Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: hertogjan6 op 17-06-2013 01:55:25
maar dan wel op een netter manier ;D

Welnee... gewoon een plastic bloempot van de intratuin en een tuut eraan lijmen.  ;D

Rense850T5

Hahaha ja wel baas en ik zeg ook gewoon bloempotje pakken en lekker plakken.
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

petrolhead2.5

ik zie mezelf dit nog niet doen, om nou zoveel tijd en energie in een luchtfilterbox te steken....., ben bang dat ik de 12:53 van dit filmpje iig niet ga redden   :eusa_whistle:

Martijn_B

Kop er weer op

Goed, er is weer wat te updaten voor wat betreft de cilinderkop!

Rense heeft de kop vorige week weggebracht. De kop is gemeten en de maximale toelaatbare vervorming van 0,5 mm over de lengte werd gelukkig lang niet gehaald (0,3mm). Wel krom dus, maar gelukkig binnen de marges. Voor de zekerheid zijn de nokkenassen nog gemonteerd en de klepdeksel, om te kijken of de nokkenassen er nog goed in kunnen bewegen zonder problemen met de lagering en kromtrekking van de bovenste zijde van de kop. Gelukkig was dit allemaal in orde!
Daarna is de kop ook nog afgeperst om te controleren op scheurtjes, zijn niet gevonden  :)

Keuze gemaakt om de huidige kop dus te vlakken, reinigen en hergebruiken, ook omdat ik hier de inlaatpoorten van heb aangepakt en de kop maar 80dkm ervaring heeft (kleppen en klepgeleiders etc. zijn allemaal ruim binnen specs). Er zijn weer nieuwe klepsteelrubbers gemonteerd en nieuwe kopbouten (volgens volvo spec gemonteerd). Rense heeft wat foto's gemaakt van het proces:

De uitlaat nokkenas is de standaard turbo nokkenas. De inlaat nokkenas is een vroege 1993 GLT nokkenas, afgesteld op 0 graden. Ook weer nieuwe nokkenaskeeringen etc. geplaatst en nieuwe Thermostaat. De nieuwe blauwe DO88 koelslangen komen nog binnen maar zijn vertraagd ivm een verkeerde niet passende batch bij ET. Waarschijnlijk loopt hij vanavond weer  :eusa_dance:  :eusa_dance:  :eusa_dance:  :eusa_dance:

Verder zijn ook de XC90 subframerubbers gemonteerd, de oude hebben 394dkm ervaring.

Zo... allereerst credits aan Rense  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Nu hopelijk snel weer genieten!

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Jelmar

Als ik XC90 en rubbers hoor krijg ik spontaan weer nachtmerries.. Over mijn oude XC90 weliswaar.. ;D

Mooi dat er schot in de zaak zit ;D

0,3mm is trouwens best wel krom zeg maar. Jeetje.
850R

petrolhead2.5

Heel mooi bezig geweest nokkenassen mooi geblokkeerd met blokkertool gewoon klasse werk! Hoop voor je dat ie weer lekker lang en fijn mag roffelen ;)

Rense850T5

Hij loopt en loopt goed !

Eerste 40 km zitten er alweer op.

En zijn er misschien mensen die weten waarom hij 1500-2000 toeren stationair blijft lopen?
Stappen motor is al gereinigd.
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Jelmar

Zal wel lekker vlot op het gas reageren met een tikkie meer compressie :)
850R

Martijn_B

Citaat van: Rense850T5 op 20-06-2013 23:15:28

En zijn er misschien mensen die weten waarom hij 1500-2000 toeren stationair blijft lopen?
Stappen motor is al gereinigd.

Loop je het weer stuk te maken? ;)

Het stationair toerental is vaker een issue geweest en nu dus weer van toepassing. Heb een topic van Ludo gevonden uit 2008 met 30 suggesties, dus daar gaan we eerst maar eens naar kijken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

mastertje

Gefeliciteerd :) :)

En voor je stationair toerental.. zal toch wel vacuümlek zijn ergens?  ::)    Lekker spuiten rond de injectoren en pakkingen dus...
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

Jelmar

850R

mitchelli

Gelukkig dat hij weer loopt man!  :eusa_clap:

Hebben jullie een dikkere koppakking gebruikt? Of was dat niet nodig? Kan me voorstellen dat de compressie aardig omhoog gaat bij 0.3mm afvlakken...
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Martijn_B

Nee niet gedaan, zoals gezegd marge is 0.5

ZC3rr0r

Citaat van: Martijn_B op 17-06-2013 01:16:28
Thanks voor de samenvatting!

Kwam dit filmpje nog tegen, ben op zoek naar een oplossing voor de air intake, gezien de accu ook naar achter verplaatst gaat worden.

http://www.youtube.com/watch?v=xSCtRNhb6JE&feature=player_embedded

Wat een baas :D

Tot op zeker hoogte is dit oook wat ik gebouwd heb voor mijn roffel op basis van een Ikea prullenbak (zie blog).
Enige modificatie die ik nog moet doen (maar niet kon vanwege een te grote accu) is de koude lucht  van de intake naar het filterhuis brengen.

En laat nu net het te grote accu probleem zijn opgelost ;)

Piet

Citaat van: Rense850T5 op 20-06-2013 23:15:28

Mooi zo!