Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Laatste uitvoering van het KVS metertje van Yits, de eerste waren puur alleen voor de KVS temp (zit er bij mij in):

Voorbeeld van de oude versie, zit in het LO ventilatierooster en past perfect bij de rest van het dash:

Martijn_B

Non buono..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

V70geRwin

pf, neem aan dat je het een paar keer gemeten hebt om meetfout uit te sluiten?

triton

Professioneel raddraaier

KIM

Het zit je niet echt mee zeg...
Dit verwacht je toch niet?

UserID6342

Frot man ! Zou zeggen zuigerveren als hij met olie wel op goede waardes komt.....

triton

Citaat van: Dirk342 op 22-12-2013 16:00:01
Frot man ! Zou zeggen zuigerveren als hij met olie wel op goede waardes komt.....

Is cilinder 2 nog niet alles
Professioneel raddraaier

N I E L S

Tering zeg wat een drama,ik heb niet je hele blog gelezen maar heb je toevallig ook compressie gemeten nadat je het hele blok hebt opgebouwd.

mitchelli

Ja Martijn. Was behoorlijk schikken toen we de HC hadden gemeten. ... En die compressie test is ook niet veelbelovend.

Zou nu toch echt idd voor een originele koppakking gaan! En dan is het nog maar afwachten wat er met cilinder 2 aan de hand is  :-[
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

StefanCJ

Gadverdamme Martijn, dat is mooi k*t.  :eusa_wall:

Martijn_B

Zo... de kop ligt er naast:

Zie de linker zijde bij cyl#1:

Die is dus lek. Echter was het drukverlies op cyl #2, dus hier ook gekeken maar niets te bekennen:

Gelukkig... daar is zo te zien niets mis mee.

Close up van de koppakking:

Dus toen maar bij de kop gekeken:

Cyl1:

Cyl 2:

Cyl3:

Cyl 4:

Cyl 5:

Vervolgens de koppakking van Victor Reinz vergeleken met de Volvo OEM die ik nog had liggen. Verschrikkelijk stom dat dit mij bij montage niet opgevallen is:

Conclusies
1) Na 3x Victor Reinz ga ik over op OEM Volvo
2) De zuiger en zuigerwand zijn nog heel
3) De kleppen zijn nog heel

To do
1) Kleppen controleren op afdichting
2) Zuiger van cyl 2 demonteren en zuigerveren controleren

De vraag is waarom de koppakking gegaan is (koelwater kanalen die niet matchen zaten 180 graden aan andere zijde) en waar 2 bar druk verschil naartoe is gegaan.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

KIM

Je laat er in ieder geval geen gras over groeien...

Had je de kleppen voor montage niet ook al gecontroleerd op afdichting?

big ben

:o in ieder geval de Zondag "goed" besteed  :-\ .............Vanaf nu moet het goed gaan  :eusa_clap:

Wouter76

Ik volg dit topic met zeer veel interesse, steek er een hoop van op en vind bovenal wat jij allemaal kunt en doet erg mooi om te zien, baal dus ook wel een beetje met je mee nu blijkt dat na zoveel werk en investeringen er toch weer een probleem als bovenstaande de kop op steekt.

Wel is het dan goed te merken dat je gewoon onvermoeid vol blijft houden om het zo te krijgen als jij het wil hebben, succes Martijn!

)()()sT

Citaat van: Martijn_B op 22-12-2013 18:29:59
Zo... de kop ligt er naast:

Ja, inmiddels zoiets als olie peilen  :eusa_eh: ;D

:eusa_clap: