Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Jurijn R

Ziet er goed uit, Martijn!
Lekker met die custom inlaat & Nuke injectorrail   :eusa_clap:

Piet

classicT5

Mooi!

Snap alleen de eerste foto niet? Was die stilgevallen? (Of moet ik terugbladeren ;)) Was dat sportboulevard in Dordt?

Johann

NinaPaul

2 fasen hoop ik, tweede is rand terug buigen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Martijn_B

Lol, heb er een bolletje van gemaakt maar geen foto van genomen. Dank voor de leuke reacties heren :-)

@Classic T5: ja en ja! De leiding lekte dus kon de auto niet naar huis rijden.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

JuT5R

Netjes hoor, mooi weggewerkt zo en ziet er strak uit :)

Martijn_B

Ik wil de volvo wat strakker laten sturen..

Het viel mij op vanmiddag dat de auto niet erg direct reageert op bewegingen van het stuurwiel. Lijkt wel of er een soort rek elastiek tussen het stuur en de wielen zit.  Waar de audi snaarstrak al op de kleinste wijzigingen van het stuur begint in te sturen, is er bij de volvo absoluut geen direct gevoel. Zeker als het gas er goed op gaat is dit erg vervelend,  auto gaat een beetje oncontroleerbaar over de rijbaan van re hysa naar links. Moet ook wel zeggen dat er weinig rust en stabiliteit in de auto zit, banden zijn Toyo RSR 595

Ik rij met KW V2 dempers, draagarmen zijn goed, tie rods zijn niet OEM maar 2 jaar oud. Zou het het stuurhuis zijn? Is 420.000 km oud..

Benieuwd naar jullie ervaringen!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

classicT5

Vind dat wel herkenbaar qua sturen. Nieuwe olie en flushen helpt wel, maar lost het niet helemaal op, verwacht dat het een engineerings keuze is ivm comfort boven sportief.

Verwacht als je iets aan wilt doen je aardig wat werk hebt, ander soort stuurhuis is niet zo makkelijk lijkt me.

Martijn_B

Stuurkogel kwam ook nog in mij op. Stabi stangetjes zijn destijds vervangen,  Stuurkogel niet.

V70geRwin

Citaat van: Martijn_B op 20-03-2016 23:43:26
Ik wil de volvo wat strakker laten sturen..

Het viel mij op vanmiddag dat de auto niet erg direct reageert op bewegingen van het stuurwiel. Lijkt wel of er een soort rek elastiek tussen het stuur en de wielen zit.  Waar de audi snaarstrak al op de kleinste wijzigingen van het stuur begint in te sturen, is er bij de volvo absoluut geen direct gevoel. Zeker als het gas er goed op gaat is dit erg vervelend,  auto gaat een beetje oncontroleerbaar over de rijbaan van re hysa naar links. Moet ook wel zeggen dat er weinig rust en stabiliteit in de auto zit, banden zijn Toyo RSR 595

Ik rij met KW V2 dempers, draagarmen zijn goed, tie rods zijn niet OEM maar 2 jaar oud. Zou het het stuurhuis zijn? Is 420.000 km oud..

Benieuwd naar jullie ervaringen!

Onlangs met de v70 terug gegaan naar 850 subframe, nieuwe subframe rubbers met die poly inserts en een nieuw stuurhuis en de alu draagarmen met powerflex rubbers en nieuwe fuseekogels en dat is toch best ok (veel beter wordt het niet denk ik). Het gevoel zal er denk ik nooit zo in komen maar je plaatst de auto wel snaarstrak.

Achteras ook alle rubbers nieuw afgelopen zomer maar je merkt nu dat voor veel strakker is dan achter, niet vervelend want de kont volgt prima maar er zit gewoon standaard meer speling in.

peteRRR

Heb ooit het linker wiel tijdelijk met het rechter wiel vervangen en daardoor met de verkeerde looprichting
gereden,...rijdt voor geen meter ook.

Vind zelf de 854 strak sturen mits alles goed en deugelijk is,..stuurhuis spelling is toch zo ter plekke te controleren?
Auto met verlaging etc spoort ook wel op/in het wegdek zelf en blijft zoeken.

Dit is misschien ook nog een optie,..http://www.ltec-shop.nl/contents/nl/d179_stuurhuisverkorter_van_L-Tec.html

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Ik denk dat ik eens goed alles ga nakijken wat te maken heeft met de stuur inrichting en dergelijke. Achteras is nog origineel, een keer op de brug alle speling checken is een goede tip.

Hoe controleer je de speling van:

-Stuurhuis?
-Stuurkogels?
-Draagarmen?
-Achteras?
-Stabistangen?

Subframe rubbers heb ik al wel vervangen inderdaad.

Piet

Gewoon opkrikken en met de hand voelen of er speling op zit.
Hoort allemaal 0 speling te hebben.

mitchelli

Zou ook zeker de kruiskoppeling controleren die de stuuras verbind met het stuurhuis. Dat komt nog weleens voor bij de 850. Klinkt wel een beetje als jou klacht!

Controle;

-Stuurhuis? Auto op brug, wielen onbelast, wiel heen en weer van links naar rechts met de hand, en dan kijken waar de speling zit  ,als er speling zit.
-Stuurkogels? Wielen BELAST , met waterpomptang speling checken op kogel.
-Draagarmen? Wielen BELAST, met bandenlichter checken tussen rubbers en kogel
-Achteras? Met bandenlichter checken op speling bij de rubbers
-Stabistangen? Met de hand op en neer bewegen vlakbij de stang aan de onderkant,      belast checken is de speling makkelijker te voelen
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....