Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

michel88

Martijn_B

Hij staat in Zoetermeer, in welke straat hij precies vanavond "onbewaakt door enige bekenden" staat te overnachten licht ik even niet toe  :(
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

morgenochtend heb ik nog tijd martijn, daarna verjaardag en dan door naar kwMeeting..
hoe ga jij eigenlijk ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Nou, niet dus als de Volvo het niet doet :D

Als je tijd hebt zou dat super zijn, kun je ook je brandstofrail(s) meenemen die je had liggen? De mijne is ongeschikt. Ik heb voldoende gereedschap wel om ff e.e.a. om te wisselen.

Zodra ik mijn iphone lader heb gevonden spreken we een tijd af.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

-D©©©L-

Ik neem aan dat je met de TT software al even gekeken hebt waar hij in de brandstofmap z'n waardes probeert te lezen ?!

Was dit niet het blok waar je een keer vreselijke piekdrukken mee gemaakt hebt ? Heeft dat nooit consequenties voor lagers of drijfstangen gehad ?!

martijn.

Temperatuursensor los trekken.  Volgens mij gaat hij dan op een noodprogramma werken. 
De motorkoelventilator  blijft met losse temperatuursensor ook continu draaien.

En ook ik heb al diverse van deze sensors vervangen.

Auto starten bijna niet meer. En stonken naar benzine.
De temperatuurmeter deed het dan wel.

Martijn_B

Citaat van: -D©©©L- op 07-10-2012 02:21:01
Ik neem aan dat je met de TT software al even gekeken hebt waar hij in de brandstofmap z'n waardes probeert te lezen ?!

Was dit niet het blok waar je een keer vreselijke piekdrukken mee gemaakt hebt ? Heeft dat nooit consequenties voor lagers of drijfstangen gehad ?!

Gaan straks weer even aan de slag.

@Marco: dit blok heeft 1 keer 1,6 bar gezien met een 19T op de bank van Fasttech, bij 5000rpm en flink rijk. Verder inderdaad een probleem gehad met piekdrukken door een verkeerd type wastegate actuator, maar dat was 0,9-1.2 bar (continue fluctuerend).

Mapping met K24 is 1.3 bar na 4000 Rpm. Heeft nooit merkbaar effect gehad op het blok, klinkt prima en compressie is goed. Als er door die ene keer piekdruk iets beschadigd zou zijn geweest had ik dat nu na 15.000 km wel moeten merken.

Martijn_B

Temp sensor los, temp sensor vast, mapping opnieuw in turbotuner geladen... En hij doet het weer goed...

Hij rookt nog wat bij WOT, maar het wordt steeds minder dus zal misschien door alle onverbrande brandstof in het systeem komen (en Dt was veel!!)

Wat het nu geweest is..

Piet

Tempsensor niet vervangen dus?
Vaag.......  wellicht was de ECU van slag....... en is ie door opnieuw inladen van de tune weer bij de les gebracht?

Martijn_B

Zou zo kunnen, hij doet het nu in ieder geval prima!

Ook even hier onder de aandacht:

De C70 van mijn ouders staat te koop. We hebben de auto ongeveer een ruim jaar geleden gekocht, maar pa leased en ma gebruikt de C70 eigenlijk alleen voor boodschappen en weekendritjes. Hier wil ze graag een kleinere auto voor hebben, dus vandaar dat hij weg mag.

Onderhoud
- Vol onderhoudsboekje, altijd dealer onderhouden
- Lage KM stand: 154.000
- Stage 0 vorig jaar gedaan, incl grote beurt bij aflevering (Volvo Cappendijk - Terneuzen)
- Distributieriem, spanrollen en waterpomp 1 jaar geleden gedaan
- Banden zijn Michelin achter en Pirelli voor, prima staat en voldoende profiel
- Airco in Juli opnieuw gevuld + magneetkoppeling afgesteld
- Remschijven voor + remblokken en remvloeistof vernieuwd in Juli
- Nieuw oliefilter, luchtfilter, bougies en olie in Juli

Uitrusting
- Beige half alcantara / half leer in zeer goede staat, miniem plekje op de instap
- Dolby Pro Logic met 3 CD wisselaar
- Propus 17" velgen in goede staat
- Afneembare trekhaak is in overleg ook over te nemen

Al met al een nette auto, ME7 en dus nieuwe typemotorblok. Rijdt heerlijk!

Vraagprijs: €6750

Plaatjes:

Laguna-S60R

Prachtig interieur  :eusa_drool: :eusa_drool:
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Auk

Mooie wagen Martijn!
Auke
Volvo. for life

Martijn_B

Ja he... Nou hij is te Koop hoor! ;-)

The Volvoboy

Mooi zeg dat lichte interieur icm dat zwarte bovendek!!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km