussen het compressorhuis en de pijp nasr de IC toe opengebarsten

BaRRaCuDa

Lijkt me ook dat je het bij de LMM moet zoeken, daar had je toch ook een andere voor gemaakt...?
Misschien de originele even proberen met oude software?

arjen850

Martijn_B

Goed, bedankt voor al jullie tips zo ver:
ik ben zojuist terug geweest naar de auto en heb e.e.a. gecontroleerd:

-> Slangen van turbo naar intake: alles goed vast
-> Vacuumslangen, geen lek (zijn ook nieuw...)
-> LMM los of vast maakt geen verschil, hij loopt bij beiden even slecht

Hoe loopt hij dan precies: véél en véél te rijk, zo rijk dat er zwarte wolken achter de auto hangen en de auto niet te rijden is. Loopt daardoor echt onregelmatig stationair, en bij maar een béétje gas is het al mis.

Heb foutcodes gecontroleerd:

A2:
1-2-1: Signaal Luchtmassameter = LMM los gehad?
2-1-2: Signaal lambda sensor = Ik rij zonder cat en flink getuned, deze is bekend.

A7:
1-2-2: Sensor tijd motortemperatuur te lang = LMM los gehad?

Voorderest ECC code's en Cruise Control.

Ik heb de brandstofrail even los gehad, hierbij viel het mij op dat injector 1-2-3 zeiknat waren van de benzine, sijpelt bovenaf langs de rail naar beneden. Ringetjes zijn echter nieuw, even schoongemaakt en sluiten nu goed af.

Op tip van een andere forummer maar even de temperatuur sensor meten die bij de thermostaat zit. Misschien kan je deze op een bepaalde weerstand meten (weet iemand de waardes?). Schijn vlakke stekker te zijn boven de dynamo met 2 draden.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

BaRRaCuDa

Ik heb ooit een heleboel pdf bestanden gevonden (en bewaard) over de 850, soort handboek. Hierin staat het volgende:

ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR RESISTANCE TABLE

Temperature  F (  C) Ohms
32 (0) .............................................. 7300
68 (20) ............................................. 2800
176 (80) ............................................. 300
212 (100) ............................................ 150

* C tussen haakjes staat voor graden Celtius

Onderdeeltje kost btw een dikke €20, ik heb hem preventief al vervangen  ;D