Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Je komt ook anders niet aan die max hoek van 15 gr die turbonetics voorschrijft. Zoals het nu zit zit je op bijna 90gr, dat is dan zeker niet goed.

Wout309t

Je kan de cartridge zo te zien nog zodanig verdraaien (max 15°), zodat de retour al richting het carter wijst, dan win je nog iets.
Scheelt sowieso een scherpe bocht.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Wout309t

Citaat van: Piet op 17-01-2013 13:08:41
Je komt ook anders niet aan die max hoek van 15 gr die turbonetics voorschrijft. Zoals het nu zit zit je op bijna 90gr, dat is dan zeker niet goed.

Dat gaat alleen over het cartridge, die 15° ;)
Leiding mag schuiner.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Martijn_B

Precies. Ik heb al wat, straks even plaatje posten en kijken of ik er mee weg kom.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Ok, maar leiding mag dan ook niet meer dan 30gr.
De huidige aansluiting op het motorblok blijft dan toch te hoog dan afgaande op de adviezen gegegeven door turbonetics lijkt mij.

Martijn_B

Piet, de lijn mag ook loodrecht naar beneden lopen, de flow moet zo vrij mogelijk zijn en de zwaartekracht helpt daar het meest bij.

Zodra je de hoek van 15 graden gaat overtreden van de positie van de oil drain flange op de turbo ten opzichte van horizontaal, blijft er olie onderin de turbo liggen en moet het eerst meer dan 15 graden "omhoog klimmen" wil het de uitgang van de turbo bereiken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Is daar niet 1 of ander simpel klep-systeem voor dat de olie er wel door kan maar niet terug?
Denk maar even hard op.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Anders gaat het tegen het klepje aanlopen Peter, en zou tevens voor weerstand kunnen zorgen.

Komt wel goed, laatste redmiddel is custom een flens laten lassen die zo dun mogelijk is en direct vanaf de turbo al een hoek maakt, zonder adapter er tussen.

peteRRR

Begrijp het Martijn dat het de vrije loop moet hebben,zoiets dacht ik maar dit zal wel onder druk werken.

http://www.autosportcompany.nl/brandstof-producten/benzine-leiding/benzine-olie/overige-aansluitingen/aluminium-terugslagklep-d06.html

Misschien hebben hun er kaas van gegeten ?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Iemand enig idee waar je zo'n buigbare slang kan vinden? Moet stevig zijn en dus niet makkelijk weer terugbuigen.

Martijn_B

Binnen diameter trouwens 15mm

Piet

Citaat van: Martijn_B op 17-01-2013 13:41:41
Piet, de lijn mag ook loodrecht naar beneden lopen, de flow moet zo vrij mogelijk zijn en de zwaartekracht helpt daar het meest bij.

Zodra je de hoek van 15 graden gaat overtreden van de positie van de oil drain flange op de turbo ten opzichte van horizontaal, blijft er olie onderin de turbo liggen en moet het eerst meer dan 15 graden "omhoog klimmen" wil het de uitgang van de turbo bereiken.

Dat begrijp ik  ;), alleen vraag ik me daarom juist af of de ingang in het motorblok niet te hoog zit, omdat je een stukje terug schrijft:
"2) het verloop van drain naar carter dient ten minste 30 graden te zijn"

Martijn_B

Ah precies, dat heb ik trouwens elders gelezen en kom ik bij Turbonetics niet tegen. Ik ga straks eens kijken hoe ik e.e.a. kan meten kwa graden om te kijken of ik het huis nog iets kan draaien. Heb ook een andere aansluitnippel waarbij de turbo kant een cm hoger komt te liggen waardoor het niet meer horizontaal is.

saffron

Citaat van: Martijn_B op 17-01-2013 14:13:33
http://i27.photobucket.com/albums/c190/huseinholland/CarMods/XROilDrainTube0002.jpg

Iemand enig idee waar je zo'n buigbare slang kan vinden? Moet stevig zijn en dus niet makkelijk weer terugbuigen.

ik heb zoiets ook bij de Brezan Automaterialen zien liggen.
YaBB

Piet

mja, alles zo lezende geloof ik dat het vooral om die 15 graden wat betreft de cartridge gaat vanwege een onbelemmerde olieuitstroom.
Ik denk dat als je verder onder alle omstandigheden (hellingen) de olieuitvoer van de turbo boven die van de olieinvoer in het blok hebt je er eigenlijk al bent.
Een vloeistof loopt sowieso harder door een schuin liggende buis dan door een verticaal staande buis.
Ik denk dan ook dat jouw oplossing wel gaat werken.