Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Unexist

Gaaf!. zit veel vooruitgang in Martijn, lekker bezig.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

michel88

Martijn_B

Het geluid is inderdaad echt heerlijk. Helaas bromt het wel bij 2500 RPM en daarom ga ook ik een Varex demper plaatsen zoals Mitchell ook heeft. Hopelijk hou ik wel mijn roffel, Mitch heeft ook een bruut geluid maar dit is meer een *scheurend*  geluid dan een roffelend geluid. Ook heel gaaf trouwens, doet letterlijk pijn aan je oren als hij langsrijdt.

Zal nog wel eens een fly-by filmpje maken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Binnenkort deze ophalen voor het echte snelle werk. Altijd al eens willen hebben, de eerste Yamaha R1:

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Leuk filmpje Martijn en die sound :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

Broabander

Citaat van: Martijn_B op 17-04-2013 19:32:19
Binnenkort deze ophalen voor het echte snelle werk. Altijd al eens willen hebben, de eerste Yamaha R1:

http://p1.bikepics.com/2005/06/21/bikepics-378445-full.jpg

Mooie grotejongensbrommer ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

peteRRR

Vette motor Martijn,stoer aanvulling op de 850.
Ziet er erg snel uit.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbobiker

Motor, parasolletje. Ik mis nog de dame in bikini...
De Tussenpaus

Rense850T5

Mooie motor man

En heb je al een nieuwe laptop? En een TT licentie erop?
Als je weer tijd hebt kan je weer lekker aan de gang ;D
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

volvohaas

Gewoon omdat het kan

Miel850

En de juiste kleurstelling.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Martijn_B

Martijn_B

Er is weer werk aan de winkel.

Via een kennis van Turbo Geek heb ook ik na Mitchell een Varex demper besteld. Ideaal want je kan hem met een afstandsbediening op 4 verschillende standen zetten: Muisstil, Normaal, Sportief en Race. Zo kan ik wel van mijn 400pk genieten als ik op de ring rijdt of een sprintje doe, maar tijdens een lange snelweg rit gewoon heerlijk stil cruisen zonder brom:

Dan hebben we nog de koelvloeistof leidingen. Afgelopen december is de slang die uit het blok Komt en naar de kachelradiateur gaat al eens gescheurd. Toen via Dirk een gebruikte opgezet en het risico genomen of deze wel heel zou blijven. Helaas zat ik 2 weken geleden lekker achter deze meneer aan met een GT3RS:

Toen bij 230kmh ineens dit gebeurde:

Bummer!! Maargoed, had zelf het risico genomen. Dus gister dit maar opgehaald:

En gelijk een nieuw tankje:

Omdat ik een kraakje hoor rechts voor verdenk ik de veerpootrubbers. De auto was ook al erg lastig uit te lijnen. Daarom 2 nieuwe besteld:

En dan hebben we nog de brandstofleidingen e.d.
Na het vervangen van de Walbro lekte hij benzine..niet zo heel prettig. Vervangen van de ring hielp alleen niet voldoende.

Bij het beter bekijken van de slangen zag ik dat de retourleiding stuk is, de koppeling die je op de pomp klikt was van binnen beschadigd. Ben eerst op zoek gegaan naar een goede 2e hands, maar toen de knoop maar doorgehakt en een nieuwe aanvoer + retour leiding besteld:

Hiervoor moet wel de tank er onderuit, dus dat eerst maar eens onderzoeken hoe dat moet.

Dan heb ik nog 2 kleine dingetjes op het programma staan zoals de bovenste motorsteun die bij het schutbord zit. Moet hier de paravan voor los om deze steun te demonteren? En Oja: wie heeft er nog zon geel clipje liggen waarmee je de slang van de koelvloeistof in het huis klikt in het schutbord?

Broabander

Parafaan moet er idd vanaf voor die steun aan het schutbord. De twee 'armpjes' van die steun zitten namelijk onder die plastic plaat vastgebout. Die effe losdraaien en liefst de arm aan de bovenste motorsteun even verwijderen voor demontage, laten zitten kan ook wel maar kostte wat meer moeite.

Wat ga je erin zetten, zo'n blauwe?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

BaRRaCuDa

Dat is wel even scrikken als zo'n koelwaterslang klapt bij 230  :eusa_shifty:
Zal wel een flinke witte wok zijn geweest?