Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Ik zou echt gewoon lekker voor origineel gaan ipv die gekleurde kermiskabels...
2011 V70 2.0T R-Design MT

big ben

Martijn_B

Tijdelijke oplossing tot de magnecor kabels er zijn
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

ben benieuwd.. heb ook nog mijn "oude" set liggen als je wilt testen
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Hij rijdt nu gewoon weer goed (for the time being..) dus dit is even voor tijdelijk mocht ik de auto echt nodig hebben, anders doe ik gewoon het meeste met de lease auto.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

thuur

Citaat van: Martijn_B op 29-12-2011 17:58:43
Gelijk maar de vraag: is Magnecor beduidend beter dan OEM en waarom?

Nee, zeker niet.

Gr :D

Martijn_B

Oke Thuur.. als de OEM volvo kabels prima zijn om te gebruiken met straks de 19T Turbo dan ga ik gewoon voor bewezen kwaliteit.
Ik zal het setje uit de UK halen, daar ben ik volgende week voor werk en betaal je net geen €50 voor een set OEM Volvo (Bougiecord).

Dan het volgende:

Omdat ik geen Boost meter kan vinden die naar mijn smaak is, ga ik er zelf maar 1 maken.
Hiervoor wil ik als basis de meter van een 700 serie gebruiken:

Vervolgens wil ik via de website van Dave Barton deze wijzerplaat monteren:

En dan zelf een plaatje fabriceren om hem in de asbak te monteren.

Nu de vraag: wie weet een adres waar ik een tellerkast van een 700-serie met turbodrukmeter kan vinden?

UserID6342

Stuur Jelmar86 maar een PBtje, op zeker dat hij ze heeft liggen.

maruska

retro Martijn ! cool..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Nieuwe kabels zijn binnen, besteld bij www.partsforvolvos.com voor iets minder dan 40€.
Woensdag bestellen, vandaag binnen dus echt supersnel.

Ook een blokjesgrill:

Nu komt vanavond een pakketje van IPD, morgen de 19T erop en vanavond nog de boost meter met warning light installeren!

hanss850

Ik zal morgen ochtend je nieuwe speeltjes een live bewonderen 8)
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Martijn_B

Oké Hans!

Bougiekabel gemonteerd: nog steeds stotteren :(
Morgen even goed kijken naar de rest van de ontsteking maar

KIM

Ik zat even op die site te kijken (bedankt; hij staat bij mijn favorieten), maar daar kan ik alleen kabels vinden voor een 10 klepper. Heb je die niet per ongeluk besteld?

Ik weet niet wat het verschil is, maar ook bij Volvo zijn er aparte onderdeelnummers voor.

elianmars

Citaat van: KIM op 06-01-2012 18:55:26
Ik zat even op die site te kijken (bedankt; hij staat bij mijn favorieten), maar daar kan ik alleen kabels vinden voor een 10 klepper. Heb je die niet per ongeluk besteld?

Ik weet niet wat het verschil is, maar ook bij Volvo zijn er aparte onderdeelnummers voor.

Als je  op de pagina van de bougiekabels bent, zie je "New Products For January".

Iets daarboven kun je kiezen uit Magnecor of Standard Replacement Ignition Lead Sets. Klik je de laatste aan, dan kom je hier terecht  ;)

KIM

En ook daar staan alleen kabels voor de 10V...

edit: niet goed gekeken...