Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Zeer fraai, zal zeker een sportieve uitstraling aan de auto gaan geven.

Martijn_B

De eerste oliewissel zit er op, dus na ruim 5,5l Mobil 3000 Synthetic 5W-40 en een nieuw filter was het tijd om de mapping aan te pakken. Ben een ruime 1,5 uur bezig geweest om tot een goede basis map te komen, hij staat nu op 1.4 bar en 11.8 AFR bij WOT. Auto voelt echt heel snel, ik weet zeker dat het nog beter kan maar tot nu toe erg tevreden met de setup.

Wat wel raar was, was dat we na 36 minuten continue het gas erop een bijna perfecte brandstof map hadden. Auto 15 mins weggezet, en toen weer gestart: loopt ineens veel te arm over de gehele map, ook na 5-10 minuten rijden. Strange
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

ray001

Veel succes met het afstellen.
Heb hem vandaag mogen bekijken en vindt het een mooi stukje techniek onder de kap......

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

)()()sT

Martijn_B

Voor de Team Dynamics:

maar dan in 215/45/17
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

drifters voor op de nurnburgring?

Martijn_B

Aangezien de 850 is gekroond tot "weekend, plezier en weekjes-weg-om-te-gummen" auto ga ik ze ook voor normaal verkeer gebruiken. Kijken hoe dat gaat :)

Piet

gummen zijn ze zeer geschikt voor, lekker hard en weinig grip!

Martijn_B

OK, zaterdag a.s. staan er een paar dingetjes op het programma. De semi slicks gaan op de Pro Race 1.2 velgen. De achterkant van de KW schroefset gaat íets omhoog en de voorkant iets omlaag. Tevens wordt het tijd om de brandstofmap verder af te maken.

De spool up van de turbo kan ik nu redelijk duidelijk over zijn:

Zeg maar 1,5 bar in zn 4 vanaf 4400 rpm. In z'n 3 duurt het iets langer, ongeveer 4600 rpm.
Boost fade kent hij niet.

Piet

max boost op 4400 rom, maar boostopbouw begint al net boven de 3000 RPM en 1 bar op 4000 toeren.
Gezien de grootte van de turbo is ie dan toch ook al aardig veel lucht aan het blazen.
Hij zal dus al best vrij vlot al aardig van zijn plek af komen lijkt mij?

AFR van 11.6 is een mooie waarde voor onze motoren, armer willen ze niet.

P.S. semislicks zou ik ze niet willen noemen, slicks hebben bij een (een droog wegdek) wel veel grip.

Emiel

Hou wel het loopvlak van die Federals in de gaten, het wil wel ns loslaten.

Martijn_B

Klopt Piet, op zich is de spool up niet verkeerd voor het formaat van de turbo. Na 35 minuten blazen merkte ik wel dat e.e.a. iets langzamer aanvoelde, maar het spulletje was natuurlijk ook erg heet.

Vwb  de banden: klopt Emiel, ik heb het topic op Driving Fun er ook over gelezen. Schijnt achteraf wel een slechte batch te zijn geweest 2 jaar geleden. Daarom check ik de DOT code ook even goed als ik ze heb liggen vrijdag.

@Piet: hoe zou je ze dan willen noemen? Banden zijn vergelijkbaar met Toyo R888's of Yokohama Advan A48, etc. Niet met Michelin Pilot sports, Pirelli P-Zero of Hankook Evo V12.  http://www.federaltire.com/en/products_detail.php?products_detail_sn=5

CiteerProven on the circuit, the 595RS-R is highly acclaimed and much demanded for drifting, sprinting and track-day applications. The sleek design and ultra high performance of the 595RS-R makes it the number one choice for those requiring a motorsport tire but with the assured standards of a street legal tire. Even DOT approved or E-Mark approved Federal competition tyres are designed and compounded for competition use only and are not intended for highway or road use.

Piet

Deze banden zijn erg gewild onder de drifters en dat is niet vanwege hun enorme grip.
Met Pirelli P zero bv zijn ze dus inderaad ook niet mee te vergelijken, dat zijn dan ook banden met een zeer goede grip.

Hoe is het met  je ECU, houdt ie nu inmiddels wel goed je ingestelde waardes vast na opnieuw opstarten.
Ofwel werkte het advies van Adam?