Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

De zitting is iets minder geworden, maar dat is vooral omdat daar veel scheuren in het leer zaten en ik beter had moeten plamuren.

Ook nog een nieuwtje:

:( :( !!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

gadver... zulke krijg ik dus ook nog wel eens op de auto.. klote kras !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

De kras heb ik eruit kunnen polijsten gelukkig. Blijft wel vervelend en hoop dat het niet meer gebeurd.

Verder blijft mijn gas een bwetje hangen en stijgt het in toeren bij overschakelen. Ik heb de luchtmassameter en de TPS sensor vervangen maar het probleem is er nog steeds! Iemand een ander idee?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

RyanB

Daar is al heel veel over geschreven Martijn, maar begin eerst maar eens met het schoonmaken van de stappenmotor en controleer of je toch niet  ergens een vacuumlek hebt.
Een vacuumlek hoeft niet perse onder de motorkap te zitten, het kan ook onder het stuur bij de pedalen zitten.
Daar zitten namelijk de aansluitingen van de cruise controle, en deze werkt ook op vacuum.

Ries van de Zilverschuit

Volgens mij heeft de cc een eigen vacuümcircuit met een eigen pomp hoor! Die kan de motorloop niet direct beïnvloeden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

daytonawim

Idd, maar niet bij een 2001 model, die heeft een ETS gasklephuis, dan werkt het net even anders ( als ik mij niet vergis)

:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Had even in je berichten zitten spitten welke auto je nu had, blijkbaar de verkeerde gevonden  :eusa_whistle:

Martijn_B

Maarrr.. Minus is van 1995?

IK ga gewoon beginner met alle vacuumslangen te vervangen, waar zit de stappenmotor? :x

cas

Citaat van: Martijn_B op 15-08-2011 16:30:28

IK ga gewoon beginner met alle vacuumslangen te vervangen, waar zit de stappenmotor? :x

daar waar je gaskabel onder verdwijnt, onder dat zwarte kunstof kapje die met 1 torx vastzit. vooraan in een rubberen ring hangt een soort van allu potje waar twee slangen op gaan en een stekker. Dat is je stappenmotor. even doorspuiten met remmenreiniger, beter even in een badje leggen met die zooi, of benzine.. en dan nog een naspoelen. even daarna wat wd40 erin. en terugzetten. dan doet hij het weer voor een 20 tot 40 dkm.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ries van de Zilverschuit

Heb in de ene kant een kurk gestoken, via de andere kant vol gespoten met carbarateurreiniger (iemand vertelde hier dat dat nog beter is dan remmenreiniger) en daar ook een kurk opgezet. Vervolgens een nacht laten liggen, wat heen en weer geschud en toen was hij weer redelijk schoon. Vloeistof was niet buitengewoon smerig overigens.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Martijn_B

Citaat van: cas op 15-08-2011 16:32:41
Citaat van: Martijn_B op 15-08-2011 16:30:28

daar waar je gaskabel onder verdwijnt, onder dat zwarte kunstof kapje die met 1 torx vastzit. vooraan in een rubberen ring hangt een soort van allu potje waar twee slangen op gaan en een stekker. Dat is je stappenmotor. even doorspuiten met remmenreiniger, beter even in een badje leggen met die zooi, of benzine.. en dan nog een naspoelen. even daarna wat wd40 erin. en terugzetten. dan doet hij het weer voor een 20 tot 40 dkm.

Dankjewel, dan weet ik welke het is!!

Martijn_B

Cas, vanavond de stappenmotor losgehaald. Wat een zooi zit daar in, er kwam met doorspuiten al een hoop bruin/zwarte smurrie uit. Hij ligt nu in een badje met Dasty:

Ook rook ik een soort benzinelucht toen ik eenmaal met de stappenmotor aan de gang was. Mijn neus leidde mij naar injector nummer 5, deze was een beetje nat. Zo te zien lekt hij wel meer, want het spruitstuk er omheen is aardig schoon:

Kan ik hier een nieuw rubbertje oid van bestellen?

Jack v

Citaat van: Martijn_B op 17-08-2011 22:32:47
Cas, vanavond de stappenmotor losgehaald. Wat een zooi zit daar in, er kwam met doorspuiten al een hoop bruin/zwarte smurrie uit. Hij ligt nu in een badje met Dasty:

http://i234.photobucket.com/albums/ee267/OnELeG_YZF/Volvo%20850%20T5-R/352698db.jpg

Ook rook ik een soort benzinelucht toen ik eenmaal met de stappenmotor aan de gang was. Mijn neus leidde mij naar injector nummer 5, deze was een beetje nat. Zo te zien lekt hij wel meer, want het spruitstuk er omheen is aardig schoon:

http://i234.photobucket.com/albums/ee267/OnELeG_YZF/66d4a728.jpg

Kan ik hier een nieuw rubbertje oid van bestellen?
Als je geluk hebt heeft de dealer hem los liggen en anders word het een setje á 5 euries.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

maruska

die rubbers heb ik nog zat liggen.. doen we gelijk wel een keer met de tellerwielwissel.. of daarvoor, zo moeilijk is het niet
T-5R

Martijn_B

Ok marushka, top! Geef tegen die tijd ook even aan wat je er voor wilt hebben :)

Trouwens, voor de oplettende kijkers:

"Moet daar niets in?"

maruska

martijn, kom morgenaaf anders ff langs, dan bekijken we hem ff..
T-5R