Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: Martijn_B op 15-01-2012 09:55:03
Oef, net weer een stukje gereden en die turbo komt er toch wel flink hard in zeg... zo'n onderbuik/maag/achtbaan gevoel :)

;D Mooi man :eusa_clap:

peteRRR

Fijn dat ie nou naar het zin is Martijn.

En dat jullie inspanning wordt beloond met een gelukkig mens. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

triton

Goed  om te horen dat de hele setup zijn vruchten heeft afgeworpen....... :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Professioneel raddraaier

850 T5 Freak

Mooi resultaat  :eusa_clap: niet slecht voor een auto met bijna 4 ton op z'n kiezen  :P
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

louwrens

Oef, net weer een stukje gereden en die turbo komt er toch wel flink hard in zeg... zo'n onderbuik/maag/achtbaan gevoel :)

hej martijn! netjes hoor!
ik vind het zelf ook elke keer weer een beleving!
zit zelf ook rond die pk's/nm
kan er geen genoeg van krijgen!

MarkoC70T5

Super dat het nu gelukt is  enige nadeel is wel dat je er zo snel aan gewend bent.  :evil:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

louwrens

maar jij hebt toch wel ietsje meer 8) volgens rica heb ik 310pk 493 nm

Thijs T5

322 pk.

Vind het gewoon werelds!
Hele mooie auto, en een leuk project.

Groet Thijs

Martijn_B

Ik geniet er flink van :) Ik kreeg nog de opmerking dat ik dit ook had kunnen halen zonder een aantal extra"s/uitgaven zoals S60R spruitstuk, GLT nokkenassen en de groene injectoren. Echter denk ik niet met het draaien van maar 1 à 1.1 bar druk. Haalt ook het risico van ff 1.5 bar pieken weg. (op de bank heeft hij trouwens 1.65 bar gepiekt....).

Na klepsteelrubbers ook nog geen meetbaar olieverbruik na 1000 km en een dag op de testbank.
Zojuist even de bedrading van de boost meter netjes gesoldeerd en de warning functie op 1.2 bar gezet.

Nu nog een plankje maken waar ik hem op kan monteren.

Laatst ook nog alle parkeerdeukjes uit laten deuken btw, hij staat er nu netjes bij!

Up next: audio, kleine dingetjes, Titans laten coaten ( iemand nog een adres in ZH?)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Relaxed

Strak project!!! Is inderdaad tof dat deze set-up zijn piek-vermogen haalt zonder tot de uiterste grens te hoeven gaan voor wat betreft de druk.

Voor het poedercoaten van velgen heb ik goede verhalen gehoord over Renoplast in Mijdrecht:
www.renoblastandcoatings.nl/

Laat maar weten of het goed was, dan ga ik er ook eens langs :D

Groet, Remco

hanss850

Blij voor je dat ie nu lekke rijdt
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

peteRRR

Hoe is de auto nou af gesteld Martijn,alles in 1 keer vol in de mep ( volledige druk in 1 keer ) of eerst naar 1 bar en dan verder.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

PeteRRR--> De druk komt er redelijk rustig in, al moet ik zeggen dat ik sowieso geen vol gas geef in de eerste versnelling, en in 2 pas na 3.000 rpm. Hij haalt ook niet altijd de 1.1 bar, ik denk dat er nog wat fine-tuning moet gebeuren. Ik zie echter geen echt verschil in stages, zeg maar eerst 0.8 bar en dan na een tijdje pas naar de 1.1 oid.

@Relaxed--> Zal ze eens proberen, wel ruk dat je alleen op do en vr kan afleveren als particulier. Moet sowieso de juiste kleurcode nog zoeken, ik wil eigenlijk 2 tintjes donkerder dan origineel.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

knoopie

standkachel er in en lekker laten loeien....
met als gevolg dat je er helemaal niet meer uit komt  ;D

dat chippen dat blijft een feest! veel plezier er mee

;)

R o b