Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Al het goed is niet, zoek er effe foto bij.

Ik dacht na het demonteren ook dat ik toch een boutje kwijt geraakt was :(

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

maruska

het was toch : "daar was laatst een meisje loos ?"
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Thys

ulkeman

Citaat van: maruska op 17-08-2011 23:16:08
het was toch : "daar was laatst een meisje loos ?"

geen idee, wou ze gaan varen dan ?

afdeling dalfsen

Martijn_B

Ok schön! Dan morgen de stappenmotor er weer in, hopelijk is dan het rare 'stijgen in toeren bij opschakelen' weg (TPS sensor, Luchtmassameter vervangen, stappenmotor gereinigd).

Ik laat het weten!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

ulkeman

Citaat van: Martijn_B op 18-08-2011 00:07:19
Ok schön! Dan morgen de stappenmotor er weer in, hopelijk is dan het rare 'stijgen in toeren bij opschakelen' weg (TPS sensor, Luchtmassameter vervangen, stappenmotor gereinigd).

Ik laat het weten!

hoe soepel loopt je gaskabel?

afdeling dalfsen

Martijn_B

Loopt gewoon soepel, in de zin dat mijn pedaal direct reageert als ik het gas loslaat en in dat opzicht niet blijft hangen. Als er kritische smeerpunten zijn hoor ik het wel graag!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Zo, vanavond de stappenmotor (nu in schone staat) teruggemonteerd,

Probleem is er nog steeds, hij blijft stijgen in toeren bij overschakelen. Hij loopt wel beter stationair.

peteRRR

2 vlessen Gas And Treatment in de tank Van Forte kan ook absoluut geen kwaad.

Dit is een reiniger voor het gehele brandstof systeem,..de hele reutermeteut.

Kan die alleen maar beter van gaan lopen,...geloof je het niet doe het dan niet.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Martijn_B

Weer een hoop gebeud sinds de laatste update:

-olie verbruik is nog niet meetbaar na 900km
-de 18 inch Odysseus velgen zijn gister gemonteerd, samen met marushka gedaan (dankje!)
- hij heeft ook ringetjes voor de injectors achter gelaten, morgen maar proberen te installeren.
- de stappenmotor, TPS sensor, vacuum slangetjes en LMM zijn vervangen, gas blijft nog hangen. Flesje brandstof reiniger toegevoegd.
- de dakstrips zijn vervangen(dank aan Lex, ik weet dat je dit leest dus post eens wat na 5 jaar ;) ) zien er nu 100x beter uit!

Volgende puntjes:

- ik wil mijn ECU open maken om te kijken of er wellicht al een chip in zit. Dus ecu
Gedemonteerd en alle torx losgehaald. Echter, hoe gaat die beugel er af?

- hij hangt dus nog steeds aan het gas...

To be continued  !

Martijn_B

Foto update!

Achterlicht vervangen, zat een barstje in:

Odysseus velg eens goed schoongemaakt mbv Iron X:

Daarna in de Wheel Sealant gezet:

Auto gewassen en de motorkap met klei behandeld:

Daarna met de Rotary en Monello Mezzo + en witte pad de motorkap aangepakt. Jammer genoeg was het licht te slecht om het verschil in Swirls te laten zien:

En uiteindelijk:

Foto's met de nieuwe velgen volgen nog. Ook de motorruimte heb ik mooi schoon gemaakt, morgen even fototje schieten.

elianmars

Bouke

Mooi spul he dat iron-x ik heb het ook pas gekochten er ging echt een berg ingebrand remstof van de velg af :eusa_dance: allen die lucht :-\  net rotten eieren :eusa_sick:

Mooie bak trouwens die kan ik mooi zondag ff bewonderen :eusa_dance: op de krimpenerwaardmeeting