Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Gaaf! Eindelijk :D Nu genieten 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Erg magertjes, 400 pk.

;D

Mooi! En nu genieten van al je noeste arbeid 8)

koen.s

Mooi Martijn, nu lekker gaan genieten  :eusa_dance:

Johann

Hehe. Eindelijk is ie weg. Dat kabaal hier in het achterland was niet meer te harden.  ;D

Ik weet niet hoe de auto het nu doet maar hij klinkt iig wel goed.   :eusa_clap:

MrCain

:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Denk dat je nu wel een erug blije Martijn bent, of niet dan! Boost issue is op de langere termijn zeker wel op te lossen => als je je 400+ Pktjes een beetje gewend bent geraakt kan je naar de 1,6 bar ±500Pk  :evil:

Gisteren heb ik je net gemist => stond met het kind in de ene hand en een poepluier in de andere hand  ;D kon ff geen kant op :P
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Thanks allemaal. Ik ben er ook erg blij mee, dat eindelijk na 2 jaar sleutelen (juni 2012 kocht ik het eerste blok) het zo ver is dat de auto lekker vooruit wil.

Heb gister avond  met nog steeds 22 graden buiten een 100-200 sprintje gedaan, hier doet de auto nu 10.5 seconden over, wat gewoon rete snel is. (Ferrari F430 doet 9.5 sec).

De boost creep kan door een te kleine wastegate komen. Ik kan de voorspanning van de actuator nog even checken, maar ik vertrouw sebas erop dat dit echt wel in orde is. Mogelijke alternatieven zijn het poorten van de wastegate en het minimaal vergroten van de doorgang (huidige is 22mm). Op de turbonetics die ik hiervoor had heb ik dit wel gedaan, daar had ik geen problemen.

Voorbeeldje van een RX7 S4:

Een ander alternatief is iets maken zoals dit (fototje van Johann):

Eerst nog even spelen met de boost controller...dus to be continued  :)

Goed, vandaag heeft de auto dus wat aandacht gekregen. Eerst vanochtend de auto laten uitlijnen en de wielen opnieuw laten balanceren. Stuurtje mooi recht en geen gehobbel meer...oef wat rijdt dat prettig  :)

Daarna maar eens wat TLC gegeven, met: Miele S2111 in Mango red, Iron X, Mothers car wash en FX Synwax.

Hij was V-I-E-S, heeft door al het technische werk sinds afgelopen augustus 2013 al geen wax meer gezien. Was dus even nodig goed aan te pakken.

Zo..hij is weer schoon. Nu maar weer een vertrouwd to-do lijstje maken..want een 850 rijder is nooit klaar  ;D
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

EricL

Super Martijn!

Dit is toch wel één van de betere 'performance projecten' vind ik.

Piet

Eindelijk voor elkaar... heel mooi!!!

Ben toch nu wel erg nieuwsgierig naar wat hem nou precies terug hield voorheen.
Werd dat uiteindelijk vooral veroorzaakt door het slechte contact van de LMM?

Je zegt er is ook iets aan de spanningsregelaar gedaan, is dat die in de alternator?  Wat was daarmee, was je boordspanning te laag?
Had je ook een te lage brandstofdruk daar ook de regelaar is aangepakt?

Piet

Ik zie nog je dampend langs de kant van de weg staan waarna ik je naar huis moest afslepen... dat ligt dan nu weer ver achter je.
Hoe hem heel dat monster.... al die moeite en tegenslag maakt dit eindresultaat alleen maar nog mooier!!  :)

cornelis-b

Geweldig dat je weer kan "knallen" Martijn maar nu moet je de voorkant van de wagen wel erg vaak gaan schoonmaken met deze 400+ PK muggen killer ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Hans Duiven

Erg mooi dat de heer Schutten de boel voor elkaar heeft weten te krijgen.

Hans

Martijn_B

Heb de boost controller compleet opnieuw ingesteld. Begonnen met Gain op 0, Duty op 10, Spike stop op 0, Overboost op 0, Offset per 500 rpm op 0.

Hij piekt nu even 0.05 bar naar 1.40 maar blijft daarna strak op 1.35. Gaat de goede kant op.. dat betekend dat er hopelijk geen externe WG nodig is. Hoger dan 1.35 slaat de ontsteking door,  kwestie van de bougies even gappen (zitten nu op std gap).

@Piet: I know..goh wat een momenten heb ik meegemaakt met dit Ding. Wat een avond was dat, nog samen met Jelmar om 03.30 s nachts auto opkrikken en vervolgens kvs bijgieten om het uit de turbo te zien komen...

Lekker heel houden nu allemaal, rustig druk wat omhoog en dan een keertje de dyno op. Gaat goedkomen, ding loopt als een trein nu.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

JuT5R

Netjes Martijn! Mooi dat het probleem nu is opgelost en je ervan kunt genieten!

triton

Netjes Martijn , ga er eerst maar van genieten
Professioneel raddraaier

Martijn_B

Binnenkort afspraak met Jelmar plannen voor het plaatsen van een 200cell sportcat en het verwijderen van de 2,5" einddemper met vlinderklep. De einddemper is echt ideaal, alleen heb ik het gevoel dat hij nu bij dit vermogen wel restrictief aan het worden is.

Ik wil er een hier een 3" voor terug. Hopelijk helpt een sportcat tegen het dreunen.
Nu deze demper in het midden:

En had voorheen deze achteraan, die is echter maar 25cm lang:

En was echter wat luid (check op 03:00) en zorgde aan het eind van de dag voor een aardige dreun in je hoofd.
http://www.youtube.com/watch?v=NMSyzJAwVX8

Dus nu kijken of er achter niet 1 maatje groter past, die wat meer dempt. Heb ook deze gevonden, dat is de zelfde maar dan 42cm lang. Zou meer moeten dempen..lijkt me: