Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Ludo

Citaat van: Martijn_B op 24-08-2011 08:04:05
Volgende puntjes:

- ik wil mijn ECU open maken om te kijken of er wellicht al een chip in zit.

Zou je zónder, van de plek kunnen komen denk je?.

;D

maruska

haha, lekker bijdehand Ludo ;D
Martijn, ik zet nog steeds die hamburger in op : jep, is gechipt
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 24-08-2011 22:39:08
haha, lekker bijdehand Ludo ;D
Martijn, ik zet nog steeds die hamburger in op : jep, is gechipt

Is een 850 ook te chippen zonder de doos open te maken?

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

mehn

Citaat van: elianmars op 24-08-2011 22:46:58
Is een 850 ook te chippen zonder de doos open te maken?

Uiteraard. Flashen noemen ze dat ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjen850

Citaat van: Martijn_B op 18-08-2011 22:52:29
Zo, vanavond de stappenmotor (nu in schone staat) teruggemonteerd,

Probleem is er nog steeds, hij blijft stijgen in toeren bij overschakelen. Hij loopt wel beter stationair.

Stop met de moeite, ik heb het zelfs hoog laten spelen bij de dealer, schijnt software matig te zijn :eusa_think: Krijg je er bij de handgeschakelde versie niet uit..

Martijn_B

Citaat van: arjen850 op 24-08-2011 23:23:59
Citaat van: Martijn_B op 18-08-2011 22:52:29
Zo, vanavond de stappenmotor (nu in schone staat) teruggemonteerd,

Probleem is er nog steeds, hij blijft stijgen in toeren bij overschakelen. Hij loopt wel beter stationair.

Stop met de moeite, ik heb het zelfs hoog laten spelen bij de dealer, schijnt software matig te zijn :eusa_think: Krijg je er bij de handgeschakelde versie niet uit..

Serieus? Ik heb mijn ECU verwisseld met die van een T5 welke het probleem niet heeft. Echter de T5 ECU in mijn auto, en het probleem was er nog gewoon.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

daytonawim

Ik heb er eens op gelet, en idd bij het overschakelen lijkt het wel of ie iets in toeren stijgt  (2 of 300 rpm) en dan afzakt.

Jack v

heeft dat niet met milieu te maken. Meen me zoiets te herinderen dat Ford dat ook bij sommige modellen doet.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

RyanB

Zet er maar eens een ecu in van een T-5 automaat, moet je zien hoe snel hij in toeren terugvalt ;).
Na de motorombouw van 2.0 naar 2.3 heb ik even met de ecu van de 2.3 automaat gereden terwijl er een handbak achter zat maar dat was niet echt een succes :eusa_whistle:
Er schijnen in de ecu van de motor ook aansturingen te zitten voor de ecu van de automaat waardoor de motor ecu anders/sneller reageert.
Gevolg is dat wanneer je gas los laat tijdens het overschakelen dat de motor als een baksteen in toeren terugvalt!
Nu denk je natuurlijk dat moet ik hebben maar geloof me, het rijd niet lekker :eusa_snooty:

Ronald21

Ik heb er nu ook een automaat ecu in in een handbak (gechipt) maar bij mij vallen tpm niet terug zolas jij omschrijft. Ze stijgt eerder een beetje.

Martijn_B

Klinkt dus als een geval wat meerdere auto's hebben.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MarcoV