Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

louwrens

Martijn_B

Thanks!

Ik heb ze uit amerika besteld, omdat het assortiment daar wat groter was dan hier in NL, plus ze hadden e.e.a. in magneet uitvoering wat er hier ook niet was. (hopelijk waait het er niet af).

Heb nog wat TWR stickers over hoor, dus PB maar.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Wanneer wordt het nou droog?! Op advies van JC Viggen toch maar weer met de cam timing wezen spelen:

Maarja, dit is niet echt het weer om eens te kijken of hij boven de 5000 rpm nu nog steeds raar omgaat met de boost...

Gister nog wel even de installatie van mijn subwoofer gerealiseerd. Nu twijfel ik nog hoe ik de kabels door de voordeuren ga trekken en hoe ik de speakers in de deur ga monteren (adapters).
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

volvohaas

Die voorwiel aandrijving blijft echt een nadeel.....
Gewoon omdat het kan

Martijn_B

Vanmiddag toch nog een droog momentje kunnen pakken, was goed voor 3 keer gas geven ongeveer. Druk blijft nu wel mooier constant dan met de inlaat op -4. Setting is nu dus: Uitlaat +6, inlaat op standaard. Wat wel lastig is is dat de auto met compleet andere karakteristieken is getuned bij Fasttech en de mapping nu niet echt optimaal is.

Ik twijfel tussen:
1) Gizzmo IBC-R electronic boost controller aanschaffen en afstellen op gewenste druk + AFR meting doen om te kijken of hij niet te arm loopt. Je kan dan per toerental het druk niveau bepalen en een max druk instellen. Overstijg je deze druk dan tikt hij hem automatisch terug naar je gewenste druk. 

2) een TurboTuner kopen en zelf de mapping gaan doen, dan kan ik ook bij eventuele overstap naar grotere turbo later nog uit de voeten.

Hmm...!

MarkoC70T5

Citaat van: Martijn_B op 19-02-2012 19:50:55
Vanmiddag toch nog een droog momentje kunnen pakken, was goed voor 3 keer gas geven ongeveer. Druk blijft nu wel mooier constant dan met de inlaat op -4. Setting is nu dus: Uitlaat +6, inlaat op standaard. Wat wel lastig is is dat de auto met compleet andere karakteristieken is getuned bij Fasttech en de mapping nu niet echt optimaal is.

Ik twijfel tussen:
1) Gizzmo IBC-R electronic boost controller aanschaffen en afstellen op gewenste druk + AFR meting doen om te kijken of hij niet te arm loopt. Je kan dan per toerental het druk niveau bepalen en een max druk instellen. Overstijg je deze druk dan tikt hij hem automatisch terug naar je gewenste druk. 

2) een TurboTuner kopen en zelf de mapping gaan doen, dan kan ik ook bij eventuele overstap naar grotere turbo later nog uit de voeten.

Hmm...!
ik zeg turbotuner. Even een leer curve maar je hebt er zoveel aan en je kan er later ook weer verder mee gaan.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Piet

Turbo-tuner! Je kan er zoveel meer mee dan met een boostcontroller.
Je leert er bovendien een hoop van, en het is gewoon fun!!
Zolang je maar de tijd neemt en voorzichtige stappen neemt.

fearless

Kan dat kloppen ?  :)

Citaat van: fearless op 25-02-2012 19:23:12
Volgens mij heb ik Martijn_B gespot, jij stond voor linksaf rokkeveen in.

Auto zag er in ieder geval erg netjes uit.

Martijn_B

Ivo, dat klopt! Dan was jij die S60 die echt met een %@$%@# kabaal langs kwam rijden, jezelf netjes aan de snelheid houdend natuurlijk ;) Klonk erg dik in ieder geval.

Even een tijdje rustig aan gedaan met mijn 850, het is erg druk op werk met allerlei projecten enzo. Dit weekend toch nog even tijd genomen om de Gizzmo IBC-R netjes weg te werken. Ook schoot de vorige steeds in een error mode bij het gebruik van de RPM dependant boost functie, heb binnen een week een nieuw exemplaar gekregen.

Ben er vanmiddag ook achter gekomen dat de buurman vannacht iets te nonchalant heeft ingeparkeerd:

Mooi klote, want hier heb ik natuurlijk helemaal niets aan! Dit wordt een nieuwe strip op de deur, spuiten onderzijde deur en spuiten van een deel van het achterscherm LA. Als hij nou de bumper had geraakt... (daar zit al een plekje...). Nou goed, netjes schadeformulier ingevuld en zal het maar aangeven bij de verzekering morgen.

Ook de Gizzmo nog even weggebouwd dus:

Vind het zo een nette plek, goed overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Ik heb hem nu ingesteld op 0.9 tot 1.35 bar, afhankelijk van het toerental. Voor een 19T gaat hij best wel af.... :) :) :) :)

peteRRR

Zo zonder als je schade oploopt tijdens het parkeren van een ander,je hoeft je er niet zo druk om te maken maar ik kan er met de pet niet bij hoor.

Gadget heb je een mooi plekkie gegeven Martijn.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Bouke

He das balen Martijn :evil:  gelukkig heb je de dader wel ;D net wat je zegt je hebt er niks aan dat gezeur :-\

Martijn_B

Nee precies. Hoe gaat dit nu eigenlijk in z'n werk? Moet ik de auto wegbrengen en wordt het dan gespoten, factuur direct naar de verzekering? Of, mag ik de schade laten taxeren en uit keren, en zelf een reperateur uitkiezen?

TonV70R

Met de schadehersteller overleggen of hij de bumper mee kan spuiten lijkt me een goede optie.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022