Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Mooooooooi!!!! :eusa_drool:

Ik gebruik altijd de Poorboy's Natty's Paste Red, heeft ook een erg mooie beading :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Martijn_B

Klopt, vind ik ook. Ik heb de blauwe dan, wat vind jij van de standtijd? Ik had wel na een week of 3-4 het gevoel dat de beading niet zo sterk meer was. Glans wel prima in orde trouwens, en ruikt héérlijk!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

The Volvoboy

Klopt, ruikt inderdaad heerlijk :D Standtijd valt mij ook wel een beetje tegen.. Hij wordt wel weer iets opgehaald na het wassen met DJ BTBM. Als ik 'm bijvoorbeeld vergelijk met m'n Poorboy's EX-P (eigenlijk niet helemaal eerlijk omdat dat een sealant is), die houdt veel langer (na goed kleien wel 5-6 maanden beading en sheeting gehad). Beading is minder spetterend.
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

The Volvoboy

Bouke

Mooie foto Koen en een mooie beading idd :eusa_clap:  maar, de standtijd is wat Martijn al zegt een week of 4.Zelf gebruik ik vaak collonite 845 ,die blijft veel langer zitten ;)

san

Mooi geworden,tijd voor een workshop.geeft zo'n wax hetzelfde effect als een Step 3 van Mequairs?

Bouke

Natty's geeft wel een mooiere beading dan Meguiar's step 3

The Volvoboy

Klopt. Heb zelf van Meguiars de Gold Class Carnauba wax gehad. Ten eerste een ramp om aan te brengen. Dat moet wel zo verschrikkelijk dun, anders krijg je meteen van die wolkjes in je lak... Beading is ook niet spetterend. Waren wat platte brede druppels.

Martijn_B

Buiten de professional line van Meguiars is het niets anders dan commerciele troep, maar dat is mijn mening hé. Kun je beter naar merken zoals Mothers en Poorboys, Dodo Juice als je meer geld wilt uitgeven voor iets wat exclusiever is. Qua wax is collinite bijna niet te kloppen, die standtijd is gewoon super goed.  Wat ik regelmatig doe is een basislaagje 476S en dan toppen met Dodo Juice Austintacious Limited edition softwax. Dan 1x per 2 weken onderhouden met PB QD+ of DDJ Red Mist.

Anyways, vandaag de audio een beetje afgemaakt. Hier wat plaatjes:

Deuren licht gedempt, zowel deur zelf als deurpaneel:
"

MDF ringen gemaakt voor de speakers:

Kabels getrokken, wat een klote connectoren in de deur zeg....

Resultaat in de deur:

Nog even geen foto's van de versterker en de subwoofer, die komen nog.

Ik ben niet tevreden met het geluid. Het klinkt gewoon niet lekker, en ik weet niet of dat er aan ligt dat hij via High-input op de HU805 aangesloten zit. Ik haal het signaal vanuit de hoedenplank speakers, weet ook niet of dat signaal al vervormd is of langs een versterker is gegaan. Misschien heeft de plaatsing van de voorspeakers ook wel effect, normaliter bij mijn vorige autos zaten ze laag in de deuren niet hoog. Ik heb de set eerder op een HU1205 in mijn S40 gehad, toen klonk het werelds. Ook op een goedkope sony 1 din was het goed, op een standaard Renault radio uit 2001 was het iets minder maar nog lang niet zo slecht als nu.

Misschien moet ik gewoon een Alpine CDA-XXXX serie radio kopen en met 2 RCA kabels naar achter gaan werken, ik weet het even niet.

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

The Volvoboy

Citaat van: Martijn_B op 15-04-2012 19:57:00
Buiten de professional line van Meguiars is het niets anders dan commerciele troep, maar dat is mijn mening hé.

Volledig mee eens!!

Broabander

Hoezo heb je ze via de hoedenplank lopen dan? Er zitten toch gewoon stekkers in de deuren?

En wat klinkt er precies slecht dan? Teveel laag, teveel hoog, geruis, gekraak?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

NinaPaul

CiteerIk haal het signaal vanuit de hoedenplank speakers
Als het geluid waardeloos is, is het signaal waardeloos. (uitgaande dat alles niet stuk is).

Wanneer je de originele radio wil behouden adviseer ik een MTX req-3 of MTX req-5 line driver, altijd zo dicht mogelijk bij de uitgang van de radio om interferentie/ruis/etc. te voorkomen. Deze line driver zorgt voor een tulip/rca uitgang van het stereo geluid, maakt een bass tulip/rca uitgang en fungeert als remote. Dit zorgt voor een superieure klank uit speaker uitgangen.

De plaatsing
-De bass driver zo hoog zou geen problemen moeten opleveren, je zou ze eventueel meer naar binnen (stoelen) kunnen kantelen.
-Waar is/zit de tweeter?

(ik volg blogjes niet of nauwelijks, mocht je meer vragen hebben stuur even een pb en ik zal openbaar antwoorden, anders heeft een forum geen nut ;))
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

mitchelli

Je hebt ze op de hi output gezet denk ik ipv input  ;) Is de weerstand van je nieuwe speakers hetzelfde als de originele die erin zaten? En heb je ook gelet dat alle + en - kloppen tov versterker en speakers.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

volvohaas

Standaard impdantie is geloof ik 8 ohm. En vaak zijn die setjes vier ohm. Dus dat moet geen negatief effect hebben. Tenzij de versterker daar niet voor geschikt is, maar dat kan ik me niet voorstellen. Als de speakers verkeerd gepoold zijn bijvoorbeeld ten opzichte van je SUB, dan heb jue dus echt rukgeluid! Ik ervaar dat meestal als een soort druk op mijn oren. En ik ebn van mening dat je niet alleen je subwoofer moet filteren maar ook je overige speakers. Die deurspeakers geven nu gewoon full range weer. En waarschijnlijk is de kwaliteit onder de 60Hz gewoon minder.
Maar dat is slechts smaak.
Gewoon omdat het kan

NinaPaul

Ik ging er vanuit dat ook hier een (after market)versterker was toegepast, gezien het andere topic.

Standaard impedantie heeft hier niets mee te maken, wanneer er andere speakers (en versterker?) gebruikt worden.
vandaar ook mijn vraag waar de tweeter zit. Mocht natuurlijk de standaard dash speaker wel parallel zijn aangesloten
zal de radio deze lage impedantie niet aankunnen (1/Rv =1/R1 mee eens/R2 = 2,67Ω)

Wel is het zo dat je op de speaker ingang van de versterker geen driver (speaker) parallel mag zetten.
(dus geen speaker en versterker op dezelfde uitgang van de radio)

Ik mag aannemen dat, wanneer men het setje in 3 auto's heeft gehad, de plus en min niet verwisseld zijn.

Filteren (actief of passief) is altijd aan te bevelen, echter zijn de meeste (dan wel alle) compo sets en goede speaker sets dit al (passief).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz