Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Ludo

Citaat van: Martijn_B op 25-01-2012 17:26:59
Nog andere suggesties iemand?

Een nieuwe 19T?.
Geen gezeik met die drukpieken.

;D

Martijn_B

Hij is nieuw, dus dat zie ik als en beetje overbodig :P

Ik begin wel met de actuator, straks m'n vers gecoate velgen ophalen!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Ludo

O excuseer, ik dacht dat het een 2é hands was.  :-[
Waarom is de druk dan niet stabiel te krijgen bij FT?.
Waarom dan de actuator vervangen?.

Martijn_B

De druk was niet stabiel te krijgen bij FT doordat de actuator die erop zat niet origineel van Volvo was, maar van een Nissan. (Turbo -> nieuw, actuator niet)
Deze was zo strak dat de boost fluctueerde. Nu heb ik de actuator van een 15G en 16T geprobeert maar die lijken allemaal niet sterk genoeg te zijn, zie mijn eerdere beschrijvingen.

Vandaag ook mijn velgen opgehaald bij Schlingmann coating in Reeuwijk. Was in de ochtend wel voor niets gereden helaas, hij had aangegeven dat ze al klaar waren maar mijn naam verward met die van iemand anders. Geen probleem verder, foutjes zijn menselijk.

Ik was al gewaarschuwd dat mijn Titans in zodanige staat van ontbinding (lees corrosie) waren dat ze waarschijnlijk niet helemaal netjes meer te krijgen waren. Ik heb de gok genomen, en 230 euro later ziet het er zo uit:

(Vlekjes zijn condens van even buiten liggen naar binnen toe).

Al met al niet slecht, ook de kleur vind ik wel mooi en 230 euro is gewoon niet dehoofdprijs (is incl. BTW).
Nu even in 2 laagjes Poorboys Wheel Sealant zetten en dan kunnen ze er op.
Wil eigenlijk ook nog wel nieuwe centrecaps.

Ludo

Citaat van: Martijn_B op 25-01-2012 22:24:02
De druk was niet stabiel te krijgen bij FT doordat de actuator die erop zat niet origineel van Volvo was, maar van een Nissan. (Turbo -> nieuw, actuator niet)

Ha nu snap ik het weer (een beetje).  :D
Ik had volgende foto voor ogen, wellicht daarmee dat ik aan 2é hands dacht.
http://i234.photobucket.com/albums/ee267/OnELeG_YZF/b4c90586.jpg

Wel vreemd, een nieuwe turbo, zónder actuator.  :D

Velgjes zien er wel mooi uit.  :D
Ook houden zo hé.  ;D

Martijn_B

Oke, rechts is de 19T, die is nieuw maar zoals je ziet met een rare actuator erop.

Nu dus op zoek naar een sterkere actuator, maar nieuw zijn die ff niet leuk om te kopen (200 euro plus!!). Dan maar weer ebay-en..

t_w

Velgen zien er wel netjes uit!
Da's ook geen verkeerde prijs!

Robster480

Velgen zien er zeker strak uit! :) Welke RAL kleur is dit? En is deze gelijk aan Comets, voor zover je weet?
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Martijn_B

Ik heb geen flauw idee van de RAL kleur, hij had deze hangen en ik zei: "Die vind ik mooi" :)
Sowieso.. voor 230 euro ga ik niet zelf een dag schuren en spuiten.. De finish is heel mooi, alleen de velgen zelf waren gewoon in slechte staat en dat zie je nu ook door de coating heen.

Robster480

Dan het forum maar even doorspitten, er zijn er vast die hun Comets hebben laten stralen en coaten ;)
Voor dat geld red je het inderdaad zelf niet als je in uren gaat rekenen.. Daarnaast, volgens mij krijg je het met je spuitbus ook niet zo strak.. Was de staat van de velgen niet te verbeteren/herstellen?
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Martijn_B

De velgen waren echt heel slecht, vooral erg veel corrosie en verschillende lagen motip verf. Ik kwam zelf hier niet doorheen met schuurpapier 80. Wat misschien beter was geweest: velgen laten ontlakken, dan zelf schuren, laten stralen en coaten.

Maarja, ik ga ze wel monteren zo, denk dat het best goed zal staan.

R o b

Citaat van: Martijn_B op 26-01-2012 00:34:33
De velgen waren echt heel slecht, vooral erg veel corrosie en verschillende lagen motip verf. Ik kwam zelf hier niet doorheen met schuurpapier 80. Wat misschien beter was geweest: velgen laten ontlakken, dan zelf schuren, laten stralen en coaten.

Maarja, ik ga ze wel monteren zo, denk dat het best goed zal staan.

Dan heb je bijv. ook weer wat te doen als echt alles af is in de toekomst!

peteRRR

Raar zeg dat je bij een nieuwe 19T een 2de handse actuator krijgt,is dat de normale gang van zaken?

Wel weer een lekkere update met de velgen Martijn om van te genieten.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Nope dat is niet de gewone gang van zaken, de Nissan actuator zou sterker en beter zijn dan de OEM volvo, maar helaas werkte dat niet zoals ik bedacht had.

Is er niemand die nou eens lekker onderbouwd op technisch vlak mee wil denken over de oorzaak van mijn boost perikelen? :)